Nvidia Geforce GTX 1660 får lägre pris än GTX 1060 – GTX 1050 Ti lever vidare

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Olle P:

Jag hoppas du har rätt, för min gissning är att priserna till att börja med hamnar högre och justeras ner när Navi dyker upp i butik...

Sett till antal kärnor och frekvenser, ja, men sedan tittar man på Nvidias påstående att Turings CUDA är >50% snabbare än Pascal och då blir förväntningarna helt annorlunda...
Teoretiskt bör då 1660 kunna vara mer än 50% snabbare än 1060 och minnesbussen/hastigheten den begränsande faktorn.

Ska även bli spännande att se var effektförbrukningen hamnar.
Turing är tillverkad på en mindre nod, men verkar(?) ha fler transistorer per CUDA core.

Jag har inget behov av nytt grafikkort närmsta året, men kommer att följa utvecklingen med Turing mot Navi med stort intresse...

Skrivet av pv2b:

Har inte heller något behov av ett nytt kort just nu. Jag har ett GTX 1070 som jag finner tillräckligt för mina behov.

Jag tittade mer på antalet GFLOPS att det var snarlikt. Det kanske var naivt av mig att tro att det var en tillräcklig indikation av grafikprestanda.

Hur som helst, >50% har jag svårt att se.

Om vi jämför ett GTX 1070 Ti och ett RTX 2060. Två GPU:er som har kanska så snarlik prestanda (i de spel som inte nyttjar nya funktioner i Turing-arkitekturen alltså).

GTX 1070 Ti har alltså 26% fler CUDA-kärnor än ett RTX 2060 med samma prestanda. Boostklockorna är samma. Hur kan detta bli >50% prestanda per CUDA-kärna? Är det något jag missar?

Nämnvärt gällandes Nvidias påstående kring 50 procent högre prestanda per CUDA-kärna hos Turing ställd mot Pascal är att det inte handlar om global spelprestanda utan relativ shader-prestanda mellan arkitekturerna (vilket de inte alltid är helt tydliga med i presentationerna). Man kommer alltså inte att få 50 procent högre bildfrekvens vid samma antal CUDA-kärnor med Turing.

Tror den enklaste jämförelsen mellan Turing och Pascal är att kika på RTX 2060 och GTX 1070, då dessa har lika många CUDA-kärnor samt texturenheter (RTX 2060 har dock färre rasterenheter). Sen får man ju dock också räkna in att RTX 2060 har högre minnesbandbredd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Sweclockers refererade till ett "rykte" Tidigare om just 1660Tis prestanda.

https://www.sweclockers.com/nyhet/26952-nvidia-geforce-gtx-16...

20 procent bättre än GTX 1060 lägger den ungefär på GTX 1070 nivå. Ungefär.

Njae. Rykten säger att kortet kommer att prestera ungefär som RTX 2060 eller snarlikt.

Hänger inte riktigt med här- vilket rykte menar du verkar mest sannolikt, att det hamnar nära 2060 eller nära 1070? Klivet från 1070 till 2060 är rätt stort...

Skrivet av FredrikMH:

Kort skapade för ett enda syfte, att utplåna AMD i mellansegmentet.

Hoppas AMD rider ut och möter dem head on med Navi och inte gömmer sig i sin borg.

Lisa Su stands alone... erm... eller detta var inte sagan om de två korten?

Lisa Su stands alone mot sin... farbror, typ? Kusin, ish?

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ipac:

Ja en hel del.

Vissa typer av beräkningsuppgifter kan en Turing-kärna utföra UPP TILL 50% (eller t.o.m. 100%, spelar ingen roll) snabbare än en Pascal-kärna.

Det innebär inte att ALLA jobbuppgifter ALLTID görs 50% snabbare.

