Vart Ska man köpa windows 10 för så billigt som möjligt?

Permalänk

Vart Ska man köpa windows 10 för så billigt som möjligt?

Hej

Jag har letat i timmar för att kunna hitta bästa dealen på windows 10. jag vill gjärna ha ett pro samt ett retail vertion av windows.

Några säger att man ska köpa från kinguin andra säger att det inte är legit och även att windows kan avaktiveras när som hällst ifall man köper från pirat sidor. Jag har kollat på ebay, livekort, digital license
fast den sidan som fick mig o tänka var Tradera. Jag har aldrig köpt från Tradera förut.
Jag tänkte ifall man köper retail och den avaktiveras så kan väll Microsoft lösa problemet eller?

Här är länken till Tradera
https://www.tradera.com/item/120401/275665780/microsoft-windo...-

Vad ska jag göra? ska jag köpa den på Tradera eller ska jag köpa windows på någon annan sida.
ifall jag ska köpa på fullpris tänker jag nog köpa Windows 10 från webhallen eller Microsofts hemsida.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ebay.

Permalänk
Medlem

köpte mitt på Kinguin för typ en hundring

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk

Hej
På Kinguin kan man för några tior extra köpa garanti att licencen fortsätter att fungera .😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Installera Windows 10 utan att aktivera det, det är åtminstone inte olagligt och begränsningarna är i det närmaste obefintliga som det ser ut nu.

Permalänk

@zoomy:

Japp, Microsoft tjänar mer på informationen de inhämtar om din datoranvändning än vad de skulle tjäna på om folk betalade för det.

Folk som faktiskt betalar för Windows är bara en bonus för Microsoft, och de är medvetna om det. Därför begränsar de ej gratis versionen annat att man inte kan byta bakgrund .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel GH17:

Hej

Jag har letat i timmar för att kunna hitta bästa dealen på windows 10. jag vill gjärna ha ett pro samt ett retail vertion av windows.

Ett äkta retail för under 1000:- blir nog svårt.

Den du hittar där på Tradera är inte äkta Pro retail, aldrig. MSDN-licens.

Dra OEM så kan du byta både tre och fyra gånger innan en retail lönar sig, byter du så ofta?
https://livekort.se/windows-10-pro-64?sqr=windows%2010&

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

@zoomy:

Japp, Microsoft tjänar mer på informationen de inhämtar om din datoranvändning än vad de skulle tjäna på om folk betalade för det.

Folk som faktiskt betalar för Windows är bara en bonus för Microsoft, och de är medvetna om det. Därför begränsar de ej gratis versionen annat att man inte kan byta bakgrund .

Och den begränsningen funkar bara om du går in i grafikinställningarna och försöker ändra. Om du istället klickar höger på en bild och väljer (använd bilden som bakgrund) så byter den bakgrund.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Du kan ju surfa in på HRK Games, där kan du hitta ett och annat till bra priser om du har tur 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

CDKEYSDEALS där kan du köpa OEM windows 10 pro för så lågt som 60 kronor. Har själv handlat där nyligen och köpt 2 produktnycklar till ett par datorbyggen. De har bra omdömen på trustpilot och direkt leverans.

Skickades från m.sweclockers.com

Stavfel
Visa signatur

ʜᴀʟᴏɢᴇɴ - ᴜ ɢᴏᴛ ᴛʜᴀᴛ
0:32 ━❍──────── -3:08
↻ ⊲ Ⅱ ⊳ ↺
VOLUME: ▁▂▃▅▆▇ 100%

Permalänk
Medlem

Jag har varit på jakt efter billiga Office-nycklar och snubblat över den här försäljaren på Tradera https://www.tradera.com/item/337865389

280 spänn för 2 Win10-nycklar är ju ok och säljaren har fått många bra omdömen. Någon som handlat där och kan ge tummen upp eller ner?
Jag har alltså inte köpt något ännu och vågar inte säga bu eller bä.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Köp inte windows!
Skaffa ett linux-distro istället!
Det finns ofta inget spyware, det är mer stabilt, du väljer när du ska uppdatera!
Du väljer look and feel, funktioner, applikationer, mm.
Det är lättare än man tror.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

På eBay får du en OEM nyckel för 50:- kr, och som @Falcon skrev, behöver du verkligen installera om Windows så ofta att du behöver en retail?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Daniel GH17:
Jag köpte från livekort
https://livekort.se/windows-10-pro-64/afd-prisjakt/
Funkade kanon, koden fungerade direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel GH17:

Hej

Jag har letat i timmar för att kunna hitta bästa dealen på windows 10. jag vill gjärna ha ett pro samt ett retail vertion av windows.

