Permalänk
Medlem

capture one

hej. vet inte vad som hänt men igår när jag satt vid capture one och stängde av de så startar det inte mera. ja har prövat att avinstallera de och installera det på nytt men de vill inte starta. finns det något man kan göra?

Permalänk
Medlem
  1. Får du något felmeddelande?

  2. Öppna Aktivitetshanteraren och kolla om programmet finns i listan bland alla processer. Om inte, starta programmet och se om det dyker upp under en kort stund eller förblir igång.

  3. Rensade du alla spår av programmet (Windows-nycklar och kvarlevande filer på hårddisk), efter att du hade avinstallerat det?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@Airikr: tack för svar!
jag ser att det dyker upp i aktivitetshanteraren när jag dubbelklickar på de. dubbelklickar jag igen så kommer det upp 2 osv..
förstår inte varvör det helt plötsligt bara slutar fungera!?
nej jag avintallerade det endast. hur rensar man alla spår då?
som du förstår är jag ingen hejare på datorer:)
mvh johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av omet:

@edgren: tack för svar!
jag ser att det dyker upp i aktivitetshanteraren när jag dubbelklickar på de. dubbelklickar jag igen så kommer det upp 2 osv..
förstår inte varvör det helt plötsligt bara slutar fungera!?
nej jag avintallerade det endast. hur rensar man alla spår då?
som du förstår är jag ingen hejare på datorer:)
mvh johan

Sedär! Du kan ju alltid testa att avinstallera det helt (med kvarlevande rester). Då rekommenderar jag GeekUninstaller, som är ett portabelt och helt gratis program för just detta ändamålet. Ladda hem, packa upp och kör. Ta bort allt som den hittar efter avinstallationen. Ladda sedan hem den senaste versionen av Capture One och installera.

Svara mig sen, hjälpte den här metoden?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@Airikr: testade. rensade allt och ladda ner de på nytt men samma sak. händer inget när jag försöker öppna. de kommer upp som vanligt i aktivitetshanteraren men står still.
mvh johan

Permalänk
Medlem

@Airikr: när jag gör en felsökning står det "inkompitabelt program"

Permalänk
Medlem

Ta en titt på punkt 9 (Crashing on Startup) på deras supportsida och se om den möjliga lösningen hjälper.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@Airikr: försökte det med. ja kunde inte göra som det stod.. när jag vänster kkickar händer inget förutom att den kommer upp i aktivitetshanteraren.. de är ju inte de att det crashar utan att de inte går att öppna som e problemet. ja kan ju högerklicka och få fram egenskaper osv. men inget annat.
tusen tack för att du försöker hjälpa mig.
mvh joahn

Permalänk
Medlem
Skrivet av omet:

@edgren: försökte det med. ja kunde inte göra som det stod.. när jag vänster kkickar händer inget förutom att den kommer upp i aktivitetshanteraren.. de är ju inte de att det crashar utan att de inte går att öppna som e problemet. ja kan ju högerklicka och få fram egenskaper osv. men inget annat.
tusen tack för att du försöker hjälpa mig.
mvh joahn

Hm. Testa gör det som Nyima Yonten skrev i hans inlägg och se om det funkar bättre. Tydligen ska det fungera, då en annan som hade samma problem, löste det med den metoden.

Skrivet av omet:

tusen tack för att du försöker hjälpa mig.

Lugnt

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@Airikr: tyvärr fungerade inte det häller.... frustrerande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av omet:

@edgren: tyvärr fungerade inte det häller.... frustrerande!

Hm. Oerhört skumt. Och du är helt säker på att du inte gjorde ett skvatt med Windows (installerade något/några program, med mera), från då du stängde ner programmet sist det funkade, och fram tills du öppnade det igen och la märke till problemet?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@Airikr: ja mins inte om de va då det började strula, men när jag satt med CO uppe och stängde ner det så kom en blå ruta upp som det stod att datorn startas om pga något fel. men ja är nästan säker på att de funka efter. men ja minns inte exakt. ja minns inte häller va det stod och varför datorn måste startas om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omet:

@edgren: ja mins inte om de va då det började strula, men när jag satt med CO uppe och stängde ner det så kom en blå ruta upp som det stod att datorn startas om pga något fel. men ja är nästan säker på att de funka efter. men ja minns inte exakt. ja minns inte häller va det stod och varför datorn måste startas om.

Okej. Startade du om datorn då också, eller?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Rekordmedlem

Har din dator uppdaterats sedan det sist fungerade, har du i så fall provat systemåterställning ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Okej. Startade du om datorn då också, eller?

Ja den gjorde det automatiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har din dator uppdaterats sedan det sist fungerade, har du i så fall provat systemåterställning ?

Det vet jag inte. Hur gör man en systemåterställning?
Mvh Johan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av omet:

Det vet jag inte. Hur gör man en systemåterställning?
Mvh Johan

Skickades från m.sweclockers.com

Vad som uppdaterats när ser du i historiken i win update.

Systemåterställningspunkt är tidpunkter som du kan backa systemet till om det uppstått problem, ibland blir det bra, ibland inte...
https://support.microsoft.com/sv-se/help/12415

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad som uppdaterats när ser du i historiken i win update.

Systemåterställningspunkt är tidpunkter som du kan backa systemet till om det uppstått problem, ibland blir det bra, ibland inte...
https://support.microsoft.com/sv-se/help/12415

hej, jag kollade uppdateringarna och den senaste som gjordes va 9 jan. problemet uppstod den 14 så de kan väl inte hänga ihop? eller va tror du?

Permalänk
Medlem

Tror inte det nämnts tidigare men vad säger Event Viewer i Windows?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av omet:

hej, jag kollade uppdateringarna och den senaste som gjordes va 9 jan. problemet uppstod den 14 så de kan väl inte hänga ihop? eller va tror du?

Det beror ju på hur du använt datorn, du kan ju alltid prova att backa och se om det hjälper.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Tror inte det nämnts tidigare men vad säger Event Viewer i Windows?

Skickades från m.sweclockers.com

ja kollade och den 14 inträffade en omstart med nyckelordet (70368744177664),(2) källa Kernel-Power händelse id 41. vet inte riktigt va det innebär men de va nog i samband med att det sluta fungera