Det är två olika planeter mao.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, absolut. Jag kan köpa att Turing kan vara 50% snabbare på en viss typ av operationer, men det reflekterar inte typisk prestanda. Då förstår jag vad du menade när du sade detta, för det du skrev tidigare uppfattade jag som att Nvidia påstår att Turing är >50% snabbare än Pascal överlag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Okej, absolut. Jag kan köpa att Turing kan vara 50% snabbare på en viss typ av operationer, men det reflekterar inte typisk prestanda. Då förstår jag vad du menade när du sade detta, för det du skrev tidigare uppfattade jag som att Nvidia påstår att Turing är >50% snabbare än Pascal överlag.

Det var inte jag som skrev det men ja, det var olyckligt/felaktigt formulerat från början så jag skulle citerat fler än dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Nämnvärt gällandes Nvidias påstående kring 50 procent högre prestanda per CUDA-kärna hos Turing ställd mot Pascal är att det inte handlar om global spelprestanda utan relativ shader-prestanda mellan arkitekturerna (vilket de inte alltid är helt tydliga med i presentationerna). Man kommer alltså inte att få 50 procent högre bildfrekvens vid samma antal CUDA-kärnor med Turing.

Utmärkt förklarat!

Ang prestanda. Om vi säger att GTX1660 lägger sig över RX590 och att GTX1660Ti lägger sig, på ett ungefär, mellan detta och RTX2060 så har vi nog inte gjort allt för vågade gissningar...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JonasT:

Nämnvärt gällandes Nvidias påstående kring 50 procent högre prestanda per CUDA-kärna hos Turing ställd mot Pascal är att det inte handlar om global spelprestanda utan relativ shader-prestanda mellan arkitekturerna (vilket de inte alltid är helt tydliga med i presentationerna). Man kommer alltså inte att få 50 procent högre bildfrekvens vid samma antal CUDA-kärnor med Turing.

Tror den enklaste jämförelsen mellan Turing och Pascal är att kika på RTX 2060 och GTX 1070, då dessa har lika många CUDA-kärnor samt texturenheter (RTX 2060 har dock färre rasterenheter). Sen får man ju dock också räkna in att RTX 2060 har högre minnesbandbredd.

Okej, bra idé! Vi provar, ser vad vi får med en naiv överslagsräkning på förväntad prestanda.

Vi använder Sweclockers prestandaindex från 2019-01-07. (Sweclockers: Nvidia Geforce RTX 2060 – Turing för övre mellanklassen)

Geforce GTX 1070 har då ett prestandaindex på 81, och RTX 2060 har ett prestandaindex på 93. Jag får det alltså till att Turing har (93-81)/81 = 14,8% mer "prestandaindex" än Pascal för ett kort med typ lika många resurser.

Om vi extrapolerar detta för att få fram förväntad prestanda på GTX 1660, som har typ samma resurser som ett GTX 1060 som har lika många resurser så får vi 59*1,148 = 67,732. Alltså, typ 68.

Då får vi alltså fram till att ett GTX 1660 kommer matcha ett RX 590, till ett lite lägre pris. Snabbare än RX 590 eller långsammare vågar jag inte gissa. Ser fortfarande inte någon "utplåning" här, däremot lite bra konkurrens, vilket är bra eftersom RX 590 är alldeles för dyrt för vad det är.

GTX 1660 Ti verkar ju dock fylla en nisch som AMD inte har något i. Någonstans mellan ett RX 590 och ett Vega 56, alltså, och billigare än ett Vega 56. Har svårt att se hur AMD ska svara på det på kort sikt.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Epic:

https://j.gifs.com/l5BgYg.gif

Eller nej, vänta... priset verkar ju faktiskt rimligt. Vad ska vi nu klaga på?

Prestandan?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Prestandan?

Hur rimligt är det? Regnar ju inte "MSRP $230"-kort med bättre prestanda direkt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

https://j.gifs.com/l5BgYg.gif

Eller nej, vänta... priset verkar ju faktiskt rimligt. Vad ska vi nu klaga på?

Vi Svenskar kan alltid hitta något att klaga på...
Jag ser det så här:
Nu lanserar man något, som har samma prestanda som något man släppte för två och ett halvt år sedan, till ett något lägre pris.

