Den stora Xbox One-tråden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Mar 2007

DX12 äntligen

https://wccftech.com/unity-now-supports-directx-12-xbox-one/

FX8350 3Dmark HALL OF FAME https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/timespy+graphics+score+... 7420P
4K Fire Strike Ultra 9577p https://www.3dmark.com/3dm/22628026?
Time Spy results 11051p
3Dmark

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av DanMas:

@zosma: Längesen jag gjorde det nu men du kan bjuda in din vän till någon slags grupp eller party och starta voice chat därefter. Med headset då såklart. Gillar du inte det inkluderade kan man köpa ett bättre kompatibelt.

Jag installerade skype på xboxen, så det funkade bra. Hittade även i inställningar där jag kunde höja volymet på headset, det var nog därför det var så lågt förr.

Intel i7 7700K, XFX Radeon P390, 16 gb, EVGA G2 750w | Intel i7 2600K, Radeon 6870, 16 gb, EVGA G2 750w | Laptop Asus FX502VM, i5 7300HQ, Nvidia 1060, 8 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norr
Registrerad
Feb 2003

Läste att det ska gå att aktivera själv, men förstod inte riktigt hur dom menade. Något utvecklarläge? Antar att Dx12 inte påverkar spel som släppts fram till nu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Aug 2008

En snabb fråga till er som har Game Pass: Är det värt den månatliga kostnaden?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ödeshög
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Krigarvarg:

Om det finns flertal spel som intresserar dig så är det värt

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Krigarvarg:

Specialerbjudande nu, får en månad för 10kr. Prova. Bara säga upp om du inte är nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Krigarvarg:

Köpte 12 månader för 599kr hos CDON som var billigast vid tidpunkten. För det priset dvs 50kr/månad så känns det värt för mig. Speciellt om det kommer dyka upp spel som det gjort senaste tiden även nästa år. Och MS egna titlar ingår också och att få dessa dag ett med prenumerationen bör göra 2019 till ett billigare år för mig. Mot för att betala 400-600kr för spelet löst varenda gång. Stör mig att jag köpte Mutant på PC när spelet plötsligt dök upp på Game Pass också, dock bara för konsol.

Nu prenumererar jag också på Netflix och Spotify, har PSN+ som inte kommer förlängas mer, så jag är inte helt färsk med underhållning som tjänst. Skillnaden här är väl möjligen att både Netflix och Spotify strömmar medans Game Pass kör spelen lokalt i sin konsol (eller dator, för det fåtal spel som även blir spelbara på PC).

Den stora nackdelen, i mitt tycke, med denna typ av tjänster (och även exempelvis Humble Bundle/Monthly) är ju att man aldrig riktigt vet vad som dyker upp. Har man tur dyker faktiskt de där spelen man ändå tänkt köpa upp och kan man hålla sig tills spelet dyker upp. Eller dyker spelet aldrig upp. Fördelen med Xbox One här, som jag ser det, är ju att man kan sälja fysiskt köpta spel som kommer med skiva när man inte vill ha spelet kvar längre eller spelet dyker upp på tjänsten. Går ju inte att göra i närheten av lika enkelt på PC exempelvis. Sedan så kan spel försvinna från Game Pass med tiden, osäker på om det hänt redan men räcker ju bara att titta på just Netflix och Spotify som exempel där saker kommer och går hela tiden.

Som tipsas om ovan, prova en månad för 10kr och se vad du tycker om den.

Räknefel.
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003
Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jan 2002

Faktiskt rätt bra pris. Visst, spelet som bundlas är ju inget vidare. Fallout 4 hade bara det varit ett bättre val för de flesta. Men en relativt billig X och sedan kombinera med Game Pass så behöver man ju inte köpa något spel på lång tid troligen.

Blev att tipsa en kollega som håller på och klurar på något att spela på.