Minnespriserna beräknas sjunka mer än väntat under första kvartalet 2019

Permalänk
Medlem

***bort/mod***

Ska bli trevligt om 64/128 eller 256GB blir överkomligt pris på... är ju inne på 6:e året med 32GB ^^

Permalänk
Medlem

Men minnespriserna kommer nog att sjunka och mina löp-pass går bra just nu så det känns ju hoppfullt för 2019🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Själv så gnäller jag en del på t.ex. den brutalt långsamma VR-utvecklingen och att jag inte vill betala 45 000Kr för bra VR som jag sett fram imot sen typ 2012.

Gräsklipparmannen var ju 1992 börjar bli länge sedan, hoppas bra VR blir prisvärt snart!

Permalänk
Medlem

Synd att bättre minne fortfarande är svindyrt och knappt har tappat i pris alls efter den gigantinska prisökningen under 2017.

Samsung B-die minnen t.ex g.skill 3200Mhz cl14 16GB kostar fortfarande över 200€.
Samma minnen fick man för ~120€ under 2016.

Edit: Tog en snabb bild på prisutvecklingen för Ripjaws V 3200Mhz cl14 i Tyskland under 3 år, man blir bedrövad av detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Synd att bättre minne fortfarande är svindyrt och knappt har tappat i pris alls efter den gigantinska prisökningen under 2017.

Samsung B-die minnen t.ex g.skill 3200Mhz cl14 16GB kostar fortfarande över 200€.
Samma minnen fick man för ~120€ under 2016.

Priserna går ner! Se mitt inlägg här:

#17742243

2x16 GB DDR4 2800 MHz CL14 som potentiellt kan vara Samsung B-Die för 2500 kr är inte helt fel idag! Och om några månader så spår jag ännu lägre priser

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

De tjänar ju mer på att prisfixa och sen betala böter när de blir tagna. Böterna är småpengar för dessa företag.

Exakt, det är verkligheten, gilla det eller gilla det inte.
Det är tillgång och efterfrågan som styr, och kan man kontrollera tillgången tight så.... ja, precis.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Alltid tråkigt när teknikutvecklingen går baklänges, vilket tyvärr verkar bli vanligare.

Det är väl ändå bara priserna som är höga. Utvecklingen håller väl fortfarande på? Det är nyhet på nyhet om nya kretsar och tillämpningar.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

bra å tänka på att när apple/alla android mobiler som exempel närmare sig att släppas en ny version så kan du hålla lite kolla för dom dammsuger markanaden på diverse komponenter så dom har allt för mass produktion ca 4-5mån innan releasen å de påverkar ju allt med priser/tillgång för andra etc. så bra å ha koll på diverse nya stora elektroniska releaser som man vet kommer tillverkas/säljas massor så kan man planera å köpa innan lr lite senare när marknaden har återhämtat sig igen. missförstå mej rätt

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Det löser sig säkert med någon ny avgift eftersom minne är "särskilt ämmade åt mellanlagring av privatkopierat material"

Intressant iaf, börjar snegla lite på att uppgradera och minnespriserna har varit lite väl magstarka under en längre tid
Nuvarande datorn fyllde 6 i november. (har bytt till snabbare minnen efter detta, men 16GB för 598kr)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Det löser sig säkert med någon ny avgift eftersom minne är "särskilt ämmade åt mellanlagring av privatkopierat material"

Intressant iaf, börjar snegla lite på att uppgradera och minnespriserna har varit lite väl magstarka under en längre tid
Nuvarande datorn fyllde 6 i november. (har bytt till snabbare minnen efter detta, men 16GB för 598kr)

https://i.imgur.com/ZSdYeBv.png

va bra pris för 16gb hade ja lätt kört på mhz ska du inte stirra dej blind på dock om de fpsn i spel du e ute efter, då är det viktigare å har iaf 10+gb ram så man klarar alla spel typ

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd tillfälligt låst (urspårning)*

Tråden kommer att ses över och sedan öppnas igen.

*Tråd rensad*

Tog bort ett sidospår som resulterade i otrevligheter/tjafs och kaffesnack?!? Vänligen höj nivån några snäpp samt håll er till topic.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...