Permalänk
Medlem

https://www.digitallicense.nl

200 kr för en PRO licens. Köper därifrån varje vecka.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

https://www.digitallicense.nl

200 kr för en PRO licens. Köper därifrån varje vecka.

Nu blir jag nyfiken "Köper därifrån varje vecka"
Låter som ett företag.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Nu blir jag nyfiken "Köper därifrån varje vecka"
Låter som ett företag.

Jag jobbar som IT Konsult och driver även eget vid sidan av varje vecka kanske är att ta i men blev en hel del licenser inför jul =).

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Jag jobbar som IT Konsult och driver eget vid sidan av =).

Åfan så du bryr dig inte om var dina licenser kommer ifrån?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Åfan så du bryr dig inte om var dina licenser kommer ifrån?

Inte om de är legita nej.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Inte om de är legita nej.

Frågan är om du tycker det är lika roligt den dag ditt kort blir stulet?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Frågan är om du tycker det är lika roligt den dag ditt kort blir stulet?

jag använder inte kort med 50k på kontot. Det är ett seriöst företag inte en rysk pirat sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

jag använder inte kort med 50k på kontot. Det är ett seriöst företag inte en rysk pirat sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Men vad bra för dig då

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Yes mycket. Självklart känns 250kr för bra för att vara sant, men de har sålt nycklar ett bra tag och hade de varit helt grå hade de blivit nedstängda för längesen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Höll initiellt med dig i argumentet här, men kollar man exempelvis trustpilot (som har helt usla reviews för faktiska scam-sajter) så har ju digitallicense.nl nästan bara höga betyg.

https://se.trustpilot.com/review/digitallicense.nl

Vet inte hur DL går runt priserna, men ser ju ut som att dom har hittat något loophole på något sätt (typ köper in från länder där det är superbilligt och säljer via nederländerna?)

Permalänk
Skrivet av fsvantesson:

Höll initiellt med dig i argumentet här, men kollar man exempelvis trustpilot (som har helt usla reviews för faktiska scam-sajter) så har ju digitallicense.nl nästan bara höga betyg.

https://se.trustpilot.com/review/digitallicense.nl

Vet inte hur DL går runt priserna, men ser ju ut som att dom har hittat något loophole på något sätt (typ köper in från länder där det är superbilligt och säljer via nederländerna?)

Men det går absolut inte! ALLA Windows 10 licenser som säljs billigt är stulna! Precis ALLA! Iallafall enligt folk i denna tråden. Det kan absolut inte vara på något annat sätt. Punkt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fsvantesson:

Höll initiellt med dig i argumentet här, men kollar man exempelvis trustpilot (som har helt usla reviews för faktiska scam-sajter) så har ju digitallicense.nl nästan bara höga betyg.

https://se.trustpilot.com/review/digitallicense.nl

Vet inte hur DL går runt priserna, men ser ju ut som att dom har hittat något loophole på något sätt (typ köper in från länder där det är superbilligt och säljer via nederländerna?)

Det är just det man vet inte vart nycklarna kommer ifrån enligt videon så är det många nycklar som är köpta med stulna kreditkort vilket värkar va ett enkelt sett att tvätta pengar på. Sån verksamhet vill inte jag sponsra i alla fall.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

@crew seven: Ja, "enligt videon", men du får ju ha ett lite mer nyanserat perspektiv än att utgå från vad God Emperor Linus har att säga om saken.

Håller dock med dig om att man inte vill stödja illegitima business practices.

Permalänk
Avstängd

moralpaniken på swec är underhållande ibland

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

@fsvantesson Önskar att Sweclockers kunde gräva i det här så så vi får reda på en gång för alla hur det funkar.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Bara ögontjänare, snåljåpar och snorungar här inne?

Jag förstår fortfarande inte varför man vill stödja kriminella med medel, är det så att man vill ha Windows i praktiken gratis så är det väl bättre att bara tanka ner det från valfri sida. Varför ge pengar till någon på Ebay för något som man kan få helt gratis?

Eller så kan man ju göra som riktigt folk; betala för sig.

Kan man köpa en licensnyckel billigt som microsoft verifierar som helt ok är det väl ett självklart val istället för att nyttja en piratkopia.

Varför betala flera gånger så mycket för samma sak? Det om något är ju idiotiskt. Men upp till var och en vad man vill kasta bort sina pengar på förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Kan man köpa en licensnyckel billigt som microsoft verifierar som helt ok är det väl ett självklart val istället för att nyttja en piratkopia.
Skickades från m.sweclockers.com

Tveksamt, om man uppgraderar från Windows 7 (om än i fulversion) till aktiverad Windows 10, vilket fortfarande tycks gå på diverse sätt, har man åtminstone inte skickat några pengar åt fel håll. Inte åt rätt håll heller, men inte åt fel håll. Så valet är inte självklart, trots att man rent moraliskt nog kör en piratkopia om man uppgraderar från Win7 otillåtet.

För egen del tror jag MS struntar i om folk piratar Win 10 eller köper felaktiga nycklar, så länge det utökar Windows 10s användarbas. Dvs, tyst godkännande.

De senaste 10 åren har det bara blivit enklare och enklare att "fulköra" Windows, jag tolkar det som att Microsoft vill låsa användare till just Windows och inte MacOS, Linux, Chrome, etc. Sen kan det hända att Windows blir en prenumerationstjänst, men den dagen den sorgen antar jag.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Spelar ingen roll när dom kan avvaktivera licensen när dom vill.

