Custom Loop - Asus Prime X299-A/7800X/Vega64/32GB 3200Mhz/RMx 850W/500GB SSD

Permalänk
Medlem

Custom Loop - Asus Prime X299-A/7800X/Vega64/32GB 3200Mhz/RMx 850W/500GB SSD

Tänkte kolla intresset för min (ex) main rigg. Ser hellre att den hamnar hos någon som använder den fullt ut än att den står hos mig och driver Youtube och Oldschool Runescape

Datorn innehåller följande komponenter:
Moderkort: Asus Prime X299-A
Processor: Deliddad Intel i7-7800X (körs bekvämt på 4.8ghz om man så vill det)
RAM: Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 8GB x 4
GPU: MSI Air Boost RX Vega 64
PSU: Corsair RMx 850W
SSD: WD Blue 500GB SATA
Case: Fractal Design Define S
Insugsfläkt: Noctua NF-A12x25

Loopen består av:
EK-FB ASUS PRIME X299 RGB Monoblock - Nickel
EK-FC Radeon Vega RGB - Nickel
EK-FC Radeon Vega Backplate - Black
EK-XRES 140 Revo RGB D5 PWM (pump/reservoar kombo 2in1)
EK-CoolStream SE 240
EK-CoolStream PE 360
5st EK-Vardar EVO 120S BB (700-1150RPM)

Loopen är konfiguerad så att insug sker i bak och toppen medans fronten agerar utsug.

Allt sitter ihop med EK's egna compression fittings (EK-ACF 10/13mm) och slang (EK-DuraClear 9,5/12,7mm). Jag har också köpt till extra fittings och en kulventil från AlphaCool i efterhand för att lägga till möjligheten att smidigt kunna tömma loopen.
Jag kommer även skicka med en bit slang, en fitting och ca halva flaskan rött koncentrat för att enkelt kunna fylla på loopen via reservoarens topp.

Loopen har körts med EK's CryoFuel röd blandat med destvatten i vanlig ordning.

Inför försäljning kommer jag att tömma loopen och köra rent med destvatten.

Alla delar förutom Vega 64 är nyinköpta i september detta år. Vegat köptes från en användare på SweC och har ej använts till mining innan den föll i mina händer.
Jag har självklart digitalt kvitto för alla nyinköpta delar.

Nytt kostade allting ca 27000kr och utropspriset hamnar på mindre än 60% av det.

Jag kommer INTE att skicka datorn. Den hämtas på plats i Gävle eller efter överenskommelse (kan mötas upp ett visst avstånd från Gävle förutsatt att köpet är garanterat). Snabbare affär ger viss prutmån.

Läs hela annonsen här

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hur kommer du sig att du har konfigurerat så att den suger uppifrån/bakifrån och inte från fronten?

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

@Genx031: Hade först konfiguerat tvärtom dvs insug i front och utblås i bak/topp. Jag hade ingen egentlig anledning att byta bortsett från att jag tycker att det är kul att skruva

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av trattgunnar:

@Genx031: Hade först konfiguerat tvärtom dvs insug i front och utblås i bak/topp. Jag hade ingen egentlig anledning att byta bortsett från att jag tycker att det är kul att skruva

haha, I see! någon förändring i Temps?

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

@Genx031: Nja ingen märkvärdig förändring i temps. Dock så tycker jag att den låter lite mindre, då pga att den mest öppna delen (toppen) suger in iställer för ut.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av trattgunnar:

@Genx031: Nja ingen märkvärdig förändring i temps. Dock så tycker jag att den låter lite mindre, då pga att den mest öppna delen (toppen) suger in iställer för ut.

Kan tänka mig att den också hade låtit mindre ifall du satte fläktarna på främre radiatorn baktill (mot grafikkortet) istället för på baksidan av radiatorn (mot fronten)

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Inser att datorn blir svårsåld med nuvarande prisbild. Från och med detta inlägg gäller 12500kr PoK (swish).

Visa signatur
Permalänk

Om du skulle börja sälja i delar så är jag intresserad av några vattenkylningsdelar! Mvh

Skickades från m.sweclockers.com