Fråga om portabla mediaspelaren Zune svårast i SweClockers senaste quiz

Permalänk
Melding Plague

Fråga om portabla mediaspelaren Zune svårast i SweClockers senaste quiz

Förra veckans quiz var en av de svåraste hittills på SweClockers, då nästan hälften av deltagarna fick antingen tre eller fyra rätt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar som jag fick till ett svårt quiz igen, för andra veckan i rad.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Bra jobbat @Epic, jag lyckades klämma 8/10 - bara 3 gissningar varav två blev fel.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Galet att Zune lanserades med så pass mkt lagring. Nog därför många svarat fel på den frågan, utvecklingen har verkligen inte hängt med på den fronten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Galet att Zune lanserades med så pass mkt lagring. Nog därför många svarat fel på den frågan, utvecklingen har verkligen inte hängt med på den fronten.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyckte också det verkade mycket. Men hade kanske tagit det om jag tänkt efter. Hade en Creative Zen mp3-spelare med 20GB, och kunde utgått från den. Både storleksmässigt, och sett till lanseringsdatum.

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Galet att Zune lanserades med så pass mkt lagring. Nog därför många svarat fel på den frågan, utvecklingen har verkligen inte hängt med på den fronten.

Skickades från m.sweclockers.com

Zune var ett försök att kopiera original-iPod, den med en liten hårddisk i, men kom ut när Apple satsade hårt på iPod nano och alla andra tillverkare byggde modeller liknande den. Hade MS skippat hela fasen med hårddisk-spelare och gått direkt på de mindre flash-spelarna hade de möjligen haft en chans att konkurrera. Nu spelade det väl inte så stor roll eftersom alla gick över till smartphones in om ett par år, men den var ett av de många exemplen på hur MS av den eran inte visste vad de höll på med.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

6 rätt och rätt på Dune frågan 😎

Tyckte den var lätt. Minns att det var väldigt mycket lagring jämfört med konkurrenterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Sjukt svårt ! Men merparten av produkterna är ju sånt som snabbt föll i glömska .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Erkänner att jag gissade på Zune. Men varxen kvalificerad gissning och fick rätt. Tidiga MP3-spelare av den sorten var HDD-baserade. Och då var 30GB rimligast. Kunde allt annat utom Virtuaboy-spelen där jag gissade fel.

Permalänk
Medlem

Fick 2/10. Ibland har man otur när man tänker helt enkelt...

Samtidigt så känns det som att om där är något quiz där man kan ha låg poäng utan att skämmas så är det väl i ett quiz om misslyckade produkter? Blir väl inte mer onödigt kunnande än så.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag kunde två... pinit

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

6 rätt och dom visste jag, så jag chansade och fick fel på 4.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Det roliga med tidigare generations mediaspelare var att många gjorde sönder dem, det betydde att man kunde hamstra trasiga billigt för att få ut mängder med hårddiskar innan flashlagringen tog över Det var billigaste GB priset då även om prestandan var sisådär var det kalas för masslagring och krävde bara enkla passiva adaptrar så var saken biff
Bara lite kuriosa, har fortfarande kvar Microdrives från hamstrade iPods som fungerar galant i Pcmcia och compact flash adaptrar så länge man är noga med 3,3v och 5v toleransen. Rullar på fint i retrodatorer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Tycker som sagt frågorna var dåliga. Vem kan svara på om ett årtal är 2002 eller 2003 eller veta om antalet spel var 22 eller 23. Bara massa sifferfakta.
Jag är för mer namnkunskap - typ vad heter den här prylen eller tekniken. Hoppas nån på redaktionen funderar lite på det

Permalänk
Medlem

Jag vet nog namnet på Zune enbart för att de som promo tog fram ett ganska snyggt Win XP tema med grå och brandgula färger.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Tycker som sagt frågorna var dåliga. Vem kan svara på om ett årtal är 2002 eller 2003 eller veta om antalet spel var 22 eller 23. Bara massa sifferfakta.
Jag är för mer namnkunskap - typ vad heter den här prylen eller tekniken. Hoppas nån på redaktionen funderar lite på det

Och jag är på andra sidan av spektret som inte kan svara på vem som startade Slackware, Debian eller Suse men kommer ihåg vilka år det handlar om. Alla fungerar vi olika - frågorna är troligen inte direkt dåliga bara för att de inte passade dig.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6