Följa trådar kan göras lite smartare

Permalänk
Hedersmedlem

Följa trådar kan göras lite smartare

Noterade precis ett lite störigt moment när det kommer till att följa trådar.

Om jag har skrivit i en tråd så börjar jag följa den automatiskt, om jag inser att jag inte vill följa den så kan jag såklart stänga av det. Skulle det vara så att tråden ändå är intressant och jag vill deltaga men jag vill inte bli meddelad om varje uppdatering så blir det knepigt. Varje gång man skriver så börjar man följa igen. Har man valt att inte följa en tråd borde det i framtiden vara ett aktivt val och inte längre automatiskt. Det blir lite segt med en nyhetstråd till exempel som kan vara kul att följa och prata men "Följda trådar" kommer vara orange så länge den tråden lever.

Bara en tanke.

Permalänk
Hedersmedlem

@Shimonu

Det är ingen dålig idé, jag kan förstå att det skulle vara användbart i vissa situationer. Vad jag dock inte är helt säker på är hur man ska presentera hur den här funktionen fungerar. Min tanke är att de flesta förmodligen förväntar sig att funktionen ska vara "osmart", alltså att den inte kommer ihåg ditt tidigare val. Jag är helt enkelt orolig att funktionen (även om den är smart i tanken) kommer att göra det krångligare, i alla fall till en början. Vad tror du?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är nog mest ute efter att dela med mig av ett frustrerande användarfall. Jag vet inte om det är ett vanligt problem eller om mitt förslag skulle skapa mer frustration. Det beror såklart på hur funktionen används.
Jag kan se fördelar med att fortsätta ha det som det är nu också. Man kanske slutade följa en tråd men hoppar tillbaka in i den långt senare och automatisk följning känns smidigt då.

Permalänk
Medlem

Du kan stänga av att automatiskt följa trådar du gör inlägg i och då istället själv börja följa tråden med knappen för det istället.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Penguin:

Du kan stänga av att automatiskt följa trådar du gör inlägg i och då istället själv börja följa tråden med knappen för det istället.

Ja men det vill jag ju inte heller Funktionen är ju smidig som den är nu och jag gillar det så. Det är lite frustrerande om man råkar skriva i en väldigt populär tråd bara.