Några säger att man ska köpa från kinguin andra säger att det inte är legit och även att windows kan avaktiveras när som hällst ifall man köper från pirat sidor. Jag har kollat på ebay, livekort, digital license
fast den sidan som fick mig o tänka var Tradera. Jag har aldrig köpt från Tradera förut.
Jag tänkte ifall man köper retail och den avaktiveras så kan väll Microsoft lösa problemet eller?

Här är länken till Tradera
https://www.tradera.com/item/120401/275665780/microsoft-windo...-

Vad ska jag göra? ska jag köpa den på Tradera eller ska jag köpa windows på någon annan sida.
ifall jag ska köpa på fullpris tänker jag nog köpa Windows 10 från webhallen eller Microsofts hemsida.

Kinguin eller g2a

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Göd de kriminella bara, bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Jag bytte min win8 till 10 i julas helt gratis, laddade bara ner ISOn från Microsofts hemsidan och installerade. Den är aktiverad och allt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Läs på om du kan uppgradera från Windows 8 till Windows 10. jag vet att det har fungerat förr, och MS har också haft fri uppgradering för alla med handikapp (utan att för den delen ha någon kontroll på ifall man har det eller ej)

Man kan få tag i Windows 8 Pro OEM-nycklar för 99kr. Kan vara värt ett försök.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3309580
Sedan finns det många artiklar kring fri uppgradering till Windows 10, denna är ifrån 18 Oct 2018:
https://www.zdnet.com/article/heres-how-you-can-still-get-a-f...

Men istället för att göra det svårt kan du köpa en OEM nyckel för 209kr. Dessa ska inte skilja sig från vanlig nyckel, bara att de säljs till reducerat pris till hårdvartillverkare:
https://livekort.se/windows-10-pro-64
https://www.techadvisor.co.uk/feature/windows/cheap-windows-k...

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

Jag köpte en nyckel från Gamivo förra veckan för 74kr, landar på runt 90kr med skatt.

https://www.gamivo.com/product/windows-10-professional

Visa signatur

| CPU: i7-8700 | GPU: Asus ROG Strix 2080S | RAM: 16GB 3000MHz DDR4 | Mobo: Gigabyte Aorus z370 | Storage: 512GB SSD | 2TB HDD | Chassi: Fractal Define R4 |

Permalänk
Medlem

Köpte min retail licens på gamernation.se för 1000kr ish, funkade perfa!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har själv 5 datorer med Windows 10 pro.. Full licens inga. Oem eller något sånt.. Betalat 125 kronor som mest för dem.
Psn shoppen tror jag de heter där jag brukar handla mina

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Börja med att installera det utan nyckel direkt från MS. Så kan du i lugn och ro bestämma dig för vilken nyckel du nu möjligen vill köpa.

Jag har kört det helt gratis på en av mina laptops i över ett år nu, lär knappast köpa någon nyckel till den. Är det ens någon begränsning nu för tiden?

Annars kanske du känner någon som pluggar något? Då har de gratis tillgång till Win 10 via MSDNAA.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av zoomy:

Installera Windows 10 utan att aktivera det, det är åtminstone inte olagligt och begränsningarna är i det närmaste obefintliga som det ser ut nu.

Som zoomy sa, skippa att köpa och tryck bara på "jag har ingen aktiveringskod" eller vad det står så sparar du pengarna. Du kan välja vilken windows version du vill ha också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

@zoomy:

Japp, Microsoft tjänar mer på informationen de inhämtar om din datoranvändning än vad de skulle tjäna på om folk betalade för det.

