Regionråd köper datorer och tillbehör till hemmet med skattemedel

Permalänk
Medlem

https://www.nsd.se/nyheter/backgard-backar-fran-dyrt-datorkop...
Han har backat och ska betala speldatorn.

Men tror ni inte bara att kenneth ville lira lite fortnite efter en lång dag i statens tjänst ?

Permalänk
Medlem

Jobbar själv kommunalt och vi har upphandling mot företag och allt som köps måste ju vara enligt avtalen. Dessa två datorer är ju inte ens i närheten av vad vi skulle få köpa och jag ser inte alls att de skulle användas fullt ut av denna politiker.

Som har skrivits tidigare i tråden är det självklart att man ska ha ett bra arbetsredskap för det jobb man har. Men det finns inte ett system som någon politiker inte skulle klara av med en dator som kostar 10-15k i den kommun jag jobbar. Tror inte att det skiljer sig så mycket mellan denna politiker och de som sitter här. Sedan att köpa en hemma dator med en i9a är ju bara helt från vettet, alltså helt onödigt.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Jobbar själv kommunalt och vi har upphandling mot företag och allt som köps måste ju vara enligt avtalen. Dessa två datorer är ju inte ens i närheten av vad vi skulle få köpa och jag ser inte alls att de skulle användas fullt ut av denna politiker.

Som har skrivits tidigare i tråden är det självklart att man ska ha ett bra arbetsredskap för det jobb man har. Men det finns inte ett system som någon politiker inte skulle klara av med en dator som kostar 10-15k i den kommun jag jobbar. Tror inte att det skiljer sig så mycket mellan denna politiker och de som sitter här. Sedan att köpa en hemma dator med en i9a är ju bara helt från vettet, alltså helt onödigt.

Håller med dig. En politiker som behöver en i9:a... till vad exakt? Dög inte i3:a eller i5:a?
Förmodligen är det en dator som är köpt till grabben för våra skattepengar.
Jag jobbar inom kommunen och det slösas/stjäls otroligt mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.