Behöver ett nytt skojjigt spel till PC, råd?

Permalänk

Behöver ett nytt skojjigt spel till PC, råd?

Hej! Har på sistone blivit uttråkad av de spel jag brukade spela och skulle gärna vilja hitta något nytt.

Just nu spelar jag mer eller mindre bara pubg, men jag tycker personligen att det är tråkigt om man kör själv.
Min PC klarar alla spel så det spelar ingen roll vilket spel det är.

Spelet ska helst vara pvp, men mmo eller shooter eller något annat spelar ingen roll

halp.

tack.

Permalänk
Medlem

Battlerite är hett nu

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk

Mitt tips är Escape from Tarkov, svårt att förklara men bästa spelet jag spelade 2017 i alla fall.
(Pvpve med rpg-inslag)

Permalänk

Köpte Ark under julrean de va rätt kul å gneta me ett gäng polare.

Finns ju dessutom både pvp och pve officiella servrar som verkar ha ganska stark befolkningsmängd.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Destiny 2 var riktigt bra tills man maxade gubbarna och tömde all content, fick ut c.a 175 timmar på två gubbar totalt, tycker ändå att det är prisvärt.

Om du gillar shooter, pvp och mmo känsla så borde spelet vara givet. Se det dock inte som ett spel som du kan spela för all framtid, spelet har en början och ett slut.

Permalänk
Medlem

arma 3
europa universalis 4, inte ett pvp-spel (iofs finns ju mp), men jäkligt bra och kul.

Permalänk
Medlem

Renegade X, community gjord nyversion av klassikern C&C Renegade från tidigt 00-tal.
renegade-x.com

Eller varför inte världens bästa RTS, Supreme Commander med cirka 1000 aktiva spelare per dag?
Spelet finns antingen att köpa på skiva, eller på Steam. Klienten finns på faforever.com!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Trackmania: Nations Forever slår aldrig fel!
Även Rocket League är kul.

Far Cry 5 kan säkert vara nice, 3 och 4 var då helt klart spännande.
Annars typ Saints Row serien, gamla spel förvisso. Men roliga för all del!

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk

Rekomenderar starkt Magicka väldigt kul singelplayer spel och har mycket med replay value.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsedJuice:

Rekomenderar starkt Magicka väldigt kul singelplayer spel och har mycket med replay value.

Skickades från m.sweclockers.com

Necrobumpa för att rekommendera ett spel?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Slår även jag ett slag för Destiny 2, jag hoppade på tåget i december månad och känner mig riktigt beroende typ

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
SpelClockers

The Elder Scrolls Online har PvP och PvE, är ett MMORPG.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Vette tusan vad du gillar för spel. Men Divinity 2 är riktig grymt. Hade rätt skoj med Far Cry 5 med

Permalänk
Medlem

En röst till för Ark Survival. Jag kör mest PvE och är ute efter att bygga och tämja dinos

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsedJuice:

Rekomenderar starkt Magicka väldigt kul singelplayer spel och har mycket med replay value.

Skickades från m.sweclockers.com

Magicka är nice, längesedan jag spelade det nu.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Avstängd

wow, finns både pve och pvp.
du kan nöta sönder alla forum efter kunskap om pvp.
finns många roliga tips och tricks i wow pvp.

Permalänk

Subnautica, som du kanske fick gratis via Epic Launcher är riktigt bra. Äventyrsspel med basbyggande och majoriteten av tiden spenderar man under vattnet.

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem

Mutant Year Zero - Road to Eden

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 eller Starcraft 2 Arcade banor. Finns massor av roliga banor i arcade. Vissa kan ta flera 100 timmar att bli bra på. Allt från tower defence, "Dota". Crap patrol 2 är min favorit. Du landar på en planet med 3 andra spelare och ska rensa planeten från Zerg.

*Starcraft 2 e gratis dessutom, man behöver bara köpa om man vill spela story mode.

Permalänk
Medlem

Awesomenauts, tänk dota blandat med super mario.
3 vs 3 online. Finns gratis på steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Fallout 76 hehe

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk

Låter som om du vill ha ett annat "to-go spel" att återkomma till, som med PUBG.
Säger också Destiny 2, efter dina önskelmål. Ska tydligen vara riktigt bra efter senaste expasionen, även om det inte är något för mig, personligen. En shooter-mmoish med både PVE och PVP, och massor av endgame content.
Annars är Monster Hunter: World en suverän grindfest med extremt mycket djup som jag lirar för jämman nu. Även Xcom 2 och Total War serien ger mycket speltid för pengarna!

Har massor med tips, då jag spelar äckligt mycket olika! (speciellt singleplayer)

Permalänk
Inaktiv

Doom från 2016 om du inte spelat det. Inte haft lika kul med särskilt många andra spel de senaste åren. Passande att uppföljaren släpps i år.

Permalänk
Medlem

Jag spelar också mycket PUBG och instämmer helt att det är riktigt tråkigt att spela ensam.

Ett spel som är perfekt komplement för PUBG som också är competitive och lätt att komma in i, men väldigt svårt att bemästra är Rocket League.

Ett game tar 5 min, alltid full fart och man behöver vara taktisk. Jag tror jag inte haft så många "epic moments" i ett spel som detta

Här är en video med sjuka mål i rocket league: https://www.youtube.com/watch?v=E1-6CInbkbk

edit: Vill tillägga att jag ber om ursäkt i förväg för den störande musiken i videon :,D

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"

Permalänk
Medlem

Prototype 2 single openworld game eller Borderlands 2 shooter single eller online co op båda spel är jättebra spel. Blade and soul och revelations är jättebra mmos att spela och ha kul med. Jag skulle rekommendera spela Warframe men har själv tröttnat på den efter ca 200 timmars spelande det blir att göra samma sak om och om igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@gazellefriends123: Divinity 2 fick mej att äntligen ge upp Morrowind Crossout är ett gratis spel på Steam som är urkul. Designa fordon + köra och skjuta i fin harmoni.

Permalänk
Medlem

Bra tips.

Permalänk
Medlem

Anthem kommer väl ut nästa månad, så det kanske vore bra att hålla ett öga på. Håller även med om Divinity 2, värt att prova.

Permalänk
Medlem

Life is feudal MMO
https://lifeisfeudal.com

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB