Permalänk

Corsair K55 hittas ej längre

Hej!

Jag har, för 9 dagar sedan, köpt ett Corsair K55 rgb tangentbord. Det har funkat bra tills jag startade datorn idag. Då hittades det inte längre. Har testat installera drivisar, försökt nollställa firmware (esc vid inkoppling) samt försökt nå tangentbordets Bios (f1+win-lock).

Ingenting fungerar. Det är helt svart och reagerar inte på något.

Har försökt koppla in det till min laptop, men samma sak där.

Vad kan ha hänt tror ni? Vet ni något jag kan testa för att starta den?

Tack!

Permalänk
Medlem

Har du en switch bakom tangenbordet kan du testa att ändra där och se om det blir bättre ?

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Skrivet av völund:

Har du en switch bakom tangenbordet kan du testa att ändra där och se om det blir bättre ?

Ska kolla det. Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har min på nr1 av 4 och fungerar bra. du kanske behöver stänga av datorn mellan inställningarna.

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Skrivet av völund:

Har min på nr1 av 4 och fungerar bra. du kanske behöver stänga av datorn mellan inställningarna.

Hittar dessvärre inte något switch på mitt tangentbord. Det händer ingenting när jag kopplar in den i datorn...

I manualen står det att factory reset är Fn + F4 i 5 sek, men händer ingenting då heller.

Tror tangentbordet gått sönder eller något liknande...

Permalänk
Inaktiv

Hade samma problem med mitt första K55. Fick ett nytt.

Och med det nya, ja då började problemen snart igen. Tangenterna sluta fungera en och en och till slut var vi där igen. Fick ett nytt.

Och mitt nyaste, ja vad händer med det här då? Deras programvara känner inte av det längre, och man kan inte höja och sänka volymen med det längre. Så får helt enkelt stå ut med att det blinkar som ett disco, har gett upp nu.

Mitt tips till dig:
Lämna in det och om möjligt, begär ett annat eller lägg en mellanskillnad för ett bättre.

Corsair K55 är skit.

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Hade samma problem med mitt första K55. Fick ett nytt.

Och med det nya, ja då började problemen snart igen. Tangenterna sluta fungera en och en och till slut var vi där igen. Fick ett nytt.

Och mitt nyaste, ja vad händer med det här då? Deras programvara känner inte av det längre, och man kan inte höja och sänka volymen med det längre. Så får helt enkelt stå ut med att det blinkar som ett disco, har gett upp nu.

Mitt tips till dig:
Lämna in det och om möjligt, begär ett annat eller lägg en mellanskillnad för ett bättre.

Corsair K55 är skit.

Okej, trist. Tyckte om det de få timmar jag använde det. Ska kolla med netonnet om jag kan lämna tillbaka och så tar jag ett annat

Tack!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kastroullen:

Okej, trist. Tyckte om det de få timmar jag använde det. Ska kolla med netonnet om jag kan lämna tillbaka och så tar jag ett annat

Tack!

Netonnet köpte jag mitt på också, dom brukar vara väldigt schyssta med sånt.

Permalänk
Avstängd

Dra ut alla usb-enheter och se om det hjälper. Har en ps3-dosa som kan få mitt tangentbord att inte funka om den är i under boot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Hade samma problem med mitt första K55. Fick ett nytt.

Och med det nya, ja då började problemen snart igen. Tangenterna sluta fungera en och en och till slut var vi där igen. Fick ett nytt.

Och mitt nyaste, ja vad händer med det här då? Deras programvara känner inte av det längre, och man kan inte höja och sänka volymen med det längre. Så får helt enkelt stå ut med att det blinkar som ett disco, har gett upp nu.

Mitt tips till dig:
Lämna in det och om möjligt, begär ett annat eller lägg en mellanskillnad för ett bättre.

Corsair K55 är skit.

Skit? Min sambo har haft sin sen det kom och det funkar bra än XD
Men visst så fort det krånglar så tycker folk det är skit
Finns ju något som heter måndags exemplar , sen kan allt gå sönder
Tur mitt Logitech G11 funkar än idag så jag slipper köpa "skit"

Permalänk
Skrivet av AppleMuffin:

Dra ut alla usb-enheter och se om det hjälper. Har en ps3-dosa som kan få mitt tangentbord att inte funka om den är i under boot.

