[Windows 7] Extremt stor windows folder, med majoriteten i "Installer". Hur frigör jag minne?

Permalänk
Medlem

[Windows 7] Extremt stor windows folder, med majoriteten i "Installer". Hur frigör jag minne?

Hej,

Jag har länge haft lite minne kvar i min SSD och har fått avinstallera flera program för att installera nytt vilket är jobbigt i längden. Jag insåg nyligen att min SSD där jag har windows har en vädligt stor windows folder(78.6gb, vilket motsvarar till 39.5% av allt diskutrymme på disken). Av detta är 52.1GB Installer folder och 10.7GB winsxs folder. Då jag kommer ihåg, och frågat andra, att windows foldern max skulle ligga på runt 20-30gb tycker jag att detta är något jag borde kunna frigöra. Hur går jag tillväga? Tänker att det troligtvis inte är så lätt som att bara ta bort foldern(eller båda, men tänker främst på installer nu). Hur gör jag detta enkelt, är inte allt för teknisk av mig så skulle helst ha ett så lätt tips som möjligt!

Mvh

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

https://sourceforge.net/projects/patchcleaner/

Fick aldrig diskrensning att rensa den mappen ordentligt på mina datorer så ovan lilla program fick bli lösningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Min winsxs mapp i windows ligger på 160mb jag har tagit bort alla backupper på windows updates med ett program som heter "NTLite". vet ej om man kan göra det med gratis programmet "MSMG ToolKit" annars. Sen finns "Winreducer" men tror man bara kan banta ner och trimma Windows(iso) innan installation med det och inte på ett windows man redan använder/kör