Man kan ju knappast säga att man blir imponerad av utvecklingstakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Vi Svenskar kan alltid hitta något att klaga på...
Jag ser det så här:
Nu lanserar man något, som har samma prestanda som något man släppte för två och ett halvt år sedan, till ett något lägre pris.

Man kan ju knappast säga att man blir imponerad av utvecklingstakten.

Samma prestanda?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Vi Svenskar kan alltid hitta något att klaga på...
Jag ser det så här:
Nu lanserar man något, som har samma prestanda som något man släppte för två och ett halvt år sedan, till ett något lägre pris.

Man kan ju knappast säga att man blir imponerad av utvecklingstakten.

Det är för att på senaste tiden så har grafikkort stigit i pris och nu när det äntligen kommer lite kort som bryter trenden så blir vi glada. Det må inte vara trendbrytande med några enorma siffror men iaf ett steg i rätt riktning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

https://j.gifs.com/l5BgYg.gif

Eller nej, vänta... priset verkar ju faktiskt rimligt. Vad ska vi nu klaga på?

prestandan skulle jag gissa utifrån att det är nvidia vi pratar om här.. man kan inte få det ena utan det andra..

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av huxflux:

prestandan skulle jag gissa utifrån att det är nvidia vi pratar om här.. man kan inte få det ena utan det andra..

Man kan absolut få högre prestanda till ett lägre pris. Det är normen inom världen av datorkomponenter att det blir så över tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

prestandan skulle jag gissa utifrån att det är nvidia vi pratar om här.. man kan inte få det ena utan det andra..

Eller så "gissar" du utifrån den information vi har istället.

GTX1660: Bättre prestanda än GTX1060 för lite mindre (riktpris) pengar än GTX1060.

GTX1660Ti: Klart bättre prestandan än GTX1060 för lite mer (riktpris) pengar än GTX1060.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

På Hardware Unboxed verkar det som det även kommer lägre kort från turing i snar framtid.
Som ersättning för GTX1050TI:t då.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Rykten? Borde väl vara rätt självklart för alla att det presterar snäppet sämre än 2060?

Skickades från m.sweclockers.com

Som sagt. Rykten... Däremot är det inte alls självklart att de ska prestera snäppet sämre än 2060. Finns inga garantier för det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Däremot är det inte alls självklart att de ska prestera snäppet sämre än 2060.

Jo det är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Jo det är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant påstående. Varför skulle det vara en självklarhet?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Intressant påstående. Varför skulle det vara en självklarhet?

Brukar vara självklart att företag inte vill göra mindre vinst på flit. Troligtvis får de inte ens göra det som aktiebolag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Intressant påstående. Varför skulle det vara en självklarhet?

Pga hur de är specade förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag blir inte riktig klok på 1660ti. Kan någon förklara hur det väntas prestera jämfört med ett 1070? Sitter på ett 970 och har ju tittat åt 1070, men om det här är i den trakten så är ju en nyare arkitektur mer intressant för mig. någon?

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk

@hårdnackad:

Gissningsvis ungefär likvärdigt. Men ingen som vet 100% än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Ibland tycker jag lite synd om AMD. GCN var en väldigt bra design 2012, men dess stora svaghet är att den inte skalar upp så långt som behövs nu. De kan inte göra den med mer än 4 shader engines, och det är tydligt att den tappar i effektivitet med så många som 16 CU per shader engine. Om man kör en Vega 56 med ett BIOS från Vega 64 - dvs samma klockfrekvenser, powerlimit etc - så får man 98% av prestandan med 87% av hårdvaran. Omvänt, att lägga på 8 CU till ger bara 2% mer, en värdelös ROI. NVidia skalar genom att göra fler SM (motsvarande enhet som shader engine) istället för att packa dem allt mer fulla med shaders.

De har en del för att använda fler än 4 shader engines kallad Intelligent Workgroup Distributor och annonserades när Vega arkitekturen annonserades. När RX Vega serien släpptes så är detta materialet plötsligt försvunnet. Om du inte tror mig, gå igenom materialet. Denna är förstås implementerad till Navi , eller Navi20 iallafall som är den stora Navi.