Okej ska testa detta! Tack

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

Skit? Min sambo har haft sin sen det kom och det funkar bra än XD
Men visst så fort det krånglar så tycker folk det är skit
Finns ju något som heter måndags exemplar , sen kan allt gå sönder
Tur mitt Logitech G11 funkar än idag så jag slipper köpa "skit"

Håller med om att tangentbord kan vara bra trots att det finns "måndags-ex", själv sitter jag på ett Func KB-460 som jag köpte för drygt 4 år sedan och det fungerar kanon fortfarande. Hade detta gått sönder nu hade jag inte sagt något.
Men mitt exemplar av K55 höll i 9 dagar, och det är skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Håller med om att tangentbord kan vara bra trots att det finns "måndags-ex", själv sitter jag på ett Func KB-460 som jag köpte för drygt 4 år sedan och det fungerar kanon fortfarande. Hade detta gått sönder nu hade jag inte sagt något.
Men mitt exemplar av K55 höll i 9 dagar, och det är skit.

Är ju bara att skicka in det på garanti och hoppas på att nästa funkar eller lämna tillbaka det.
De jag spelar med kör med Corsair K95 och Razer Blackwidow nu och de har bytt tangentbord några gånger sen 2012 medans mitt gamla går än och är väl 13/14"?" år nu
Men handlar väl mest vilken tur man har om hur länge det håller även inget håller för evigt.

Var ju ett riktigt snyggt tangentbord du har, får man fråga varför du bytte om det funkar bra?
Jag själv kommer inte byta så länge mitt är helt då det kostar pengar och samtidigt tror jag inte att jag hittar något som håller så länge som detta gjort.
Edit:Hade mitt gått sönder så hade jag inte vetat om man skulle skratta eller gråta med tanke på va länge det funkat

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

Är ju bara att skicka in det på garanti och hoppas på att nästa funkar eller lämna tillbaka det.
De jag spelar med kör med Corsair K95 och Razer Blackwidow nu och de har bytt tangentbord några gånger sen 2012 medans mitt gamla går än och är väl 13/14"?" år nu
Men handlar väl mest vilken tur man har om hur länge det håller även inget håller för evigt.

Var ju ett riktigt snyggt tangentbord du har, får man fråga varför du bytte om det funkar bra?
Jag själv kommer inte byta så länge mitt är helt då det kostar pengar och samtidigt tror jag inte att jag hittar något som håller så länge som detta gjort.
Edit:Hade mitt gått sönder så hade jag inte vetat om man skulle skratta eller gråta med tanke på va länge det funkat

Ja jag ska snacka med netonnet och se vad de säger. Kanske blir knas nu när det är trasigt... Men borde kunna RMA iallafall.
Jo jag gillar det tangentbordet, men kände ett sug efter att testa något annat. Men kanske ska behålla detta, nu när jag använder det igen så kände jag att jag saknade det lite haha!

EDIT: Om jag inte minns fel så köpte Fnatic upp Func för en tid sedan. Detta tangentbord (tror jag) är identiskt med mitt, förrutom fnatic-loggan då. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3541589

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ExcZist:

Skit? Min sambo har haft sin sen det kom och det funkar bra än XD
Men visst så fort det krånglar så tycker folk det är skit
Finns ju något som heter måndags exemplar , sen kan allt gå sönder
Tur mitt Logitech G11 funkar än idag så jag slipper köpa "skit"

Ja, om man haft 3 stycken tangentbord av samma märke och modell sen 2018-02-08, som alla krånglat, är det konstigt att man tycker det är skit?

Ja, givetvis om något krånglar så mycket så tycker man det är skit, vart vill du ens komma med den kommentaren? Givetvis kan allt gå sönder, men så lätt ska det inte ske.

Konstigt att ens försvara det, googlar man på det så är det fler som har liknande problem. Bara för att det fungerar för din sambo betyder det inte att det inte finns generella problem med tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ja, om man haft 3 stycken tangentbord av samma märke och modell sen 2018-02-08, som alla krånglat, är det konstigt att man tycker det är skit?

Ja, givetvis om något krånglar så mycket så tycker man det är skit, vart vill du ens komma med den kommentaren? Givetvis kan allt gå sönder, men så lätt ska det inte ske.

Konstigt att ens försvara det, googlar man på det så är det fler som har liknande problem. Bara för att det fungerar för din sambo betyder det inte att det inte finns generella problem med tangentbordet.

Köpte 4 SSDer för 1 år sen, en av de gick sönder i höstas och den andra gick sönder i morse.
Kanske ska tycka att Corsair gör Skit SSD hårddsikar nu när jag har 2 som gått sönder på kort tid?

Nu har jag inte suttit och letat om folk har samma problem som du men när jag kollar på butiks sidor t.e.x De på prisjakt samt Amazon med mera så hittar jag mer positiva än negativa så är ju klart jag försvarar det då folk verkar vara nöjda med sitt köp.

Men som sagt så tycker alla olika och så kommer det vara men är ju tråkigt när det går sönder.