PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

efter denna videon blev allt bättre med fps och mindre drops. Har just nu plockat 2 chicken dinner i solo på 2 raka matcher
vilket är stort tack till bra inställningar

Ska jag pröva direkt när jag kommer hem. Spelade mycket i början när det släpptes, men suget har försvunnit totalt efter att spelet småhackar etc och det blir inget skönt flyt öht trots bra fps etc.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Gissningsvis brukar det stå för posttraumatiskt stressyndrom.
I övrigt håller jag med, det är mycket förkortningar som kommit upp, som inte fanns på min tid

Det kanske dyker upp något annat förslag än posttraumatiskt stressyndrom vad det lider. Med alla påhittade förkortningar som flyger runt har man ingen aning ibland. Vissa är på svenska, andra på englesiska. Spelbranschen är kanske mest nedsmutsad i mina öron. Kollar väldigt sällan spelnyheter dagligen. Dock kikar jag på Fräcka Fredag (missar säkert nåt avsnitt här och där) och tidigare lyssnade jag på P3 spel, bara för att få en summering av vad som händer. Tyvärr har majoriteten av panelmedlemmar svårt att förmedla sin vet- och kunskap utan att låta som en tonåring. Hela P3 spel och speciellt Gustav på FZ, Jocke verkar försöka jaga sin bortflyende ungdom genom att kompensera med insprängt tonårstugg.
Själv lägger jag mig platt och frågar vad folk menar, med vetskapen att det kanske är mig det är fel på.

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats fästa ett extrasikte i nya uppdateringen? Den rutan i inventoryn är konstant svart. Haft AK, M4 och UMP. Testat med holo, rödpunkt, 2X, 3X och 4X sikten, händer ingenting. Provat Ctl, shift och alt men inget fungerar.
"Hold to ADS" ska kunna stöta på problem enligt patch notes. Men det är inget jag kör med. Alt+högerklick har jag testat utan ett extrasikte men då händer givetvis ingenting heller, att gubben vrider vapnet och fästa siktet den vägen. Vad är detta för skit?

Permalänk

Är ju ett nytt sikte som passar där! Canted sight. Alla andra sikten som vanligt uppepå sedan detta nya rödpunktssikte på sidan. Finns bara på testservern än så länge.
Ett exempel: https://www.dualshockers.com/pubg-how-canted-sight-works-upda...

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Någon som lyckats fästa ett extrasikte i nya uppdateringen? Den rutan i inventoryn är konstant svart. Haft AK, M4 och UMP. Testat med holo, rödpunkt, 2X, 3X och 4X sikten, händer ingenting. Provat Ctl, shift och alt men inget fungerar.
"Hold to ADS" ska kunna stöta på problem enligt patch notes. Men det är inget jag kör med. Alt+högerklick har jag testat utan ett extrasikte men då händer givetvis ingenting heller, att gubben vrider vapnet och fästa siktet den vägen. Vad är detta för skit?

Du måste väl ha det specifika extrasiktet för att kunna sätta det där? Inte helt säker dock, har inte spelat på ett tag, men det var så jag förstod patch-notesen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Du måste väl ha det specifika extrasiktet för att kunna sätta det där? Inte helt säker dock, har inte spelat på ett tag, men det var så jag förstod patch-notesen

Skickades från m.sweclockers.com

Så det är ett specifikt sikte? Då ska jag hålla utkik. Har fipplat med alla vanliga. Tack. Skit bakom spakarna på den här sidan, i vanlig ordning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Så det är ett specifikt sikte? Då ska jag hålla utkik. Har fipplat med alla vanliga. Tack. Skit bakom spakarna på den här sidan, i vanlig ordning.

Ja du _måste_ hitta en canted sight. Än så länge inte startat på nån nattbana, så vanliga holo/red dot är ung. detsamma, nu kan du ha en "inbyggt" s.a.s.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Ja du _måste_ hitta en canted sight. Än så länge inte startat på nån nattbana, så vanliga holo/red dot är ung. detsamma, nu kan du ha en "inbyggt" s.a.s.

Tack. Hittade inget canted sight under ca 2 timmar. Nu efter middagen ska man väl ut på fältet och panga igen - skitspel.

Permalänk
Medlem

När pubg spelandet har gått lite väl långt

https://www.liveleak.com/view?t=aUnqH_1548865367

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Nagon som testat Mavericks Proven grounds? Ska vara som pubg fast med 1000 pers...

Permalänk
Medlem
Skrivet av chauncey:

Nagon som testat Mavericks Proven grounds? Ska vara som pubg fast med 1000 pers...

Låter spontant som laggfest. Men kanske har de ett recept för att lyckas, jag har inte provat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Uppdaterade till nya Nvidia drivarna som kom igår, 418.81, och dessa var RIKTIGT dåliga för pubg, brukar ligga runt 80fps, no gick det ner till 13-50 och efter ett tag fick jag slut på grafikminne, någon annan som prövat dessa?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

@pekkasteele:

Jag märkte ingen skillnad efter jag hade installerad senaste Nvidia driver igår.

Lika stabilt/instabilt som vanligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av chauncey:

Nagon som testat Mavericks Proven grounds? Ska vara som pubg fast med 1000 pers...

Det är väll bara en superbuggig tidig Alfa ? Men kan helt klart bli nått ballt

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Det är väll bara en superbuggig tidig Alfa ? Men kan helt klart bli nått ballt

Låter intressant, men de måste ha en stor spelarbas för annars lär väl väntetiden för en match bli några minuter?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av zerocoo:

@pekkasteele:

Jag märkte ingen skillnad efter jag hade installerad senaste Nvidia driver igår.

Lika stabilt/instabilt som vanligt

Vaf... jag körde in den 2 gånger och samma problem, gick bar till 417... och det fungerade felfritt igen ...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Vaf... jag körde in den 2 gånger och samma problem, gick bar till 417... och det fungerade felfritt igen ...

Skumt! Men ärligt talat innehåller nog inte de senaste drivarna så många optimeringar till ett 1070 ändå, skulle tipsa dig att köra vidare på de som funkar felfritt tills du verkligen måste byta.

"If it aint broken" och andra motton ingen lever efter.

Permalänk
Skrivet av thadriem:

Skumt! Men ärligt talat innehåller nog inte de senaste drivarna så många optimeringar till ett 1070 ändå, skulle tipsa dig att köra vidare på de som funkar felfritt tills du verkligen måste byta.

"If it aint broken" och andra motton ingen lever efter.

Nää, jag vet, men jag vill som alltid ha alla uppdateringar, på allt, inte bara grafiken utan, mobi, windows mobil mm, men, får väl hålla mig denna gång då .. men det är svårt

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pekkasteele:

Uppdaterade till nya Nvidia drivarna som kom igår, 418.81, och dessa var RIKTIGT dåliga för pubg, brukar ligga runt 80fps, no gick det ner till 13-50 och efter ett tag fick jag slut på grafikminne, någon annan som prövat dessa?

tappade också en massa fps med dessa nya drivisarna.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk

Körs det i DX12 eller är det bara DX11 som gäller? I så fall, har dom planerat en övergång?

Googlat men hittar bara gammal fakta som säger DX11 ...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har plötsligt fått värsta fps droppsen? Har spelat spelet helt utmärkt efter nya patchen och nu igår helt utan anledning så droppar min fps hela tiden extremt. Jag kör med v-sync på och det droppar från 60 - allt mellan 10 och 59 hej vilt! helt ospelbart. Jag kan inte komma på att jag har ändrat något i spelet eller någon annanstans förutom att uppdaterat till dom senaste drivrutinerna i Nvidia.
Har testat installera om spelet och satt det på min ssd, har även testat stänga av v sync och det uppstår ändå fast mindre känns det som? Jag kommer behöva köra med v sync på då min skärm är bara 60 hz.

Någon mer än mig som har samma?

Cs har jag inga problem med, där flyter det på stabilt som vanligt!

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

...förutom att uppdaterat till dom senaste drivrutinerna i Nvidia.

Bara några inlägg högre upp så är det två personer som upplever samma problem. Testa att backa en version eller två

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Kolla så att ni inte hamnar i windows fullscreen. Händer mig ibland. Tryck allt + enter två gånger och se om det blir bättre?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Bara några inlägg högre upp så är det två personer som upplever samma problem. Testa att backa en version eller två

Wow, klantigt av mig. Läste lite på dom två andra sidorna först mina inte denna sida haha...

