Omöjligt att bli bra på PUBG på PC???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Den enda anledningen till att jag citerade dig var att jag såg tråden på första sidan. Sen att ditt inlägg, återigen, är det bland det dummaste jag har läst står jag fast vid.
När du påstår, rakt upp och ner, att man aldrig kan bli riktigt bra i spel om man inte är arbetslös/ungdom/div andra etiketter, får detta dig att framstå som en riktigt dålig förlorare alternativ talanglös spelare.

Apropå illa formulerat...läs ditt inlägg en gång till.

Nu gör du bättre ifrån dig. Någon form av diskuterande motargument, mer än en substanslös oneliner. Synd på invektiven, men fortfarande, bättre.

Nejdå, menar bara att det är en betydande fördel att ha hur mycket fritid som helst, försöker inte dela upp det i svart och vitt, eller sätta etiketter på folk. Övning ger färdighet, och de livssituationer jag nämnde lämnar mängder av tid till det. Du kommer exempelvis knappast finna särskilt många heltidsarbetande småbarnsföräldrar i toppskiktet.

Inbillar mig att du kanske tog lite illa upp, när du får mina exempel på folk med mycket fritid till någon slags negativ etikettering? Om något kanske du borde ta en funderare på din egen syn på sagda grupper.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Nu gör du bättre ifrån dig. Någon form av diskuterande motargument, mer än en substanslös oneliner. Synd på invektiven, men fortfarande, bättre.

Nejdå, menar bara att det är en betydande fördel att ha hur mycket fritid som helst, försöker inte dela upp det i svart och vitt, eller sätta etiketter på folk. Övning ger färdighet, och de livssituationer jag nämnde lämnar mängder av tid till det. Du kommer exempelvis knappast finna särskilt många heltidsarbetande småbarnsföräldrar i toppskiktet.

Inbillar mig att du kanske tog lite illa upp, när du får mina exempel på folk med mycket fritid till någon slags negativ etikettering? Om något kanske du borde ta en funderare på din egen syn på sagda grupper.

Fel igen. Du finner inte många spelare överhuvudtaget i toppskiktet, fast det var ju inte det som trådstarten handlade om, eller hur?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

Folk är sämre på konsol. Jag hade aldrig vunnit efter massor av timmar, testade PS4-versionen och fick enkelt en chicken dinner på tre matcher.

Permalänk
Skrivet av SvenskGaming:

Kan uppdatera tråden med att jag efter 10 timmars speltid på PC blivit bättre och numera får kills. På Xbox One har jag blvit ännu bättre. Det är inget autoaim på Xbox One i Pubg utan att jag tidigare tyckt att det är lättare är nog mer för att spelarna är sämre där än på PC.

Krävs en hel del timmar bakom PUBG för att få koll på aimet, så efter enbart några förstår jag att det kan ha gått sådär. Om du vill öva kan du spela lite TPP (eller t.o.m byta till FPP i TPP och bara använda TPP ibland) eftersom folk generellt är sämre på att skjuta i TPP (iaf enligt min uppfattning) och då kanske får överleva lite längre. När jag har spelat med vänner som aldrig testat har det fungerat ganska bra eftersom nivån i FPP är väldigt hög som du säger.

Permalänk

Kan uppdatera med att jag blivit mycekt bättre nu på PUBG och kommer 2:a några gånger nu efter 32 timmars total speltid på PC

Permalänk
Medlem

Har 168 timmar pubg och var fortfarande top 0.2% i duos.. Har man spelat cs kommer man långt på dom flesta fps spelen.

(Källa: shroud)

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Jag har spelat ca 500 timmar nu på pubg och jag sitter fast. Jag blir inte bättre. Snarare sämre, när alla andra utvecklas. Senaste två veckorna har jag kanske spelat 2-3 timmar per kväll och det har gått riktigt uruselt. Sen har jag nackdelen att jag är hörselskadad så jag har extremt svårt att höra fotsteg

Jag blir så frustrerad när den inte plockar upp vapnet från backen när det handlar om millisekunder att överleva eller ibland skotten utan man måste dra dom tre-fyra gånger innan dom hamnar i inventoryn. Sen smäller det till och personen som landa bredvid en har hunnit ladda sitt vapen.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk

Lite sen update nu 1 år senare men kan uppdatera er med att jag blivit bättre på PUBG på PC. Med mina 496 timmar och en del av dessa timmar har jag varit afk men haft spelet igång.