Permalänk
Medlem

Trolljägarna

Intressant och underhållande program där Aschberg jagar nättroll.

I Trolljägarna ger sig Robert Aschberg ut i den vildmark som är internet för att jaga fatt på anonyma nättroll som gör livet till ett helvete för sina offer. Och när han har hittat dem får de öga mot öga med Aschberg förklara varför de beter sig som de gör och de får stå till svars IRL, som det kallas i deras värld. Men Trolljägarna slutar inte där. Har nättrollens kränkningar varit riktigt allvarliga får offren hjälp av Juridikinstitutet för att kräva skadestånd för vad de tvingats gå igenom.

https://www.viafree.se/program/samhalle/trolljagarna

Hur får Robban tag på Trollen?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte svara på din fråga, men när det kommer till TV, får det säkert betalt för att vara med - Kan vara så att jag är den enda som tänker så men, skulle faktiskt inte förvåna mig om de hör av sig till nättrollen och frågar om de vill medverka och sen sätts en manus ihop. Trevligt program förövrigt, skulle vara intressant att veta svaret på din fråga!

Permalänk
Medlem

@dixonk Jo jag har faktiskt den tanken också eller att det skulle va skådespelare typ.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Hur får Robban tag på Trollen?

De identifierar sig själva på ett sätt eller annat. Det vill förstås inte Robban att vi ska veta eftersom att annars kanske pöbeln får för sig att det fortfarande är ganska lätt att komma undan med personliga påhopp och spridning av opopulära åsikter på nätet.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Intressant och underhållande program där Aschberg jagar nättroll.

I Trolljägarna ger sig Robert Aschberg ut i den vildmark som är internet för att jaga fatt på anonyma nättroll som gör livet till ett helvete för sina offer. Och när han har hittat dem får de öga mot öga med Aschberg förklara varför de beter sig som de gör och de får stå till svars IRL, som det kallas i deras värld. Men Trolljägarna slutar inte där. Har nättrollens kränkningar varit riktigt allvarliga får offren hjälp av Juridikinstitutet för att kräva skadestånd för vad de tvingats gå igenom.

https://www.viafree.se/program/samhalle/trolljagarna

Hur får Robban tag på Trollen?

Oftast är det nog inte så svårt, gott om folk som kommenterar där epostadressen är synlig, kopplad till facebook-konto, riktigt namn i kommentarsfält etc etc. Man behöver inte vara någon hacker direkt, och är det för svårt tar man någon annan helt enkelt.

Permalänk
Hedersmedlem

Gillar inte hur de förvrängt trollande till att betyda hot och trakasserier. Att trolla är en ädel gammal konstform med målet att driva motståndaren till affekt. Ett rutinerat troll får andra avstängda och anmälda, aldrig sig själv.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

@crew seven: @crew seven: Det är inte skådespelare, finns trådar på diverse forum om folk som blivit besökta av Aschberg. Det är ju bara att folk som blir tagna där egentligen inte är anonyma när de skriver. Har sitt namn inskrivet någonstans på sidan/använder samma nick som någon sida där de har sitt namn/epostadressen synlig.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Gillar inte hur de förvrängt trollande till att betyda hot och trakasserier. Att trolla är en ädel gammal konstform med målet att driva motståndaren till affekt. Ett rutinerat troll får andra avstängda och anmälda, aldrig sig själv.

Så rätt där.

Permalänk
Medlem

Vad som verkar va gemensamt är att många som skickar allt hat 30+ fortfarande bor hos sin mamma eller "föräldrar".

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Aschberg är en jävla idiot, hoppas innerligt han råkar ut för fel person så småningom. Han drev bl.a en 21:åring till självmord genom att hänga ut honom med namn och bild i serien Svensk Maffia. Personen (som verkar ha nån slags diagnos) trodde han skulle vara med i något slags actionfilmsinslag, dvs man lurade honom.

För att komma runt att bli åtalade (förtal osv) så använder man sig av en kanal som TV3 som saknar svenskt utgivningsbevis (sänds tydligen från England där det är andra lagar).