Tycker bara det är ytterst märkligt att ni tycker det är ok att köpa en licens för 50 kr som kostar 1000 kr i normalfallet.
Fattar man inte att något är fel då så har man problem med lag och moral!

Jag köpte två win7 nyckel för 160kr styck från Microsoft store något år sen som uppgraderades gratis till win10.
Är de också stulna?
Fortsätt du köpa dina nycklar för 1000kr. Jag försöker spara mina pengar så gott det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Jag köpte två win7 nyckel för 160kr styck från Microsoft store något år sen som uppgraderades gratis till win10.
Är de också stulna?
Fortsätt du köpa dina nycklar för 1000kr. Jag försöker spara mina pengar så gott det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns massa stulna mobiler på blocket också som inte är spärrade, knock your self out!
Vi vet redan vilken inställning vissa element har i Sverige!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

@Johnnymann: Det är upp till dig att visa att de är stulna! Hade nycklarna varit stulna så hade tex ebay bannat konton som har verkat i åratal?
Du är bara sur för att du köper dina nycklar till fullpris medans andra hittar nycklar till en bråkdel. Angående moral så har jag nog mer moral än dessa företag som gör allt för att slippa betala skatt och rör sig själva i gråzon. Allt för att betala mindre. Som jag!

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Finns massa stulna mobiler på blocket också som inte är spärrade, knock your self out!
Vi vet redan vilken inställning vissa element har i Sverige!

Köper man en stulen mobil så riskerar man böter/fängelse. Så det är ju lite skillnad.

Tror absolut inte att någon här skulle välja en "billig windowslicens" om det fanns en risk att man skulle bli åtalad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Köper man en stulen mobil så riskerar man böter/fängelse. Så det är ju lite skillnad.

Tror absolut inte att någon här skulle välja en "billig windowslicens" om det fanns en risk att man skulle bli åtalad.

Ingen här skulle bry sig om mobilen var stulen heller om de slapp åtal.
Därav den moraliska ruttenheten hos samma personer som jag jämförde med förut, alltid med fina ursäkter!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Ingen här skulle bry sig om mobilen var stulen heller om de slapp åtal.
Därav den moraliska ruttenheten hos samma personer som jag jämförde med förut, alltid med fina ursäkter!

Jag skulle inte köpa en en stulen mobil.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Ingen här skulle bry sig om mobilen var stulen heller om de slapp åtal.
Därav den moraliska ruttenheten hos samma personer som jag jämförde med förut, alltid med fina ursäkter!

Nja, tvivlar starkt på att det är speciellt många som skulle vilja ha en stulen mobil. Iallafall om de känner till det, vilket väl är det viktiga här. Hur många skulle köpa saker som de faktiskt vet är stulna?

Det går inte att göra en rättvis jämförelse mellan mjukvara/licenser och materiella ägodelar.

Permalänk
Medlem

klistrat från mmoga (win 10 Pro OEM 172:- för tillfället):

Why you can trust MMOGA
Almost a decade of experience and more then one million satisfied customers!

Convince yourself of the huge product range, the competitive prices and top service of the European market leader for virtual goods: MMOGA!

Besides of legal keys, we also offer coins and gold which were not generated by bots or exploits, but earned by professionals.

Our support is available 24/7:
If there happens to be a problem, our employees will take care of it as soon as possible.

dvs lagliga nycklar... har svårt att se en affär med diffusa nycklar stanna mer än 10 år i branschen... dessutom en utmärkt support vid ev. konstigheter...

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

dvs lagliga nycklar... har svårt att se en affär med diffusa nycklar stanna mer än 10 år i branschen... dessutom en utmärkt support vid ev. konstigheter...

Dom säger det ja men dom köper säkert nycklarna från nån rysk "hacker".

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Dom säger det ja men dom köper säkert nycklarna från nån rysk "hacker".

mmm antagligen... kan ju omöjligt vara så att priser skiljer i olika länder... här i Skåne åker vi till Tyskland/Bordershop nån gång om året... öl/vin/sprit till en tredjedel av priserna i Sverige, den är antagligen stulen enligt ditt resonemang...

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

@Factorial112 Tänk så här då varför skulle inte typ webbhallen sälja lika billiga nycklar varför måste det va så dyrt att handla av dom eller direkt av MS? Varför gör inte Webbhallen likadant som till exempel kinguin?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

@Factorial112 Tänk så här då varför skulle inte typ webbhallen sälja lika billiga nycklar varför måste det va så dyrt att handla av dom eller direkt av MS? Varför gör inte Webbhallen likadant som till exempel kinguin?

antagligen för att dom inte handlar i så stora kvantiteter, samt dom vill tjäna några hundra på licensen... det är som allt annat i EU, vi betalar mest för minst utbud.. typ Netflix osv, går inte att jämföra med amerikanska utbudet.
mycket som är fel med prissättningar i Sverige... moms på moms på moms

bara i tex. Polen är spel avsevärt billigare än i Norden

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

antagligen för att dom inte handlar i så stora kvantiteter, samt dom vill tjäna några hundra på licensen... det är som allt annat i EU, vi betalar mest för minst utbud.. typ Netflix osv, går inte att jämföra med amerikanska utbudet.
mycket som är fel med prissättningar i Sverige... moms på moms på moms

bara i tex. Polen är spel avsevärt billigare än i Norden

Varför kan inte MS sälja nycklarna lika billigt då dom behöver inte köpa in nånting? Detta problem finns även i Canada har länkat denna video tidigare men tål att länkas igen.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata