Xbox One gen1 felkod E200

Permalänk

Xbox One gen1 felkod E200

Tjenare.

Finns de någon som är överjävlig på Xbox hör tro?

Jag har problem med ett av mina Xbox att jag får e200 felkoden hela tiden nu. Varit till å från innan.

Jag har gjort vad Microsoft rått en att göra
-offline update
-factory reset

edit: Var i kontakt med Xbox support och dom sa att jag skulle skicka in den men då jag ej har garanti så kostar det en del

Men nu efter sista Fr:en kommer jag inte ens igenom utan får e200 under reseten.

Jag har funderat på om hårddisken har börjat ge sig men allt jag googlat är att det är mjukvarufel

Någon som har något input eller annat förslag på vad jag kan göra?

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem

Detta kanske kan vara något

POSTED: 07/25/2016 OPTIONS
Very simple fix to the E-200.

Try plugging the Drive into a Windows 8.1 PC through USB.

You'll need a USB to SATA connector from an external HDD Kit available everywhere.

A message will show up saying the drive has errors on it.

Wait a moment then go to File Explorer. It will show up as 5 different drives.

Mouse over each of the 5 partitions, right click and click repair on all 5 partitions.

Windows should repair them.

This has worked on all drives I have worked on with the E-200.

Plug it back in to the Xbox and you're done.

Hope this helps, it's worked 100% of the time for us.

Kevin @ kcxboxrepair.com

Hitta det här: https://www.ifixit.com/Answers/View/231112/Xbox+One+E200+Erro...

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Tackar så mycket den har jag aldrig hoppat på. Får ge mig på och öppna xboxet. Tackar igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nej vet i fan va de är med den nu. Nu har jag till och med tagit ut disken å tagit bort partitionerna och skapat nya så de verkligen inte finns något kvar men får ändå felkoder. Nu har jag dock fått e203 och e100 med

Nu har jag inga idéer kvar 😥

Att hårddisken ska vara sönder känns det inte som. Känns mer som att offline filerna är korrupta eller något 🤔🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men kan inte filer blir kurupta pågrund av en trasig HDD eller? Det värkar ju som om att byta är snart det ända du inte testat än.

Skulle det va så att det inte gör saken bättre så köp ett tomt kabinett till den och använd den till annat istället.

Sedan hur gjorde du de "nya" partitionerna? om du gjorde det i datorn så tror jag inte det kommer fungera. Tror konsolen måste göra de. Inte helt haj på X-box men se om det finns programvara på den officiella hemsidan som är till för nyinstallation om man bytt HDD. Så är det till Playstation i alla fall.

De felkoderna är att du har problem med uppdateringen: https://support.xbox.com/sv-SE/error-code-lookup?xr=shellnav

Edit: Den behövdes uppenbarligen vist formateras genom en PC https://www.ifixit.com/Guide/Xbox+One+Hard+Drive+Replacement/... . Fel av mig innan

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Jag har lyckats få bort E100 felkoden nu är jag tillbaka på e200

jag använde ett skript som hetet xboxonehdd-master-8 som skapar allt åt dig. Ska funka. har dragit hem äldre versioner av OSU1 men tvivlar på att de gör någon skillnad :S

Har ingen hdd liggandes men får väl vänta till löning å köpa en å testa det.

Men känns skumt när PC säger att hdd är okej men kan ju vara något annat :S

Mvh

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Men kan inte filer blir kurupta pågrund av en trasig HDD eller? Det värkar ju som om att byta är snart det ända du inte testat än.

Skulle det va så att det inte gör saken bättre så köp ett tomt kabinett till den och använd den till annat istället.

Sedan hur gjorde du de "nya" partitionerna? om du gjorde det i datorn så tror jag inte det kommer fungera. Tror konsolen måste göra de. Inte helt haj på X-box men se om det finns programvara på den officiella hemsidan som är till för nyinstallation om man bytt HDD. Så är det till Playstation i alla fall.

De felkoderna är att du har problem med uppdateringen: https://support.xbox.com/sv-SE/error-code-lookup?xr=shellnav

Edit: Den behövdes uppenbarligen vist formateras genom en PC https://www.ifixit.com/Guide/Xbox+One+Hard+Drive+Replacement/... . Fel av mig innan

har du för många trasiga sektorer på disken kan det mycket väl orsaka korupta filer. jag skulle säga testa en annan hårddisk i värsta fall har du ju en reserv till den dagen den verkligen dör eller att montera i din dator.

gissar att det är en vanlig 2.5" sata disk i dem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

@Rouge of Darkness:
Stämmer bra att de är 2.5 i den men man kan montera en 3.5a med

Får kolla detta återkommer när jag testat

MVh

Permalänk
Skrivet av Viggeborn-82:

@Rouge of Darkness:
Stämmer bra att de är 2.5 i den men man kan montera en 3.5a med

Får kolla detta återkommer när jag testat

MVh

säker?

har för mig skillnaden mellan 2.5" och 3.5" diskar är att 3.5 disken behöver 12V lina medans 2.5" diskarna inte är i behov av detta där av att 2.5" diskar går att köra utan extern strömförsörjning i externa chassin bara matade med 5V från usb.

så kolla upp att xboxet verkligen levererar både 12v linan och 5V linan om du tänkte testa med en 3.5" innan du mekar in disken så slipper du klia dig i huvet varför 3.5" disken verkar livlös.

EDIT:

Xbox one
The internal SATA II Power Connector Pinout is as follows:
Pin 1 Blue = 5v
Pin 2 Red = 5v
Pin 3 Yellow = Ground
Pin 4 Black = Ground
Pin 5 = NC

kan ev vara att pin 5 är en okopplad 12V men låter det vara osagt. alternativt får du leta reda på 12V nån annan stans på moderkortet och låna 12V från.

vill minnas att det är motorn i 3.5" diskarna som vill ha 12V så den kommer vara totalt livlös om den måste ha 12V.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

@Rouge of Darkness:

Tackar. Jag har tänkt köpa en 2.5a så är inga problem här men bra om de är någon som googlar och träffar detta

Permalänk

Nu vet jag inte vad jag ska göra :S Nu har jag bytt hårddisk å får fortfarande E200 :S

Permalänk
Skrivet av Viggeborn-82:

Nu vet jag inte vad jag ska göra :S Nu har jag bytt hårddisk å får fortfarande E200 :S

testa detta och se vad det säger
https://support.xbox.com/sv-SE/xbox-one/errors/error-code-e20...

vissa har löst problemet genom att köra en factory reset.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

@Rouge of Darkness:
Redan gjort och de går inte.

Den hoppar bara tillbaka till Uppdateringsdelen och fastnar på 66% och får e200

https://www.youtube.com/watch?v=G1DAw7oW48E