Han är även drivkraften bakom den kriminella organisationen Seppuku Media ("Självmordsmedia", dvs de himlar inte ens med vad de försöker åstadkomma - att driva folk de inte gillar till självmord). Trevlig person, verkligen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Aschberg är en jävla idiot, hoppas innerligt han råkar ut för fel person så småningom. Han drev bl.a en 21:åring till självmord genom att hänga ut honom med namn och bild i serien Svensk Maffia. Personen (som verkar ha nån slags diagnos) trodde han skulle vara med i något slags actionfilmsinslag, dvs man lurade honom.

För att komma runt att bli åtalade (förtal osv) så använder man sig av en kanal som TV3 som saknar svenskt utgivningsbevis (sänds tydligen från England där det är andra lagar).

Han är även drivkraften bakom den kriminella organisationen Seppuku Media ("Självmordsmedia", dvs de himlar inte ens med vad de försöker åstadkomma - att driva folk de inte gillar till självmord). Trevlig person, verkligen.

Inte för att jag vet något om Aschberg, men hans sätt påminner mig om de lite mer sofistikerade mobbarna man träffar på i skolan, nämligen de som inte förolämpar rakt ut eller använder våld men istället konstant slår ner andra elevers försök att hävda sig. Det är oftast även dessa individer som håller föreläsningar i klassrummet och delar ut material om anti-mobbing, alltså är självinsikten inte den starkaste.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ja, och Bechir (han i videon) dog efter att han gjorde hembesök hos Aschberg för att ställa honom mot väggen.. typ dagen efter fick han "hjärtattack". Polisen sa bara att de vägrar göra någon utredning, obduktion blev det inte heller så vitt jag hörde. Kände inte Bechir personligen, men vet de som gjorde det, han var fullt frisk.. Följde honom dagligen under 2-3 år på FB, en sann medborgarjournalist som verkligen var modig, gjorde mycket saker helt på egen hand, bara han och en kamera.

Aschberg skrev ju även ut checkar till "Solvallakungen" för 440 mille som de använde för att blåsa folk. Ingen som åkte dit. Tydligen helt lagligt att skriva ut checkar utan täckning(!)

Sen mördades iofs Solvallakungen så småningom (han var skyldig Aschberg runt 20 mille). Ingen vet av vem...

De han samarbetar med är framförallt kriminella (bara kolla upp de i EXPO, långa register med våldsbrott). Bland hans bästa polare är den dömde mördaren Jacques Wallner (jobbar på DN). Verkligen trevliga människor han omger sig med!

Sen har vi hela historien om hur hans far ("den röde bankiren") mottog 500 ton guld från kommunisterna, hans far verkar ju också varit en trevlig typ https://sv.wikipedia.org/wiki/Olof_Aschberg

Tippar på att Robert Aschberg är en av de absolut rikaste personerna i Sverige, dock såklart inte på något papper. Det är därför han kan göra i princip vad som helst, lagligt som olagligt och komma undan med det + han har vänner som kan göra ""skitjobb"".

Sen kan man konspirera om detta eller kanske to.m bara lägga ihop 1+1... men några bra vibbar kan man väl ändå inte påstå att man får, från någon av Aschbergarna.

Man kan förstå att han har en stor drivkraft att försöka "sätta dit" framförallt meningsmotståndare, allt för att försöka framstå som god.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Trolljägarna är inget annat än ett sätt att svartmåla sina meningsmotståndare. De har besökt Fabian Fjälling från Granskning Sverige i sitt hem för att han har dragit ned byxorna på diverse makthavare och journalister. Trolljägarnas underlag för att han skulle vara ett troll består utav en "granskning" från Eskilstunakurirens med mängder av faktafel, t.ex. att GS skulle vara finansierat av ryska nättroll. Bojkotta denna skitserie. Det största trollet i denna serie är Aschberg.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

@Bemushroomed: Aschberg kan man ogilla men att han skulle vara bland de rikaste i Sverige och vara någon som drar i trådarna för någon världsordning är ju bara löjligt. Han är en lite småtöntig kille som försöker vara hård. Farligare än så är han inte. Själv har jag inget emot honom. Han kan vara rätt kul ibland.

