[PC] Destiny 2 – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Nu var det ett tag sen jag lirade D2 men slog till på dealen med Forsaken nu i helgen etc. Jag vet inte om de ändrat nåt nu på slutet men jag får verkligen inget gear när man öppnar loot crates, t.ex när man dödar en liutenant eller public event. Tidigare har jag för mig att man åtminstone fick LITE gear men det enda jag får nu är Dusklight Shards, Seraphite, Simulation seed etc... inga vapen, ingen armor, inget alls förutom det där.

Kanske ska vara så?

Kör Warlock med en level på ~320

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

@Kilrah: Det har varit så sen dem ändrade om vapensystemet i och med forsaken. Vapen och armor får du tex. genom engrams som droppas av olika fiender (relativt vanligt). Man kan ibland få sånt genom lådorna du beskriver men chansen för det har minskat drastiskt.

Visa signatur

Skoj: Ryzen 9 5900x, RTX 3080, 32 GB RAM @3200MHz CL16
Jobb: Alienware M15 R6, RTX 3080, 32 GB RAM
Privat: Macbook Pro 13" late 2016

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmolder:

@Kilrah: Det har varit så sen dem ändrade om vapensystemet i och med forsaken. Vapen och armor får du tex. genom engrams som droppas av olika fiender (relativt vanligt). Man kan ibland få sånt genom lådorna du beskriver men chansen för det har minskat drastiskt.

Åfan, de införde det med Forsaken alltså, kunde man ju nästan misstänka men man blir ju fundersam, känns ju lite trist att de gjort så men men...

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

@Kilrah: Du kommer nog inte märka av det efter ett tag, kan garantera att du kommer få ett överflöd av både blåa och lila engrams medan du levlar och i end-game aktiviteter. (Exotics kommer att lysa med sin frånvaro om du inte har bra med flyt)

Visa signatur

Skoj: Ryzen 9 5900x, RTX 3080, 32 GB RAM @3200MHz CL16
Jobb: Alienware M15 R6, RTX 3080, 32 GB RAM
Privat: Macbook Pro 13" late 2016

Permalänk
Medlem

Började med detta igår, inte lirat ettan. Måste säga att jag är väldigt positivt överraskad och har skitkul än så länge! 😊 dags att dra in lite polare med bara. Smart marknadsföring, hade aldrig testat om jag varit tvungen att köpa!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såå vad gör man när man kommit till 20? Köpa expansioner och fortsätta levla eller ska man geara upp först?

Visa signatur
Permalänk

@trattgunnar: köp gearet kommer kännas dåligt jämfört med forsaken. Eftersom de lade till random perks till allt. Finns fortfarande en del vapen från year 1 som är viable, men inte armor.

Visa signatur

Intel I7 8700k / Asus Rog Strix Z370-F / Asus Dual RTX 2080

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om detta då?

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Hej,

Är det fler än jag som inte får igång spelet längre efter de senaste uppdateringarna?

Det laddar jättelänge med den ljusa bakgrunden (efter att man tryckt enter och den "loggar in"), sedan bara kommer en windowsruta som säger att spelet slutat fungera.

Jättetrist.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

är en tyslåten gubbgamer på 45 som söker några andra att spela med, skulle vara kul att kunna få chansen att testa igenom alla spelsätt innan destiny 2 dör ut.. tex Raids mm

kör Titan power 648

lägg till mig om ni vill ha med "nybörjare"

ZoGeZ#2156

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

är en tyslåten gubbgamer på 45 som söker några andra att spela med, skulle vara kul att kunna få chansen att testa igenom alla spelsätt innan destiny 2 dör ut.. tex Raids mm

kör Titan power 648

lägg till mig om ni vill ha med "nybörjare"

ZoGeZ#2156

Hej,

Jag är i samma situation. Har spelat igenom alla singeluppdrag och levlat upp till 20. Fattar inte vad man gör på farmen och är kanonmat för kidsen i multiplayer läget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Skrivet av zogez:

är en tyslåten gubbgamer på 45 som söker några andra att spela med, skulle vara kul att kunna få chansen att testa igenom alla spelsätt innan destiny 2 dör ut.. tex Raids mm

kör Titan power 648

lägg till mig om ni vill ha med "nybörjare"

ZoGeZ#2156

Skrivet av ZecretW:

Hej,

Jag är i samma situation. Har spelat igenom alla singeluppdrag och levlat upp till 20. Fattar inte vad man gör på farmen och är kanonmat för kidsen i multiplayer läget.

Skickades från m.sweclockers.com

Behöver ni hjälp och/eller vill ha några goa människor att lira med så är vår lilla klan Team Bob helt klart ett bra alternativ
Blandade nationaliteter men huvuddelen är skottar och svenskar, åldersmässigt spänner vi från 16 år upp till över 50. Det finns alltid några folk online varje dag och samtliga hjälper gärna vilsna guardians.
Gå in och joina klanen, https://www.bungie.net/en/ClanV2/Index?groupId=2909368
Vill ni lägga till mig på battle.net så är mitt id Laijnuss#2679

Permalänk
Medlem

@Dirk Gently:
låter ju intressant dock är min engelska riktigt dålig eller helt död, så det är kört att spela med andra som inte är från Sverige, gissar att det är ätt viktigt att kunna kommunicera lite iallafall med varandra när man spelar vissa uppdrag..

Permalänk

kan rekommendera ATS för herrarna, där håller vi oss till ett språk
Vi är i nuläget ca 600 medlemmar med hög aktivitetsgrad.

"ATS är en server för alla svensktalande Destiny spelare. Här ska du alltid känna dig välkommen. Oavsett färdighetsnivå eller kunskap är du välkommen överallt. Ta chansen att testa saker du inte vågat dig på här, det finns alltid någon som är villig att visa dig hur. Det här ska vara ett ställe man har roligt på, tänk på att vara vänliga mot varandra. Oavsett vilken nivå du vill spela på eller vad du vill göra så kommer du att finna det här."

https://discord.gg/eHWGznH

välkomna!

Permalänk
Skrivet av zogez:

@Dirk Gently:
låter ju intressant dock är min engelska riktigt dålig eller helt död, så det är kört att spela med andra som inte är från Sverige, gissar att det är ätt viktigt att kunna kommunicera lite iallafall med varandra när man spelar vissa uppdrag..

ja raider och sånt kan det vara bra att kunna kommunicera en del men i övriga bitar inte så mycket. Vi får se till att mötas online och köra lite med övriga svenskar i klanen så får du känna av läget
Vi är samtliga på en rätt "lagom" nivå, det viktigaste är att ha roligt när man kör....varför skulle man annars, som gubbe själv, lira spel med andra om det inte hade varit roligt

Permalänk
Medlem

Jag har lirat D2 ett tag nu och har låst upp dreaming city o så. Har en titan power 570 men kommer inte längre. Hur gör jag för att få upp min power?

Vad behöver jag fokusera på? Vilka vapen ska jag skaffa?

Jag kommer inte med i några LW raids om man säger så. Har no tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stripe:

Jag har lirat D2 ett tag nu och har låst upp dreaming city o så. Har en titan power 570 men kommer inte längre. Hur gör jag för att få upp min power?

Vad behöver jag fokusera på? Vilka vapen ska jag skaffa?

Jag kommer inte med i några LW raids om man säger så. Har no tips?

gör alla weekly Powerful Rewards, lös in PRIME engrams, hoppas på exotics. det är en del grind att nå max PL men det beror såklart på hur mycket eller ofta man spelar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stripe:

Jag har lirat D2 ett tag nu och har låst upp dreaming city o så. Har en titan power 570 men kommer inte längre. Hur gör jag för att få upp min power?

Vad behöver jag fokusera på? Vilka vapen ska jag skaffa?

Jag kommer inte med i några LW raids om man säger så. Har no tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Nightfalls, raid (LW och scurge), dreaming city, gambit och crucible ger alla högre power level rent generellt. Det är dock sedan en patch tillbaka ganska lätt att komma upp i 600 då dom ökat på drop chanserna. Så ställen som är bra att börja med är dreaming city grejerna från Petra, gör ascendant challenge och blind well samt vecko bountyn och questen, det ger en hel del hög power gear. allra sist varje vecka kan man göra flashpoint och heroic adventures samt strikes, dessa ger generellt lägst power gear. Drops baseras hela tiden på din gear power så att göra saker i början av reset veckan som ger allra störst ökning i light level ger störst ökning när du senare gör saker som droppar svagare ökning.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Nightfalls, raid (LW och scurge), dreaming city, gambit och crucible ger alla högre power level rent generellt. Det är dock sedan en patch tillbaka ganska lätt att komma upp i 600 då dom ökat på drop chanserna. Så ställen som är bra att börja med är dreaming city grejerna från Petra, gör ascendant challenge och blind well samt vecko bountyn och questen, det ger en hel del hög power gear. allra sist varje vecka kan man göra flashpoint och heroic adventures samt strikes, dessa ger generellt lägst power gear. Drops baseras hela tiden på din gear power så att göra saker i början av reset veckan som ger allra störst ökning i light level ger störst ökning när du senare gör saker som droppar svagare ökning.

Så egentligen handlar det bara om att nöta dessa. Finns det något vapen som är ett måste?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stripe:

[...] Finns det något vapen som är ett måste?

hammerhead machine gun från forges, Bygones (gambit pulse rifle), thunder lord MG, Trust hand Canon med bra rolls.. bland annat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stripe:

Så egentligen handlar det bara om att nöta dessa. Finns det något vapen som är ett måste?

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns jättemånga bra vapen för alla typer av spelstilar, Go Figure, blast furnace, thunderlord, valakadyn, osv osv osv. En must have är definitivt whisper of the worm med catalysten, idag är dock perk rullen helt avgörande om vapnet blir skit eller bra när det kommer till vapen med random rolls

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Season of Opulence!

Någon som testat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@Wifi: nä, slutade spela innan season of the drifter. blev lite mätt på destiny, men har haft kul med det fram tills dess. mitt största problem med spelet är att jag nästan hatar raids, vilket är det som de flesta verkar ägna tiden åt om det inte är crucible (som jag inte är någon fena på direkt).

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

@Wifi: nä, slutade spela innan season of the drifter. blev lite mätt på destiny, men har haft kul med det fram tills dess. mitt största problem med spelet är att jag nästan hatar raids, vilket är det som de flesta verkar ägna tiden åt om det inte är crucible (som jag inte är någon fena på direkt).

Aha! Helt förståeligt enligt mig. Jag tröttnade i början av Season of the Drifter då det var... totalt överfokuserat på Gambit.

Nu verkar de dock kommit med ett nytt spännande spelläge och annat spännande! Typ introduktionsquest med boost till 690 i power level. Jag ska nog ge det ett till försök.

Dock håller jag med dig om att raids är ett jävla otyg.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Aha! Helt förståeligt enligt mig. Jag tröttnade i början av Season of the Drifter då det var... totalt överfokuserat på Gambit.

Nu verkar de dock kommit med ett nytt spännande spelläge och annat spännande! Typ introduktionsquest med boost till 690 i power level. Jag ska nog ge det ett till försök.

Dock håller jag med dig om att raids är ett jävla otyg.

Jasså? Vad är der för nytt spelläge?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Destiny 2 till Steam, thoughts?

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Skrivet av joppe:

Destiny 2 till Steam, thoughts?

Det kan inte bli sämre...?
bungie kanske failade i början men det är fan inte många spel som får så täta updateringar så långt efter släpp (#anthem). destiny har en ljus framtid

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe:

Destiny 2 till Steam, thoughts?

Avslöjandet till det var ju fantastisk, sa något i stil med typ "we were looking for an epic partner, so we're coming to Steam"

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Är det värt att börja köra Destiny igen? slutade någon gång runt jul men blev lite peppad av Shadowkeep trailern, vad är nytt de senaste månaderna?

Visa signatur

Chassi: NZXT H700 Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING PSU: Corsair RM750X CPU: Intel Core i7-9700k Kylare: Cryorig H7 Quad Lumi GPU: ASUS ROG Strix RTX 2070 8GB OC Gaming RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3000MHz

Permalänk
Medlem

@vopperoughoj det e rätt mycket som har hänt..mycket har blivit bättre