Skrivet av mpat:

För GCN är inte långt bakom Pascal i mellanklassen. En 580 och en 1060 drar i princip jämnt med lika stora chip (det skiljer en 10% eller så), och den skillnad som finns kan förklaras med att GF 14 är en sämre process än TSMC 16. AMDs svaghet är skalningen. Det där patentet SM nån hittade antyder att de äntligen jobbar på den saken nu, för modellen efter Navi.

Hur kan du vara så säker på att det är modellen efter Navi? Navi utgörs av tre modeller. Navi10, Navi12 och Navi20. Av dessa så delar Navi10 och 20 arkitektur Gfx10 , medan Navi12 är Navi_Lite , som inte är lika avancerad som de andra. Med tanke på att patentet är från 2016 (och det andra från 2017) så kan det mycket väl ta sig in till Gfx10. Speciellt när AMD har ökat resurserna med ~3x om jag minns rätt. Sony och Microsoft är även de intresserade av det p.g.a implikationerna på energieffektivitet (som förstås är ytterst viktiga på en konsol).

Jag har en känsla av att många kommer att bli väldigt förvånade eftersom de tror att AMD är så långt efter, men det återstår att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radolov:

De har en del för att använda fler än 4 shader engines kallad Intelligent Workgroup Distributor och annonserades när Vega arkitekturen annonserades. När RX Vega serien släpptes så är detta materialet plötsligt försvunnet. Om du inte tror mig, gå igenom materialet. Denna är förstås implementerad till Navi , eller Navi20 iallafall som är den stora Navi.

Det vore ju jättebra i så fall. Vad menar du med att materialet är borta? Det ligger inte i den artikeln, det är riktigt. När jag googlar termen verkar det handla specifikt om geometrienheterna, inte om något som sitter högst upp i pyramiden och styr hur många SE det är.

Citat:

Hur kan du vara så säker på att det är modellen efter Navi?

Baserat på tidslinjen:

http://www.freepatentsonline.com/y2018/0357064.html

De har ansökt om ett patent i juli 2017. Det är för nyligen för att den konstruktionen skall finnas i kisel två år senare. Personligen tror jag att Navi är en ”tick”, en ganska så rak krympning av tidigare design precis som Polaris var en krympning av designen från Tonga/Fiji, och att den bara kallas GFX10 för att Vega har så mycket buggar i att den är värt en ny version för att markera att buggarna nu är fixade. Om en av de buggarna är att man nu kan ha fler än 4 SE så vore det fantastiskt, jag hade inte hört det tidigare, men det vore ju bra. Den design som talas om i patentet, med en mycket mindre SE som sedan är konstant och replikeras i olika antal för olika stora chip - precis som NVidias SM - får nog vänta på nästa generation.

Citat:

Navi utgörs av tre modeller. Navi10, Navi12 och Navi20. Av dessa så delar Navi10 och 20 arkitektur Gfx10 , medan Navi12 är Navi_Lite , som inte är lika avancerad som de andra. Med tanke på att patentet är från 2016 (och det andra från 2017) så kan det mycket väl ta sig in till Gfx10. Speciellt när AMD har ökat resurserna med ~3x om jag minns rätt. Sony och Microsoft är även de intresserade av det p.g.a implikationerna på energieffektivitet (som förstås är ytterst viktiga på en konsol).

Jag har en känsla av att många kommer att bli väldigt förvånade eftersom de tror att AMD är så långt efter, men det återstår att se.

Jag är lite tveksam till att Sony och MS vill ha något oprövat i sina konsoler. De har hållit sig till standard-grejor det senaste, efter att generationen med PS3 och Xbox 360 blev smärtsam för de bägge. Men visst, har AMD allt klart till Navi är ingen gladare än jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Om man har en GTX 970 är det värt att köpa en 1660 ti? Är det en tillräckligt stor skillnad för att det ska vara värt att lägga ut dom pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Vad menar du med att materialet är borta?

