Permalänk
Medlem

Vilken Moser-hårklippare?

Hej!

Vilken modell av Moser rekommenderar ni? Finns Opal Pro, Primat och 1400. Opal verkar ha exakt samma specs som 1400, men är 100 kr dyrare ungefär.

Finns en mini-variant också men tror ni den är sämre? Den lilla är 3000 rpm och den stora 6000 rpm.

https://www.moser-profiline.de/en/produktfinder/_leaf/467
https://www.moser-profiline.de/en/produktfinder/_leaf/265
https://www.moser-profiline.de/en/produktfinder/_leaf/119

Permalänk
Medlem

Jag har 1400-modellen. Har haft den i 2-3 år nu och tycker den är grym. Hade ju såklart varit smidigt med trådlös men sett till priset är den grym. Jag skulle säga att den är lika bra nu som när den var ny.

Permalänk
Medlem

Har haft en 1400 i iaf 5-6år, om inte längre. Funkar fortfarande bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

instämmer med ol-korv; den vanliga 1400 gör sitt jobb.
Jag har väldigt tunt hår på huvudet och där har många andra trimmers bara vikt stråna, inte klippt av dom. Och skägget är precis tvärtom; tjockt och stenhårt, och där har trimmers oftast bara noppat dom..
Mosern bara funkar, klipper allt från kopparledningar till sytråd.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ol-korv:

Jag har 1400-modellen. Har haft den i 2-3 år nu och tycker den är grym. Hade ju såklart varit smidigt med trådlös men sett till priset är den grym. Jag skulle säga att den är lika bra nu som när den var ny.

Skrivet av maskeradmannen:

Har haft en 1400 i iaf 5-6år, om inte längre. Funkar fortfarande bra

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av kundun:

instämmer med ol-korv; den vanliga 1400 gör sitt jobb.
Jag har väldigt tunt hår på huvudet och där har många andra trimmers bara vikt stråna, inte klippt av dom. Och skägget är precis tvärtom; tjockt och stenhårt, och där har trimmers oftast bara noppat dom..
Mosern bara funkar, klipper allt från kopparledningar till sytråd.

Läst att det är väldigt lätt hänt att man beställer en fake Moser 1400. Hur vet jag om den jag beställer är fake eller inte?
Hur länge gäller garantin på den äkta?

Permalänk
Medlem

Köp den på t.ex. ELON eller liknande så får du garanterat en äkta!

Garantitiden vet jag inte vad den är dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Köp den på t.ex. ELON eller liknande så får du garanterat en äkta!

Garantitiden vet jag inte vad den är dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns en 1400 på CDON för 300 kr inkl frakt men känns som CDON kan ha fake om någon.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Kan rekommendera Oster 97 annars.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Varför inte trådlös då..? Budget nämner du inte.
Moser chromate pro

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har också en Moser 1400 haft ca 1,5år tycker den är kanon stark motor i den funkar bra.
Köpte min på Webhallen tror jag gav 295:-

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Varför inte trådlös då..? Budget nämner du inte.
Moser chromate pro

Skickades från m.sweclockers.com

Vill ha något billigt då jag inte kommer att använda den så ofta. Kör hellre trådlöst men om man ska ha en bra så kostar de väl över 500 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Kan rekommendera Oster 97 annars.

Den verkar passa lite seriösare användare. Jag kommer inte använda den så ofta så tänkte mig något för max 500 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Vill ha något billigt då jag inte kommer att använda den så ofta. Kör hellre trådlöst men om man ska ha en bra så kostar de väl över 500 kr?

Japp vill du inte över 500 så bättre med sladd
Moser kan varjefall rekommenderas av mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Haft min 1400 i många år nu, hade en dyr sladdlös innan som inte alls klippte bra tror jah betalade runt 300 kr på webbhallen. Bättre finns inte för pengarna.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem

Jag har kört en Moser 1884 i några år för både skägg och hår och den är fantastisk. Har inget eluttag i badrummet annars hade jag köpt en 1400 men är mycket nöjd med min 1884 även om den kostade lite...
Tidigare använt budget trimmers för 2-400 kr samt en braun för typ 700 kr men det går inte att jämföra med moser.

Permalänk

Gammal tråd. Men, efter 2st Moser 1400. Så köpte jag i går en Moser Opal 1170. 100kr dyrare än en 1400. Ska testa i dag.

Jag har extremt tjockt hår. Det måste vara helt nytvättat, annars tuggar bara maskinerna. Så det blir intressant.
Den bästa hårklipparen jag haft, var av märket Wahl. Den klippte mitt hår i närmare 10år. På andra plats Moser 1400, dock betydligt sämre än Wahl. På tredje, och sista plats. Alla andra jag haft. Tex Phillips, BaByliss (Magnus Samuelsson reklamen), Panasonic mm. Dom bara tuggar i mitt hår. Ett helvete att klippa sig med.

Visa signatur

9900k på vatten