Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Citat:

fyi: the WD80EZZX with white Label in e.g. the MyCloud 8TB is NOT a WD Red (that are WD80EFZX). The german NAS-Support told me yesterday, that it is a WD Green (what is going to become the WD Blue series).
WD Red HDDs are only build into the NAS-boxes, that are intended to be opened by the user (e.g. MyCloud Mirror), but not in the single drive boxes.

https://community.wd.com/t/new-8tb-mycloud-which-hdd-is-insid...

Verkar vara samma WD80EZZX i My Book enligt bilderna på

https://www.amazon.com/Book-Desktop-External-Drive-WDBBGB0080...

Permalänk
Medlem

Amazon.
Wow.
Liten historia:

Varit kund sedan 2002 och imponeras fortfarande över deras kundservice.
Fick idag ett paket från amazon.de som var ganska misshandlat av antingen shippern i tyskland eller postnord, en grej hade dessutom halkat ur hålet i lådan. Mejlade dem via kundformuläret, ville ha refund - 2 minuter (!) senare ringer telefonen från tyskland där en trevlig tjej meddelade att jag blivit återbetald summan för misstaget och bad även om ursäkt på ett trovärdigt sätt.

Då jag varit med så länge hos amazon så har det skett misstag förr och skadade paket anlänt tidigare, men de har ALLTID löst det till min fördel och inget snack. (Jämför CDON!!! - slutade med dem för många år sedan, ett skämt)

Ibland hänt att de t.o.m. återbetalt hela summan för skadade grejor utan att jag behövt skicka tillbaka. Även dyrare grejor.

Amazon är världsklass, för det mest tar det max 1 timme innan man får svar, detta var rekord. Kul!

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Mina två 8TB MyBook innehåller bägge WD80EZAZ, en white label-disk med 256 MB cache och 5400 rpm. Jag har inte plockat ut dem ur fodralet än så jag vet inte om de är fyllda med luft eller helium.

Inläggen på WD-forum skrevs för 1,5 år sedan och än idag finns inte WD Blue/Green större än 6 TB. Det känns väldigt märkligt att WD skulle ha en grön 8TB-disk i produktion i flera år utan att sälja den separat? Naturligtvis segmenterar man marknaden för olika produkter och prislägen men ändå...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Amazon.
Wow.
Liten historia:

Varit kund sedan 2002 och imponeras fortfarande över deras kundservice.
Fick idag ett paket från amazon.de som var ganska misshandlat av antingen shippern i tyskland eller postnord, en grej hade dessutom halkat ur hålet i lådan. Mejlade dem via kundformuläret, ville ha refund - 2 minuter (!) senare ringer telefonen från tyskland där en trevlig tjej meddelade att jag blivit återbetald summan för misstaget och bad även om ursäkt på ett trovärdigt sätt.

Då jag varit med så länge hos amazon så har det skett misstag förr och skadade paket anlänt tidigare, men de har ALLTID löst det till min fördel och inget snack. (Jämför CDON!!! - slutade med dem för många år sedan, ett skämt)

Ibland hänt att de t.o.m. återbetalt hela summan för skadade grejor utan att jag behövt skicka tillbaka. Även dyrare grejor.

Amazon är världsklass, för det mest tar det max 1 timme innan man får svar, detta var rekord. Kul!

Amazon är fantastiskt, ja.

Köpte själv ett dyrt mekaniskt tangentbord därifrån som försvann på posten (skickades ej med spårbar frakt). Fick efter en kort chatt pengarna tillbaka.

Ca en vecka senare dimpade ett paket hem till mig - tangentbordet jag köpte. Kontaktade Amazon via chatten för att berätta att det kom fram och att de kunde dra pengarna från kontot, men de sa att det var inga problem och gav istället en rabattkod på €10 som "ursäkt för att det kom fram sent".

Ser fram emot en eventuell etablering i Sverige!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Murgatroyd:

Skriv om din erfarenhet här

RMA

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Var vid Toys´R Us i Uppsala vid 10 idag, skyltar med 50% på allt - dock med saltade priser... Så när man kollade Prisjakt.nu så var ibland pris efter rabatt högre än gällande lägsta pris på prisjakt. Så skulle man fynda på riktigt så var man nog tvungen att ha riktig tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franzenmannen:

Var vid Toys´R Us i Uppsala vid 10 idag, skyltar med 50% på allt - dock med saltade priser... Så när man kollade Prisjakt.nu så var ibland pris efter rabatt högre än gällande lägsta pris på prisjakt. Så skulle man fynda på riktigt så var man nog tvungen att ha riktig tur.

Tack, funderade på att åka dit efter jobbet. Men det känns inte riktigt värt det då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krittez:

50% på de Toys 'r us som fortfarande är öppna. Men ni kan glömma att de har Nintendo Switch etc. kvar. Jag hittade en Yeti mic och gamingstol, men när jag såg kön till kassorna så lade jag tillbaks dem.

Edit* Detta var i Malmö, dubbelkolla er närmaste butiks facebooksida för mer info!