Vad de sagt de skulle ha förut fanns inte i den slutgiltiga produkten. Deras whitepaper tar även upp det, men materialet som de bifogade till pressen innehöll inte den delen. Varför de vill dölja någonting som de lovat inte direkt är som de sa, ja... det får du avgöra själv.

So that AMD to solve the problem of the length of the Shader Engines what has to create a GPU with more Shader Engines but narrower by the problem is in the length of the same but so far are limited to 4. The case is that with Navi we will see the Next Generation Geometry Pipeline, I will not talk about it here but it is important for what I am going to comment next to take into account the change in the Workgroup Distributor.

In order to effectively manage the work generated by the Next Generation Geometry Pipeline, Vega's Front End should have included the "Intelligent Workgroup Distributor" that was initially announced for Vega and that was discarded because it could not implement the NGG at the end.

Notice how AMD does not speak of the Intelligent Workgroup Distributor in the final version of Vega, well, this piece of hardware is responsible for completely re-distributing the waves / wavefronts between stage and the different Shader Engines, technically it is the part that prevents exceed the limit of the 4 Shader Engines. The initial idea of ​​increasing that number is not to exceed the limit of 64 CUs, but from 11 CUs onwards there is no increase in the performance of the shaders. For example if AMD solved the problem and took out a GPU with 6 Shader Engines with 8 CUs each (48 CUs in total) it would perform better than a GPU with 4 Shader Engines and 12 CUs per Shader Engine, I think it is easy to understand and This explains why AMD with Polaris has never gone beyond the 36 CUs for example.

Förklaring (google translate)

Skrivet av mpat:

Baserat på tidslinjen:

http://www.freepatentsonline.com/y2018/0357064.html

De har ansökt om ett patent i juli 2017. Det är för nyligen för att den konstruktionen skall finnas i kisel två år senare. Personligen tror jag att Navi är en ”tick”, en ganska så rak krympning av tidigare design precis som Polaris var en krympning av designen från Tonga/Fiji, och att den bara kallas GFX10 för att Vega har så mycket buggar i att den är värt en ny version för att markera att buggarna nu är fixade. Om en av de buggarna är att man nu kan ha fler än 4 SE så vore det fantastiskt, jag hade inte hört det tidigare, men det vore ju bra. Den design som talas om i patentet, med en mycket mindre SE som sedan är konstant och replikeras i olika antal för olika stora chip - precis som NVidias SM - får nog vänta på nästa generation.

Det är en vidareutveckling av patentet från 2016. Det är rimligt att när de implementerade den delen så insåg de en förbättring som de skulle kunna göra (och ja, möjligtvis ha tid att implementera). Kom ihåg att Navi fick ett 2x större utvecklingsteam (från AMD) än Vega, och det var samtidigt som Vega utvecklades. Det är någonting man definitivt inte bör skoja bort.

Skrivet av mpat:

Jag är lite tveksam till att Sony och MS vill ha något oprövat i sina konsoler. De har hållit sig till standard-grejor det senaste, efter att generationen med PS3 och Xbox 360 blev smärtsam för de bägge. Men visst, har AMD allt klart till Navi är ingen gladare än jag.

Hade inte PS4 Pro den dubbla FP16 prestandan som sedan infann sig i Vega? Och det ~ett år innan Vega släpptes?

Jag ska göra en mycket djärv gissning, att historien upprepar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Som sagt. Rykten... Däremot är det inte alls självklart att de ska prestera snäppet sämre än 2060. Finns inga garantier för det.

Det spekuleras friskt när det vankas nya komponenter.

Eller så kan man invänta testresultaten som kommer strax efter lanseringen. Då får man det svart på vitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Eller så kan man invänta testresultaten som kommer strax efter lanseringen. Då får man det svart på vitt.

Finns inga garantier för det så nu spekulerar du bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Det spekuleras friskt när det vankas nya komponenter.

Eller så kan man invänta testresultaten som kommer strax efter lanseringen. Då får man det svart på vitt.

Vilket är nog själva funktionen med rykten. Alltså att folk ska börja spekulera.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |