Permalänk

Game of Thrones S08

har nyligen plöjt igenom alla 7 säsongerna och jag är helt investerad i serien.
är det någon som har någon pejling på när säsong 8 ska släppas? vet att det är under 2019, men är det till hösten eller är det snart? någon som vet om de släpper hela säsongen eller om de släpper första episoden då?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

@mangemani: Första avsnittet kommer den 14:e april i USA och 15:e april i Sverige.
https://www.metro.se/artikel/klart-d%C3%A5-f%C3%A5r-den-sista...

Permalänk

jisses, den sista säsongen tom, sorgligt=/. ok, tack.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ser fram emot s08
Plöjde också genom hela serien förra året.
Har lyssnat på böckerna men som sagt serien har gått om och böckerna blev långtråkiga nästsista och sista.
Så tv serien måste jag säga är bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

tycker det är synd, jag som nu var uppvärmd efter dessa 7 säsongerna och nu när det började bli intressant, så är det slutet utav serien. hoppas iaf att säsong 8 har 10 episoder.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Skittråkigt att det är sista säsongen som kommer. Däremot har jag läst (kan inte bekräfta att det är sant) att det kanske ska göras fler Game of thrones säsonger fast inte på samma story som är nu utan innan "The wall" kom upp tillexempel. Blir typ lite som starwars då men skulle va jättehäftigt att få se serier som utspelar sig ännu längre tillbaka i historien som är nu

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

@mangemani:

Sista säsongen har 6 avsnitt. Dessa kommer dock vara längre än normalt, 70-90 minuter styck har det talats om.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Peppad som fan. Ska börja plöja igenom serien i slutet av februari.

Bästa repliken i serien: "What the fuck is a lommy!?"

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Bästa repliken i serien: "What the fuck is a lommy!?"

What the fuck salami?

Är själv en stor fan av "Nothing fucks you harder than time", för det är humoristiskt, och samtidigt sant och tragiskt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

tycker det är synd, jag som nu var uppvärmd efter dessa 7 säsongerna och nu när det började bli intressant, så är det slutet utav serien. hoppas iaf att säsong 8 har 10 episoder.

Tyvärr har sista säsongen inte mer än 6 episoder, vet dock inte hur långa dom är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohdear:

Skittråkigt att det är sista säsongen som kommer. Däremot har jag läst (kan inte bekräfta att det är sant) att det kanske ska göras fler Game of thrones säsonger fast inte på samma story som är nu utan innan "The wall" kom upp tillexempel. Blir typ lite som starwars då men skulle va jättehäftigt att få se serier som utspelar sig ännu längre tillbaka i historien som är nu

Det stämmer.
HBO håller på att tillsätta roller i en ny GoT-serie som kommer utspela sig X antal år innan nuvarande serie (hundratals år tidigare om minnet inte sviker).
Av det lilla jag hört så kommer serien bland annat handla om familjen Starks legender/historia och även andra delar som refererats till under nuvarande serie (och böckerna).

Författaren till böckerna är även med och bidrar till manus för den nya tv-serien så man kan ju hoppas att det blir likvärdig kvalité.

Permalänk
Medlem

@Ohjay: Författaren Mr Martin borde sätta sig och skriva på sin serie som inte är färdig istället för att hålla på och börja med nya projekt..

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite tråkigt med prequels. Blir sälla bra. Den enda prequel som är bättre än main storyn måste vara Star Wars, vad jag känner till. Inte jar jar-skiten utan historierna om Old republic(som inte "finns").
Men kan ju vara smått underhållande om man gillar att grotta ner sig i lore.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ser också fram emot S08 nåt enormt. Jag o en kompis kom in i serien när femte säsongen höll på så vi såg det mesta i sträck.

Aldrig har en serie haft mig på kroken mer än GoT.

#Lag Nattkungen 💀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

vill inte dra till med spoilers eller nått nu, men det som hände i de 2 sista episoderna i S7 dukade verkligen upp för ett episkt slagfält i S8. dragon queen har ju en rätt så saftig arme och även fast man aldrig riktigt får se hela lanisters arme, så verkar den vara rätt så saftig med + över 100K odöda. så mycket som kommer att hända i säsong 8 misstänker jag.

utan spoilers och så nu, men vilka håller ni alla på? stark? lanister? odöda? dragon queen? vilka vinner? vilken får tronen?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Räcker det inte att följa Game of Regering på så länge på nyheterna?

Permalänk

det är bara cringe och man blir bara arg på det=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

@mangemani: Det är din tråd. Och den handlar om s8, då får man räkna med spoilers från tidigare säsonger. Spoila på bara 😊

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Jag tror meteoriten störtar och vipar allt.
Brukar väll vara så ibland serier, alla dör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tror meteoriten störtar och vipar allt.
Brukar väll vara så ibland serier, alla dör

Skickades från m.sweclockers.com

Har ofta tänkt så när jag började titta på GoT men varje gång så lyckas dom förvåna en med i hur dom bryter all cliché normer vilket är riktigt grymt Men jag är väldigt fundersam vad meteoriten är för något!

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mangemani:

tycker det är synd, jag som nu var uppvärmd efter dessa 7 säsongerna och nu när det började bli intressant, så är det slutet utav serien. hoppas iaf att säsong 8 har 10 episoder.

Som någon skrev tidigare 6 avsnitt börjar 14 och sista avsnitt Är 19 maj.
GOT hade planer att sända alla sista avsnitt på bio först )

Kan hålla med att det suger lite att de är sista säsongen.
Jag kan varmt rekommendera Vikings mina 2 absoluta bästa serie tillsammans GOT är helt såld för serien med.
Sen går det inte att missa Gomorra finns på HBO du kommer tacka mig sen

Permalänk
Hedersmedlem

Igår släpptes trailern för säsong 8! Försökte hålla mig från att titta, men kunde inte. Tror aldrig jag varit så här taggad på en tv-serie.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk

jag undviker alla trailers och alla "sneak peak" bilder och diskussioner, vil gå het fresh när jag tittar på säsong 8:). btw, har ni sett de här klippen på youtube, om game of throne tiden innan själva game of throne serien? fron Roberts uppror, greyjoys kampanj osv, finns en hel del, har plöjt igenom en hel del utav dem, har gett mig en bättre inblick i vad som hände innan serien och fått mig att förstå lite bättre vad folk menar när de i serien börjar att referera till olika händelser. https://www.youtube.com/watch?v=k1zsvHusfPQ&t=664s

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Sötast

Jag såg 3 säsonger sedan orkade jag inte vänta 6+ månader för att få nya varje gång så blir snart att binge titta hela serien!

Antar att S8 kommer vara typ 3 avsnitt i början av året å 3 avsnitt i slutet av året? Var väl game of thrones som gillade att pausa fjantigt länge mitt i eller?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Allexz:

Jag såg 3 säsonger sedan orkade jag inte vänta 6+ månader för att få nya varje gång så blir snart att binge titta hela serien!

Antar att S8 kommer vara typ 3 avsnitt i början av året å 3 avsnitt i slutet av året? Var väl game of thrones som gillade att pausa fjantigt länge mitt i eller?

Nä, pausat har de aldrig gjort. Dock kör de ett avsnitt i veckan då serien även visas på vanlig tv. Därför håller säsongerna på ganska länge, säsong 8 håller på från mitten av april till mitten av maj.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk

tror jag är inne på 8:e vändan nu utav GOT. för länge sedan så såg jag på S1, men fastnade inte, sen gav man serien 1 chans till och plöjde igenom alla säsongerna, nu är det en utav de bästa serierna man vet om. när man sett igenom alla 7 säsongerna, så börjar jag direkt om igen, så bra är serien:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Peppad som fan. Ska börja plöja igenom serien i slutet av februari.

Bästa repliken i serien: "What the fuck is a lommy!?"

Skrivet av MinscS2:

What the fuck salami?

Är själv en stor fan av "Nothing fucks you harder than time", för det är humoristiskt, och samtidigt sant och tragiskt.

En personlig favorit är: "The dwarf lives until we find a cock merchant."

Permalänk
Sötast
Skrivet av Epic:

Nä, pausat har de aldrig gjort. Dock kör de ett avsnitt i veckan då serien även visas på vanlig tv. Därför håller säsongerna på ganska länge, säsong 8 håller på från mitten av april till mitten av maj.

Nice, då börjar jag min binge
Var någon serie som gjorde galet irriterande avbrott men minns inte vilken då!

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om den här teorin? (Potentiel spoilervarning)
https://www.youtube.com/watch?v=cFoCt1PxPCs

Lord Petyr Baelish aka Littlefinger är en "faceless man" och fejkade sin egen död.

Kan det här vara den största plot tvisten i tv-historien?
Att Littlefinger lever, kan vara "light bringer" himself som dödar "night king" och som till slut sitter på tronen?

Kolla igenom hela klippet, väldigt intressant med alla små detaljer i tidigare avsnitt.

Dold text
Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •