Permalänk

Ang Predator XF270HUC g-sync kompatibel

Hej,

Inet verkar har sjysst pris på Acer 27" Predator XF270HUC WQHD 144Hz för tillfället.
Vet någon om den är så g sync kompatibel ?

Permalänk
Medlem

Tja, den är inte det. Den är FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av wellesson:

Hej,

Inet verkar har sjysst pris på Acer 27" Predator XF270HUC WQHD 144Hz för tillfället.
Vet någon om den är så g sync kompatibel ?

Den är inte certifierad av Nvidia men du ska kunna aktivera det manuellt i Nvidias kontrollpanel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Vet någon om det fungerar då? Verkar ju vara lite olika hur bra det fungerar med adaptiv synk på freesync-skärmar på nvidia.

Permalänk

Undrar samma. Tycker priserna på IPS-diton är väl saftiga plus att de verkar dras med diverse problem allihopa så är lite sugen på denna, men det vore gött med fungerande sync.

Ingen som har den och kan berätta mer?

Visa signatur

8700K | Asrock z370 Extreme 4 | Corsair LPX 16GB 3200Mhz | GTX 1080 | Corsair AX 750W | Samsung 850 Evo 500GB | Fractal Design Arc | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är det någon som hunnit testa denna än? Köpte en MSI MAG27CQ i helgen som blinkar helt galet när den kommer under 40 FPS som jag vill byta..

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Bildexpert 📺

@jockos: Ifall du vill ha stabilitet med adaptiv synk under 40 fps så är det G-Sync-modeller som är det säkra kortet. Blir mer jakt på Freesync-modeller som erbjuder samma funktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@jockos: Ifall du vill ha stabilitet med adaptiv synk under 40 fps så är det G-Sync-modeller som är det säkra kortet. Blir mer jakt på Freesync-modeller som erbjuder samma funktion.

Härlig inställning! Det är att följa tillverkarens rekommendationer och vägra testa nya saker som gjort Sweclockers så framgångsrikt!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Bildexpert 📺

@jockos: LG 34GK950F och Acer XV273K är de två senaste Freesync-skärmarna jag testat. De är stabila under 40 fps vilket hör till ovanligheterna för Freesync-skärmar. Men dessa är då rätt dyrare jämfört med den skärm du är missnöjd med.

Permalänk
Medlem

Gick tidigare från jobbet för att hämta ut skärmen idag. Första testerna i Pendulum och Apex - inget flimmer alls, ser ut att fungera helt perfekt!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Skrivet av wellesson:

Hej,

Inet verkar har sjysst pris på Acer 27" Predator XF270HUC WQHD 144Hz för tillfället.
Vet någon om den är så g sync kompatibel ?

Du gjorde helt rätt i att köpa den! Jag skaffade denna i måndags och den fungerar utmärkt med mitt 1080ti och Adptive Sync.

Permalänk
Skrivet av pollywoog:

Undrar samma. Tycker priserna på IPS-diton är väl saftiga plus att de verkar dras med diverse problem allihopa så är lite sugen på denna, men det vore gött med fungerande sync.

Ingen som har den och kan berätta mer?

Det fungerar utmärkt! Jag har gått från G-sync till denna och jag tycker att den fungerar riktigt fint med Adaptive Sync.

Permalänk
Medlem

Har hårdtestat skärmen i helgen och inte upptäckt några som helst problem.

Inga problem med flimmer eller blinkningar, och det går hur bra som helst att väcka den ur viloläge! Undrar varför denna inte fick Nvidias seal of approval..

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk

Har som andra här också denna skärmen och är supernöjd både med och utan adaptive sync på.
Inget flimmer (förutom när jag överklockar gpun hårdare än vad jag gör vanligt, men det är inte skärmens fel) och allt fungerar bra!