Permalänk
Medlem

Jisses, här gick visst konspirationsteorierna i taket.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Rekommenderar den norska dokumentären med samma namn!

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Jisses, här gick visst konspirationsteorierna i taket.

Som saxat ur Flashback

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

Här är fler behövliga jägare: https://intre.se/ifolkets/

Inte konstigt att populisthögern ,som även finns i tråden tydligen, börjar känna av draget, gott så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Här är fler behövliga jägare: https://intre.se/ifolkets/

Inte konstigt att populisthögern ,som även finns i tråden tydligen, börjar känna av draget, gott så!

Man behöver inte vara populisthöger för att bli mörkrädd av denna typ av uthängningskultur. Det kan lika gärna slå åt andra hållet när mediaeliten bytts ut och åsiktskorridoren inte längre svänger åt din fördel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Trodde att de var Flashback jag kommit till, lite den typ av tråd detta är. Men de är trevligt att läsa om.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

@Niczo: uthängning av utängarna varför har du problem med det?
Att jag nämnde populisthögern är därför de står för en kraftig övervikt av hat på nätet , kolla in på hatsajten flashback där tävlar sd med nazzarna om vem som kan hata mest....
Senast idag fick en sd politiker avgå .

Men jag tycker att alla som anonymt begår lagbrott ska avslöjas håller du inte med om det?
I dag tror många att yttrandefriheten ger en rätt till vadsomhelst vilket inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

@Niczo: uthängning av utängarna varför har du problem med det?
Att jag nämnde populisthögern är därför de står för en kraftig övervikt av hat på nätet , kolla in på hatsajten flashback där tävlar sd med nazzarna om vem som kan hata mest....
Senast idag fick en sd politiker avgå .

Men jag tycker att alla som anonymt begår lagbrott ska avslöjas håller du inte med om det?
I dag tror många att yttrandefriheten ger en rätt till vadsomhelst vilket inte är fallet.

Nja.. Vänstern hatar lika bra dom med. Tro inget annat.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av Bemushroomed:

Aschberg är en jävla idiot, hoppas innerligt han råkar ut för fel person så småningom. Han drev bl.a en 21:åring till självmord genom att hänga ut honom med namn och bild i serien Svensk Maffia. Personen (som verkar ha nån slags diagnos) trodde han skulle vara med i något slags actionfilmsinslag, dvs man lurade honom.

För att komma runt att bli åtalade (förtal osv) så använder man sig av en kanal som TV3 som saknar svenskt utgivningsbevis (sänds tydligen från England där det är andra lagar).

Han är även drivkraften bakom den kriminella organisationen Seppuku Media ("Självmordsmedia", dvs de himlar inte ens med vad de försöker åstadkomma - att driva folk de inte gillar till självmord). Trevlig person, verkligen.

Skrivet av Bemushroomed:

Ja, och Bechir (han i videon) dog efter att han gjorde hembesök hos Aschberg för att ställa honom mot väggen.. typ dagen efter fick han "hjärtattack". Polisen sa bara att de vägrar göra någon utredning, obduktion blev det inte heller så vitt jag hörde. Kände inte Bechir personligen, men vet de som gjorde det, han var fullt frisk.. Följde honom dagligen under 2-3 år på FB, en sann medborgarjournalist som verkligen var modig, gjorde mycket saker helt på egen hand, bara han och en kamera.

Aschberg skrev ju även ut checkar till "Solvallakungen" för 440 mille som de använde för att blåsa folk. Ingen som åkte dit. Tydligen helt lagligt att skriva ut checkar utan täckning(!)

Sen mördades iofs Solvallakungen så småningom (han var skyldig Aschberg runt 20 mille). Ingen vet av vem...

De han samarbetar med är framförallt kriminella (bara kolla upp de i EXPO, långa register med våldsbrott). Bland hans bästa polare är den dömde mördaren Jacques Wallner (jobbar på DN). Verkligen trevliga människor han omger sig med!

