Vad får jag för denna laptoppen?

Permalänk

Vad får jag för denna laptoppen?

Tjena gänget,

Jag har en äldre laptop som ligger hemma som jag lurar på vad ni tycker är rimligt pris att sälja den för, förväntar mig ju inga jättesummor direkt.

Det är en Asus GL552VW inköpt i Augusti 2016. Den köptes dock i Brisbane, Australien när jag läste min Bachelor där, så den har australienskt (amerikanskt) tangentbord, vilket jag räknar med drar ner priset här hemma i Sverige.

Det är precis dessa specsen: https://www.dustin.se/product/5010885780/rog-gl552vw-gtx-960m

Fast jag har uppgraderat till ett identiskt RAM 8 GB så att den har 16 GB och inte 8.
Datorn är i bra skick.

Skulle uppskatta vad ni tror är ett rimligt pris att sälja den för.

Tack på förhand!

Mvh,
iamwhoiamwhoami

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

2-3'000 om du har lite tur med köparen.
2 år gammal lapptopp är ju ganska vanskligt att köpa med tanke på batteri och windows bloat (med en så liten systemdisk)...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Skrivet av Meto:

lol

Skrivet av ZAIZAI:

2-3'000 om du har lite tur med köparen.
2 år gammal lapptopp är ju ganska vanskligt att köpa med tanke på batteri och windows bloat (med en så liten systemdisk)...

Jo det är ju sant, försöker väl på 2 lökringar då och ser om någon nappar.

Tack för nyttigt svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iamwhoiamwhoami:

Jo det är ju sant, försöker väl på 2 lökringar då och ser om någon nappar.

Funderat på hur du vill sälja den? Har en liten brorson som jag ska försöka få ner ytterligare i spelträsket bara hans tråkiga föräldrar säger ja.

Skickades från m.sweclockers.com