Är RTX 2070 bra för gaming?

Permalänk

Är RTX 2070 bra för gaming?

tjena skulle bara fråga om Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB WINDFORCE 3 är bra för gaming ? eller vilken RTX 2070 ska man ha som kostar runt 6000-6500 kr

Förtydligade rubriken från "en fråga"/Thomas Y – en välformulerad rubrik ökar diskussionsvärdet
Permalänk
Medlem

@sandor1337: Det är en svår fråga, ungefär som "hur långt är ett snöre" alla har olika preferenser på vilka tillverkare dom gillar mest osv. Men Gigabyte har alltid vart bra.

Jag personligen skulle aldrig köpa något annat än Msi eller Asus.

Kortet du har länkat är super för gaming och kommer fungera klockrent.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Permalänk

@SwedZi: vet du om man ska ha armor eller turbo på grafikkortet?

Permalänk
Medlem

@sandor1337: armor/turbo osv är bara ord dom lägger till för att smöra kunderna dvs dig Ett kort som fex i 2070 serien har högre prestanda/klockfrekvens så ger det bättre grafik/spelprestanda heter ofta armour/turbo/OC, och som regel kostar dom mer också. Titta om du hittar en recension om kortet du vill ha på nätet så får du veta lite mer. feks här hos sweclockers
Viktigast att tänka på är 1. Budget, vad har man råd med. 2. Vad ska man spela. Feks CSGO kräver inte mycket av grafikkortet,men Tomb raider/Far Cry osv gör.

Visa signatur

Ryzen 5 2600x / ASUS ROG STRIX B450-F Gaming/ HyperX 16GB (2x8GB) / 2666MHz/ Intel 660P SSD 512GB M.2 PCIe 3.0 / ASUS Strix 980ti / PSU Corsair 750w /Corsair Carbide Series 275R Tempered Glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandor1337:

tjena skulle bara fråga om Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB WINDFORCE 3 är bra för gaming ? eller vilken RTX 2070 ska man ha som kostar runt 6000-6500 kr

Zotac extreme amp core är bra dock en hundring dyrare än 6500kr. Men deras amp serie är en av dem enklaste och bästa att överklocka enligt min erfarenhet. Sen som någon sa över så har Gigabyte alltid varit bra så det inte miss där heller om du skulle gå med dem. Under 7000kr är zotac och Gigabyte dem ända med 3 fläktar på gpun så ska du köpa ett kort kan det va bra att gå för 3 fläktar. Dock är korten tjockare och längre då, så kolla först om dem passar i chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör enbart på MSI efter att ha haft strul med Asus och Gigabyte vid ett flertal tillfällen, kan också rekommendera Gainward och EVGA bara bra erfarenheter, kör personligen enbart twin frozr kort (MSI Gaming X)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om Gainward RTX 2070 Dual Fan som grafikkort om man ska gå från ingen dator till en dator med just det grafikkortet. Läst att raytracing är skit just nu på allt utom 2080 Ti, men om jag bara vill ha ett bra grafikkort så är väl det bra oavset om man har ray tracing eller inte påslaget?

Vilket är bäst 1070 eller 2070 eller är det ingen större skillnad?

mvh en som inte kan ett skit haha.

Permalänk
Skrivet av JexxitS:

Vad tror ni om Gainward RTX 2070 Dual Fan som grafikkort om man ska gå från ingen dator till en dator med just det grafikkortet. Läst att raytracing är skit just nu på allt utom 2080 Ti, men om jag bara vill ha ett bra grafikkort så är väl det bra oavset om man har ray tracing eller inte påslaget?

Vilket är bäst 1070 eller 2070 eller är det ingen större skillnad?

mvh en som inte kan ett skit haha.

Här har du tester:
Grafikkort på Techpowerup
Det är rätt tydlig skillnad (2070 är snabbare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandor1337:

tjena skulle bara fråga om Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB WINDFORCE 3 är bra för gaming ? eller vilken RTX 2070 ska man ha som kostar runt 6000-6500 kr

Skrivet av JexxitS:

Vad tror ni om Gainward RTX 2070 Dual Fan som grafikkort om man ska gå från ingen dator till en dator med just det grafikkortet. Läst att raytracing är skit just nu på allt utom 2080 Ti, men om jag bara vill ha ett bra grafikkort så är väl det bra oavset om man har ray tracing eller inte påslaget?

Vilket är bäst 1070 eller 2070 eller är det ingen större skillnad?

mvh en som inte kan ett skit haha.

Jag skulle säga att dessa två är de mest prisvärda korten. Du får en bra och tyst kylare på båda utav dem. Personligen tycker jag inte det är värt att lägga en massa extra på RGB eller en kylare som ger ännu lägre temperaturer. Prestandan kommer ändå vara sig lik.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.