Sen har vi hela historien om hur hans far ("den röde bankiren") mottog 500 ton guld från kommunisterna, hans far verkar ju också varit en trevlig typ https://sv.wikipedia.org/wiki/Olof_Aschberg

Tippar på att Robert Aschberg är en av de absolut rikaste personerna i Sverige, dock såklart inte på något papper. Det är därför han kan göra i princip vad som helst, lagligt som olagligt och komma undan med det + han har vänner som kan göra ""skitjobb"".

Sen kan man konspirera om detta eller kanske to.m bara lägga ihop 1+1... men några bra vibbar kan man väl ändå inte påstå att man får, från någon av Aschbergarna.

Man kan förstå att han har en stor drivkraft att försöka "sätta dit" framförallt meningsmotståndare, allt för att försöka framstå som god.

Vore trevligt med lite källhänvisning på det

Hur som, var ju lite småroligt när det kom ut första gången. Men kommer troligen inte titta på det igen.

Jag lär inte vara dom nog att trolla på facebook (inte under eget namn i alla fall) Sen kan ju trollen fått någon form av morot att träda fram i media (typ summa med pengar eller liknande). Sällan jag litar på dessa program faktiskt är helt äkta (kan ju enkelt vinkla det värre än det är).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Det finns troll på alla sidor det gemensamma måste vara för mycket fritid, är de arbetslösa eller något? Liksom det krävs en hel del tid och kraft att böja näthata någon. Har man ett tillräckligt tufft arbete eller utbildning, ja då orkar an ej med sånt. Vissa personer näthatar personer som har bloggar, youtubekanaler och annat, Vem tusan som ens har tid att kolla på dessa?

Skrivet av M_X_E_Q:

@Niczo: uthängning av utängarna varför har du problem med det?
Att jag nämnde populisthögern är därför de står för en kraftig övervikt av hat på nätet , kolla in på hatsajten flashback där tävlar sd med nazzarna om vem som kan hata mest....
Senast idag fick en sd politiker avgå .

Men jag tycker att alla som anonymt begår lagbrott ska avslöjas håller du inte med om det?
I dag tror många att yttrandefriheten ger en rätt till vadsomhelst vilket inte är fallet.

Hatsajten flashback? Flashback är ett liberalt forum som skapades för att man skulle diskutera det mesta, det finns en drös med konstigheter där inom det mesta. Där vissa troligen är troll emot användarna på flashback för att se hur lång man kan driva liberalismen.
Nå det föregår väldigt mycket hat på flashback, men att kalla hela flashback för en hatsida, så varför inte ta steget längre och kalla hela internet för hatnätverk? Jag skulle dock tro att facebook är det ställe som näthatarna är mest organiserade på.
*edit*
I början när typ ingen modererade flashback så var forumet liberalernas utopi. Hur det ä idag vet jag ej, jag hänger ej är så mycket där. Men facebook är en mer hatsajt än flashback.

Permalänk
Skrivet av Grishnackh:

@Bemushroomed: Aschberg kan man ogilla men att han skulle vara bland de rikaste i Sverige och vara någon som drar i trådarna för någon världsordning är ju bara löjligt. Han är en lite småtöntig kille som försöker vara hård. Farligare än så är han inte. Själv har jag inget emot honom. Han kan vara rätt kul ibland.

Källa till att jag sagt att han "drar i trådarna för någon världsordning"? Säger ju rakt ut i inlägget att det är en ren konspiration, så det är inget som behöver upprepas. Det är trots allt helt fritt fram att tro precis vad man vill i Sverige än så länge.
MEN ja, jag tycker helt klart att han figurerar med väldigt tvivelaktiga människor, och det är ingen konspiration. Går bra att läsa på om te.x "Solvallakungen" och hur de blåste folk på nästan en halv miljard(!!!) hur många kändisar skulle idag komma undan med sånt beteende och med äran i behåll... det verkar ha hamnat i skymundan rätt mycket eftersom han är journalist och har "rätt" åsikter. Det är iaf enda anledningen jag kan komma på.