Var förbi den i Mall of Scandinavia ca kl 11. Fanns knappt några spel kvar (inget till Nintendo Switch, enbart tråkiga titlar till PS3/4 och Xbox One samt Nintendo 3DS) och inga tillbehör/konsoller heller. Inte mycket på Lego avdelningen heller för de som är intresserade!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Har inte Aftonbladet+

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Har inte Aftonbladet+

Inte jag heller, men länken ovan går att öppna ändå

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Inte jag heller, men länken ovan går att öppna ändå

Länken går att öpnna, men listan går inte att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Har inte Aftonbladet+

Skrivet av Icte:

Inte jag heller, men länken ovan går att öppna ändå

Skrivet av Atomico:

Länken går att öpnna, men listan går inte att se.

https://top-toy.com/big-sale-in-sweden-and-finland/

Permalänk
Skrivet av Krittez:

50% på de Toys 'r us som fortfarande är öppna. Men ni kan glömma att de har Nintendo Switch etc. kvar. Jag hittade en Yeti mic och gamingstol, men när jag såg kön till kassorna så lade jag tillbaks dem.

Edit* Detta var i Malmö, dubbelkolla er närmaste butiks facebooksida för mer info!

I Linköping finns det ca 7 Blue Snowball iCE kvar (ord. pris 599kr) samt 2-3 yeti (ord. 1499kr) och även Razer Cynosa Chroma ca 3-4 (ord. 799kr). Det finns också 2 gamingstolar och ett Razer headset som jag inte vet priset på. Kan ha missat något också men dessa var de mest intressanta varorna. Inte mycket kö heller utan man behöver nog max vänta 5 minuter på sin tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Blir inte bättre än så här sett till pris/prestanda.

RX VEGA 56 för 289 euro!

https://www.mindfactory.de/Highlights/MindStar

Verkar inte som om Mindfactory skickar till Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

Verkar inte som om Mindfactory skickar till Sverige.

Mailboxde.com kostar 15€ att skicka vidare till Sverige

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

För de som köpt från Mindfactory och använt Mailboxde.com. Har det funkat bra för er?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

För de som köpt från Mindfactory och använt Mailboxde.com. Har det funkat bra för er?

Skickades från m.sweclockers.com

Fick mitt gfx igår, som jag beställde i fredags förra veckan. Hade fått det redan i onsdags om jag inte missat mailet i spamlådan. Tycker det funkat alldeles utmärkt och gick fort också.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk

Nanoleaf verkar skoj, hur har ni andra som äger det stylat det hemma? Kan inte riktigt komma på någon plats som jag kan ha dem på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

För de som köpt från Mindfactory och använt Mailboxde.com. Har det funkat bra för er?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker det funkade bra, jag strulade lite genom att skriva fel adress men det löste dem snabbt.
Gick på 18 euro att skicka mitt grafikkort med dhl 15 med posten men jag litar mera på dhl samt att de var någon dag snabbare.
Trots mitt fel med adress så skickades mitt paket vidare inom 24h.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

För de som köpt från Mindfactory och använt Mailboxde.com. Har det funkat bra för er?

Skickades från m.sweclockers.com

Hämtade ut mitt idag, inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Hämtade ut mitt idag, inga problem.

Tack för infon.
Dags för dig att uppdatera sign då

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Tror ni att det kommer att dyka upp fler erbjudanden på Mindfactory eller är det slut på grafikkort till de där priserna?

Permalänk
Medlem

Något bra erbjudande på ssd?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Tror ni att det kommer att dyka upp fler erbjudanden på Mindfactory eller är det slut på grafikkort till de där priserna?

@Gizmo_8
Vad söker du för något? Ett Vega 56 är ju inte helt fel om du lirar i 1080p , ditt för 289 euro..

Väntar febrilt på ett 2080 oavsett kylare för 599 euro. Missade 2080 turbo för 529

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

@Gizmo_8
Vad söker du för något? Ett Vega 56 är ju inte helt fel om du lirar i 1080p , ditt för 289 euro..

Väntar febrilt på ett 2080 oavsett kylare för 599 euro. Missade 2080 turbo för 529

Skickades från m.sweclockers.com

Också sugen på ett 2080!

Permalänk
Medlem

Gick finfint att skicka via mailboxde.com. Installerat mitt gainward rtx 2080 idag och går som en klocka. Totalpris 6400:- (köpt för 589 euro).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Eftersom diskussion inte är möjligt i den andra köprådstråden så skriver jag här.

Jula säljer tydligen Corsair K68 tangentbord, men det är inte deras RGB-variant!. Det står lite dumt RGB i texten, men bilderna är på K68 red som är utan RGB och lyser enbart rött.

Jula https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/dat...

Corsair:
https://www.corsair.com/ca/en/Categories/Products/Gaming-Keyb...

K68 med RGB
https://www.corsair.com/ca/en/Color/Keyboard-Model/Key-Switch...

Så ingen köper i tron om att det är RGB.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Fick mitt 2080 från mindfactory(via mailboxde) igår, supersmidigt.
Har ej haft tid att montera det än dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akheron:

Huawei P20 Lite 1490:- på cdon.com

Huawei P20 Lite cdon.

Huawei P20 Lite på Prisjakt

Skrivet av Freds:

Just nu får man även med en Huawei CV60 EnVizion 360° kamera på köpet av vissa telefoner från Huawei (värde 1490 kr hos CDON). Bara att lägga i varukorgen så justeras priset.

Gäller så långt lagret räcker.

Prisjakt: Huawei CV60 EnVizon 360°

Beställde precis en till farsan och tänkte ge den som en present, vad kan han förvänta sig och vad finns det att säga om telefonen? Han har för närvarande en Huawei Honor 5X.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA