Permalänk
Föredetting
Skrivet av Jacob:

Det funkar i och för sig väldigt bra! Nackdelen med cashews är som nämn tidigare priset, skulle springa iväg fort.

Alltså, gick inte du och blev vegan? Vad är väl en bal på slottet, etc, etc. Cashews är ju dessutom typ hälsokost i jämförelse med jordnötter och chips, man kan (om man kisar lite och är halvblind) se det som en investering i sig själv.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Jag äter lösvikt godis med sked, då godis som t.ex. lakrits o så brukar vara fettiga.
Äter chips och nötter och annat som smular endast när jag startar en film eller något, där jag inte behöver röra kringutrustningen.
Tycker personligen det är riktigt ofräscht.. :/

Permalänk
Medlem

Käka chipsen med mushanden. En mus är myyycket lättare att rengöra än ett tangentbord

Permalänk
Medlem

våtservetter och kanske mindre handduk vid sidan av skrivbordet ?
kör mest med handduk i sig för att ta bort smulor och kryddor som fastnar på fingrarna, har dock inget dyrt tangentbord direkt, random ps2 tangentbord som det står compaq på för närvarande heh.

Kör även med rengöring av tangenterna lite till och från innan jag lägger mig och låter torka över ett par timmar på natten eller byter tangentbord medans jag rengör det andra.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Chokladdoppade nötter är vår vän.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Det funkar rätt bra att köpa ganska hårt friterade chips (typ Naturchips från OLW), hälla upp dom i en skål och plocka upp dom genom att bara ta i kortsidorna. Eftersom chipsen är både hårdare och generellt större så äter du inte lika många chips och dom går inte sönder i småsmulor som vanliga chips.
Att sitta med sked eller ätpinnar känns ju nåt som Christian Bale skulle kunna ha gjort i American Psycho.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem

Äter vid datorn. Vanlig mat är ju enkelt om man inte är barbar. Chips och annat smuligt och kladdigt äter jag med pinnar. Det har fler fördelar, t.ex. att man inte möler ner en påse utan att njuta som man gör när man trycker in en hand chips i käften.
Samt man tränar sin pinnteknik vilket kan vara trevligt när man väl behöver använda den.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Häller i chipsen eller nötter i en skål och äter med en liten sked. kladdiga fingrar är bland det värsta jag vet.

Visa signatur

Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 W | Z390 Asus Ws pro | G.skill trident Z DDR4 16x2 (32gb) CL-14-14-14-34 | M.2 Samsung 970 Pro 512 gb | Intel I9-9900k 8 cores / 16 threads | Nvidia Geforce RTX 2080 ti Asus Rog Strix Gaming OC | Asus rog 360 mm | Fractal Design r6 Gunmetal TG | Windows 10 Home 64 bit

Permalänk
Medlem

Jag äter chips vid datorn men chips för med sig fett på fingrarna och fett är inget roligt alls och få på musen eller tangentbordet.

Så oftast går jag och tvättar händerna direkt efter.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig komma på att äta feta saker vid dator.

Vid tv så har jag löst det med att mamma byter kanal och även städa upp efter mig. (Lyxvara)

@Jacob: Använd engångshandskar om du tex se på film på dator.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Själv äter jag inte chips och nötter framför datorn...men detta skulle funkat för mig, kräver dock "lite" träning.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Äter oftast snacks framför TV'n, men ostbollar och nötter kan jag ibland äta vid datorn enligt följande metoder:

Ostbollar: Klassisk matsked.

Nötter: Häller det i en liten skål/litet glas och "dricker" det. Häller alltså i mig ner några i taget. Största fördelen med detta är att det blott tar 1-2 sekunder, så går att göra t.ex. mitt under en brinnande CS-runda då man kan avvara tangentbordshanden några sekunder när man vaktar ett hörn.
Största nackdelen är att det kan gå jäkligt fort att få i sig kopiösa mängder nötter

Permalänk
Medlem

Korvtång 23cm

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Haha, har också alltid haft detta problemet. Använt lösningar som stektång (eller vad det kallas?) till chips och sked till nötter. Men ändå inte den optimala lösningen. Tror inte den finns tyvärr

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Purrfected:

Detta är troligtvis det vidrigaste jag gör, så innan ni dömer mig, ha lite medkänsla för en tjockis!