Folk som faktiskt betalar för Windows är bara en bonus för Microsoft, och de är medvetna om det. Därför begränsar de ej gratis versionen annat att man inte kan byta bakgrund .

https://www.howtogeek.com/244678/you-dont-need-a-product-key-...

Enligt länken är det bara via personalize som är blockerad. Dom andra sätten att byta bild funkar fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

@zoomy:

Japp, Microsoft tjänar mer på informationen de inhämtar om din datoranvändning än vad de skulle tjäna på om folk betalade för det.

Folk som faktiskt betalar för Windows är bara en bonus för Microsoft, och de är medvetna om det. Därför begränsar de ej gratis versionen annat att man inte kan byta bakgrund .

Går att kringgå
https://winaero.com/blog/change-windows-10-desktop-wallpaper-...

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på en äkta och oäkta Windows 10 version för en som inte är så insatt?
Sett flera länka till ebay bl a https://www.ebay.com/itm/INSTANT-WINDOWS-10-PROFESSIONAL-PRO-...

Jag vill ju för det mesta ha the real deal så det "inte" blir några problem som kan uppstå ifall du inte köper riktiga grejer. Kan man förstöra systemet på något sätt ifall man köper det på ebay t ex och är det svenska språket på den versionen?

Permalänk
Medlem

Jag har köpt 2 gånger ifrån Kinguin, aldrig haft några bekymmer mer än att jag andra gången fick ringa Microsoft och få licensen aktiverad.
Det känns spontant som om att det hade varit något fuffens med licensen så hade nog inte Microsoft låtit mig få den aktiverad
Den första licensen jag köpte har fungerat bra i snart 3 år utan problem.

Varför det är billigt är för att det är en OEM licens, som enbart kan användas till ett moderkort, och Retail som kostar mer, kan man flytta till nya moderkort om det behövs i framtida uppgraderingar.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Det finns bara två val, antingen full retail-key för 1000kr+, eller ett av alla olika alternativ som andra påpekar. Oavsett om du köper från ebay för 50kr, tradera för 300kr eller något annat ställe för 500kr så kan du inte dra några slutsatser vart nyckeln kommer ifrån.
Köper du en nyckel som inte är fullpris, så kan det vara allt ifrån nycklar som köpts med stulna kreditkort, masslicens som endast får användas av företaget som köpt den (alltså en key som kan aktiveras på många datorer samtidigt), key's tagna från färdigbyggda datorer som har fått moderkortet utbytt vid reparation (OEM nycklar låses till moderkortet) etc. etc.
Du kan omöjligt veta vart din 50-500kr nyckel kommer ifrån, utan endast att dess bakgrund är "tveksam".

Mitt råd är att antingen köpa legit 1000kr+ nyckel från en större butik, köra helt utan nyckel utan något större problem eller begränsning, eller så billigast möjligt, typ 50kr på Ebay. Att lägga ytterligare några hundralappar på ett annat ställe hjälper endast säljaren, inte dig och gör inte nyckeln mindre tveksam (Lär nog finnas rätt många på Kinguin t.ex. som insett att dom kan köpa en nyckel på ebay för 50kr för att sedan sälja den på Kinguin för 5-6x priset).

Jag köpte min nyckel på Ebay för 57kr för ett antal år sedan, fungerar problemfritt fortfarande, känner många andra som har nycklar köpt på Ebay som fungerat i flera år också hitills. Känner ingen som fått sin key inaktiverat hitills, även om jag har läst om andra som det har hänt för.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

Okej,
men att man bara kan använda den licensen en gång på ett moderkort kan jag absolut acceptera, inte så att man byter moderkort så jävla ofta, det skulle inte jag göra iaf.

Om inte annat kan man ju köpa flera nycklar på en och samma gång så har man för framtida moderkort också.

Men det finns ingen risk för att dessa licens keys är upptagna då?
Och hur funkar det med spel och sånt om det inte är en fullversion, spel funkar precis som vanligt ändå?