..500 ton guld f.ö.. vad kan det vara värt f.ö, någon som orkar räkna haha.. nu vet man ju inte hur mycket av detta som är spenderat eller som gick till Robban, men nån fattiglapp är han ju inte han är ju känd för att bl.a givit 20 mille rakt ur egen ficka för att bara göra en intervju - lite som att slänga en tjuga till nån tiggare i hans värld? tycker bara den grejen i sig säger (på ett ungefär) hur mycket pengar han rör sig med.

@broken-arrow: bara googla på vad du nu vill veta mer om. Tycker det är bättre att rekommendera så för då väljer man själv källor. Det är så jag själv alltid gör, även om någon kommer med källor (som jag själv kanske tycker är dåliga).
Att sitta på internet och fråga om "källor" är lite som att stå mitt i världens största bibliotek och fråga om någon har en aning om vart man kan hitta böcker..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det finns troll på alla sidor det gemensamma måste vara för mycket fritid, är de arbetslösa eller något? Liksom det krävs en hel del tid och kraft att böja näthata någon. Har man ett tillräckligt tufft arbete eller utbildning, ja då orkar an ej med sånt. Vissa personer näthatar personer som har bloggar, youtubekanaler och annat, Vem tusan som ens har tid att kolla på dessa?

Hatsajten flashback? Flashback är ett liberalt forum som skapades för att man skulle diskutera det mesta, det finns en drös med konstigheter där inom det mesta. Där vissa troligen är troll emot användarna på flashback för att se hur lång man kan driva liberalismen.
Nå det föregår väldigt mycket hat på flashback, men att kalla hela flashback för en hatsida, så varför inte ta steget längre och kalla hela internet för hatnätverk? Jag skulle dock tro att facebook är det ställe som näthatarna är mest organiserade på.
*edit*
I början när typ ingen modererade flashback så var forumet liberalernas utopi. Hur det ä idag vet jag ej, jag hänger ej är så mycket där. Men facebook är en mer hatsajt än flashback.

Här finns det några som har bättre koll:
-"Yttrandefrihet på riktigt är också konsekvenser på riktigt."
https://ifolkets.intre.se/

Permalänk
Avstängd

So ironiskt att det är OK när han trakasserar folk men när folk besöker hans hem så är det inte lika roligt längre...

Trodde trakasserier och förföljelse var något man lärt sig var fel ifrån sedan 1940-talet men tydligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

@Niczo: uthängning av utängarna varför har du problem med det?
Att jag nämnde populisthögern är därför de står för en kraftig övervikt av hat på nätet , kolla in på hatsajten flashback där tävlar sd med nazzarna om vem som kan hata mest....
Senast idag fick en sd politiker avgå .

Men jag tycker att alla som anonymt begår lagbrott ska avslöjas håller du inte med om det?
I dag tror många att yttrandefriheten ger en rätt till vadsomhelst vilket inte är fallet.

Jaha, det handlar alltså om att med grund i begränsad data (då hat är en känsla och inte en handling) försöka beräkna vilken löst definerad grupp som hatar mest, och dessa ska man då kollektivt bestraffa? Låter som första halvan av 1900-talet, och det vill ju vi inte repetera väl?

Avslöja alla som anonymt begår lagbrott... Inser du mängden resurser och graden av klåfingrighet staten skulle tvingas tillämpa för att göra din dröm till verklighet?

Det här blir sista inlägget för min del, Sweclockers är inte ett politiskt forum. Trodde att tråden handlade om Aschberg och hur han hittar dessa "troll", men nu har vi glidit in på något helt annat.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Här finns det några som har bättre koll:
-"Yttrandefrihet på riktigt är också konsekvenser på riktigt."
https://ifolkets.intre.se/

Ser konstigt ut när man går in på den sidan bara för att det är fel adress! Så här skall det vara såg jag efter lite experimenterande:
http://ifolkets.intre.se/

Alltså "http" och inte "https".