Äter jag chips eller chilinötter eller vad det kan vara vid datorn så har jag dels ofta papper som jag kan torka händerna på, men det där laget som ovannämnda snacks lämnar, ligger ju fortfarande kvar, brukar då ta tänderna och dra av lagret från fingrarna innan jag torkar dom på papper.
Vad jag vet så brukar jag bara göra det när jag är själv och hoppas inte min fula ovana har korsats någons väg! Ibland gör man ju saker på ren reflex!
Brukar även försöka att bara använda en och samma hand till snacksintagen, så att iaf antingen mus eller tangentbord klarar sig.
Har även handdukar jag torkar händerna på om de är rena, fyi.

Ge den här personen ett pris för ärligheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Mixa en påse chips med 1L grädde. Kyl det och drick med sugrör

Ska tydligen vara gott.

gräddfil borde va nice me blir som enn dipp med chips... Slimline versionen

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Det är annars väldigt lätt att man råkar hetsäta chips och att 275-gramspåsen helt plötsligt tar slut.

Finns ju 450g-påsar som löser det problemet!

Permalänk
Medlem

Klipp av hörnet på nöt påsen och häll i dig nötterna.

Permalänk
Medlem

Gjorde samma sak som ts.. började äta med gaffel (chipsen fastnar mellan gaffel tänderna så inget klet). Nötterna tog ett tag att lära sig att balansera på gaffel men funkar utan problem nu.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det funkar i och för sig väldigt bra! Nackdelen med cashews är som nämn tidigare priset, skulle springa iväg fort.
Alltså, jag är jävligt skeptisk. Men jag och @JonasT, även han en finsmakare av chips, får väl testa i ett SweClockers Extra-klipp framöver!
Saknar du inte det där crunchiga när du äter dina chipssmulor? Det är ju halva upplevelsen, förutom att det smakar väldigt gott. Annars tror jag stenhårt på din idé om att doppa skeden i dipp och sedan klistra dit ett gäng chips.
Jag förstår inte grejen av att avsätta tid för att äta chips som fristående syssla och sedan göra annat. För mig är chips tillbehör till livet, det sociala umgänget, en kall öl på fredag eller en Element TD i Warcraft 3/Starcraft 2.
Det här låter faktiskt som något jag borde testa på riktigt. Det är annars väldigt lätt att man råkar hetsäta chips och att 275-gramspåsen helt plötsligt tar slut.

Gör det, låter kanske dummare än utförandet. Tjejen åt ostbågar med pinnar förut när hon inte ville bli kladdig om händerna

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra Pommes Pinnes, och istället för att käka med händerna häller man i sig direkt från påsen

Chips brukar jag däremot käka med händerna, men ser alltid till att ha servett eller hushållspapper att torka mig på där. Får räcka och upplever att det fungerar bättre än att torka sig på kläderna åtminstone

Nötter går givetvis att hälla i sig som folk ovanför rekommenderar, men upplever att man lätt får i sig för mycket åt gången så där brukar jag varva med att häll i sig och att käka med handen. Servett eller hushållspapper att torka sig på där med eller så blir det kaos.

Permalänk
Medlem

I don't get the issue, har käkat chips och annat vid datorn i evigheter och har aldrig märkt av att jag måste städa mer än vanligt O_o Nötter kan vara bra att shotta dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funiculus:

Jag är inte stolt över det men jag brukar plocka upp tilltugget mha tungan. Frog style.

hehe, ja. klassiker med popcorn på bion

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirfalk:

Om det finns en sak jag skulle finna mer obehagligt än att se en överviktig man högljutt knapra chips och nötter vid datorn så är det att se en överviktig man sitta med ett stort paket våtservetter vid datorn.

Permalänk
Medlem

Jag HATAR fettiga tangentbord/möss. Om jag ska äta några chips eller annat samtidigt som jag sitter och spelar så äter jag dem med sked. Jag krossar dem inte utan plockar upp hela chipset med skeden. Käkar jag jordnötter, eller chilinötter som det blir i mitt fall, så häller jag upp det i ett glas så jag "dricker" dem, (man blir ganska duktig på att bara ta några åt gången efter ett tag). Då slipper jag bli flottig om fingrarna.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Äter alltid med duk sen jag köpte nytt T-bord.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Äter bara framför datorn om jag tittar på youtube/twitch eller liknande. Aldrig när jag spelar eller så.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Hedersmedlem

Ser inte riktigt problemet heller. Chips och godisskålen ställs på vänstersidan av skrivbordet och äts med vänsterhanden. Eventuellt fett som samlas på tangentbordet nöts bort fort och ger inga bestående problem.

Torka av sig gör man på papper eller byxorna om de ändå ska tvättas snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Nötter häller jag från påsen eller en skål, noll kladd.
Äter ej chips när jag spelar för att undvika detta, bara när man minglar och då behövs bara en knapp för push to talk.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

klockren bild

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.