Vilka skruvar för att väggmontera till Asus RT-AC87U eller annan Asus router?

Permalänk
Medlem

Vilka skruvar för att väggmontera till Asus RT-AC87U eller annan Asus router?

Hej! Jag har en Asus RT-AC87U router som jag skulle vilja väggmontera. Grejen är att alla skruvar jag provat här hemma inte passar i hålen (provat ca 20st olika). Det krävs ett platt och väldigt tunt huvud för få plats och tänkte kolla om någon har tips på sådan skruv? Googling ger bara fler som har samma problem men ingen lösning. Känns lite onödigt plocka med sig hela routern till järnhandel och prova sig fram.

Undersidan ser ut såhär men hålen är extremt små och mesiga. Kolla på eran Asus router så får ni se

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

@maLakai: Kan låta som en banal lösning, men kanske nästan lättare med spik i så fall?

Permalänk
Medlem

ser inte bilden, men gipsskruv kanske?

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk

vanlig 3.5mm eller 4mm träskruv med försänkt skalle brukar funka bra till sånt där. De med kullrigt huvud är ofta lite väl tjocka.

Permalänk

Montageskruv kanske funkar? dom har dock rätt bred skalle men tunn.