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Avstängd

Kan man kalla sig beroende av detta spel när man ligger o saknar andrenalinet o rushen som kommer när man kör solo och det är 5 ma kvar när man ligger på kirugen/sjukan ? reserverar för stav fel beror på starka saker i så fall god helg på er alla där ute o spela lite åt mig med

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Det började i fredags. Fyra krascher inom kort, inom tre fighter tror jag. Bara lägga ner. Igår samma sak efter ca två timmar. Krasch på krasch på krasch...Bara lägga ner. På kvällen kunde jag panga solo i ca 2 1/2 timme utan problem. Krascherna i fredags och lördags hände i duo/squads.
Idag kommer jag inte in i spelet ens med meddelandet

"File corrupted!. This program has been manipulated and maybe
it´s infected by a virus or cracked. This file won´t work
anymore,"

Jaha...så jag gjorde en ny installation av spelet nyss. Samma meddelande dyker upp. Vad fasen är det som händer? Har inte Nvidias senaste drivisar som strular för många, utan dom innan om det spelar nån roll. Använder inte min stationära annat än till spel och vissa program och något enstaka youtubeklipp bara för att minimera risken för virus och sån skit.

Tips? Någon annan som har liknande problem senaste dagarna?

Edit: Efter googlat efter lösning i en kvart - utan att göra något - testade jag att starta upp spelet på ren chans, skiten hoppade igång. Mycket märkligt. Nu får jag se om krascherna återkommer.
Om någon upplevt liknande skit får dom gärna dela med sig...

Edit 2: Det kraschade direkt när jag skulle starta en match...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

Kan man kalla sig beroende av detta spel när man ligger o saknar andrenalinet o rushen som kommer när man kör solo och det är 5 ma kvar när man ligger på kirugen/sjukan ? reserverar för stav fel beror på starka saker i så fall god helg på er alla där ute o spela lite åt mig med

Önskar dig lycka till, pubg är åtminstone i vissa lägen ovanligt realistiskt för att vara ett dataspel och med 10 pesoner kvar (eller färre) på slutet är det underhållning på hög nivå.

Permalänk
Medlem

Verkar vara vanligt med att folk har problem med att höra fotsteg i detta spel. Jag spelade med polaren ikväll som dog tidigt i rundan så han kollade på när jag spelade. Och han hörde klart och tydligt fotsteg som jag inte hörde alls. Även fast jag skruvade upp volymen så det blödde i öronen när det blev skottlossning. Nu är jag ju dock hörselskadad, men som att jag hör allt annat tycker jag att jag borde kunna höra fotsteg iaf när dom är runt hörnet.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk

@Z3roX: När man speccar stämmer inte ljudet alls.
Han hörde säkert dina fotsteg för ljudet släpar efter ibland...

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Z3roX:

Verkar vara vanligt med att folk har problem med att höra fotsteg i detta spel. Jag spelade med polaren ikväll som dog tidigt i rundan så han kollade på när jag spelade. Och han hörde klart och tydligt fotsteg som jag inte hörde alls. Även fast jag skruvade upp volymen så det blödde i öronen när det blev skottlossning. Nu är jag ju dock hörselskadad, men som att jag hör allt annat tycker jag att jag borde kunna höra fotsteg iaf när dom är runt hörnet.

Kan rekommendera dig att mixtra lite med ljudet i en equalizer, exempelvis den som Realtek har inbyggd i sin "Manager" eller en tredjeparts-equalizer(Jag använder EqualizerAPO, Realtek är dock att rekommendera om du inte har problem med deras drivrutiner likt mig). Därefter ökar du allt ovanför 6-8000Hz med 5-15dB.

Detta hjälper iaf mig att höra fotsteg bättre. Tillsammans med SoundLock, vilket är ett program där du sätter en maxgräns för det faktiska ljudet. Om du har volymen på 100% och SoundLock på 50% så kommer steg, rörelser och liknande spelas upp som "normalt" för 100% volym då dessa inte överskrider ljudstyrkan SoundLock satt. Skott, granater och annat som kan göra en döv begränsas däremot till 50% på ett ögonblick.