Spotify kan nu radera gratiskonton med annonsblockerare utan förvarning

Permalänk
Melding Plague

Spotify kan nu radera gratiskonton med annonsblockerare utan förvarning

Den 7 februari trädde Spotifys nya användaravtal i kraft. Detta innefattar paragrafer som gör att Spotify utan förvarning kan radera gratiskonton om de nyttjar annonsblockerare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Inte mer än rätt, antingen betalar man för tjänsten eller så får man stå ut med annonser.

Permalänk
Avstängd

Ja tvinga oss att se på reklam.
Spotify kommer nog tjäna på detta. not.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Ja tvinga oss att se på reklam.
Spotify kommer nog tjäna på detta. not.

Det är ingen som tvingar dig, antingen betalar du för tjänsten så slipper du, annars får du ta del av reklam för att finansiera din musikkonsumption.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Ja tvinga oss att se på reklam.
Spotify kommer nog tjäna på detta. not.

Dom tjänar ingenting på att låta dig lyssna på musiken gratis, eller?

Permalänk
Medlem

Varför tror så många att allting ska vara gratis?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

SweC gå på samma väg?

Nåja, här är man ett hjärta och inte stör sig ett dugg av annonser.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jasså finns det fungerande reklamblockerare igen. Då kanske man skulle skaffat Spotify igen.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av tumvanten:

Ja tvinga oss att se på reklam.
Spotify kommer nog tjäna på detta. not.

Hur satan tjänar dom om du blockar

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Jag har inget emot reklam så länge det är i måttliga doser..

TV-reklam är dock alldeles för mycket för min smak.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

@tvelander:
Om de inte tjänar på annonser så tjänar de på reklam.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Avstängd

IT-företag bryr sig bara om att växa och skiter i vinst.

Har de också börjat ge upp idén om att växa nu?

Permalänk

@tumvanten:
Ingen tvingar dig att se på reklamen utan bara på att lyssna.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Det är ingen fara för mig då, jag avslutade premium på Spotify och skaffade Apple Music, 1000 gånger enklare att del ut konton inom familjen än med Spotify.
Och jag kan söka på artist och spela alla låtar från denne utan att behöva skapa en spellista eller stå ut med att Spotify gör en radiostation av det. Det var det sistnämnda som fick mig att byta tjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har reklamblockering i brandvägg/router normalt de servrar Spotifys reklam använder i sina listor/filter? Eller har alla avsiktligt blockerat Spotifys reklam här?

Så länge ens (eventuella) TV inte slutar fungera när man blockerar reklam så är det väl helt okej Det handlar om en prenumerationstjänst här trotts allt. Lite taskigare om man (och alla som eventuellt har samma IPv4-adress) blir blockerad från att besöka sidor/tjänster man inte behöver registrera sig på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

SweC gå på samma väg?

Nåja, här är man ett hjärta och inte stör sig ett dugg av annonser.

Man kan ju köra med andra saker än adblock..
Har inga annonser på någon sida och sidorna tror ju man har annonser på
Finns genvägar för allt hehe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av albin.wik:

Inte mer än rätt, antingen betalar man för tjänsten eller så får man stå ut med annonser.

Helt rätt, de som gör musiken måste ha betalt.
Folk är för snåla 149kr månaden är inte mycket för 5 premium konton.

Permalänk
Medlem

Har haft Spotify i många år men sa upp det förra året, mest för att jag lyssnade för lite för att motivera kostnaden. Lägger det på att köpa den musik jag gillar på t.ex. Bandcamp, så får artisten jag gillar mera pengar än om jag satt och lyssnade på Spotify.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Helt rätt, de som gör musiken måste ha betalt.
Folk är för snåla 149kr månaden är inte mycket för 5 premium konton.

Alla har inte fem personer i familjen/sin adress. Missbruk där kan de också stänga konton för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Faktum är att 100 av socialdemokrati faktiskt sätter spår, inom båda blocken

Varför detta spår? De flesta av reklamblockerarna kommer nog från hyfsat konservativa länder som knappt har något skyddsnät.

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Deezer. Bättre webbspelare och mindre handikappad gratisversion.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

Tycker de har tillräckligt med pengar att de kan skippa såna här saker.
Vad är det som säger att ett företag ska tjäna miljarder i vinst?
Räckte inte miljonerna?

När en vinsttak sätts för företagen så kommer nog miljön och andra problemområden att lösa sig.
Innan dess händer inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Tycker de har tillräckligt med pengar att de kan skippa såna här saker.
Vad är det som säger att ett företag ska tjäna miljarder i vinst?
Räckte inte miljonerna?

När en vinsttak sätts för företagen så kommer nog miljön och andra problemområden att lösa sig.
Innan dess händer inget.

Spotify har om jag förstått saken rätt redovisat förluster fram till rapporten som kom för ett par dagar sedan.

Vinsstak? Ja då vill säkert fler företag fortsätta bedriva sin verksamhet från Sverige...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Blockera lyssnade

Klart att dom måste få sätta gränser.
Men jag undrar varför dom inte bara stänger av lyssnandet, tills man stänger av sin blockerare. Som många hemsidor gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Tycker de har tillräckligt med pengar att de kan skippa såna här saker.
Vad är det som säger att ett företag ska tjäna miljarder i vinst?
Räckte inte miljonerna?

När en vinsttak sätts för företagen så kommer nog miljön och andra problemområden att lösa sig.
Innan dess händer inget.

Skulle du starta ett företag om du inte fick tjäna pengar? Knappast. Fast med tanke på din kommentar arbetar du nog inte alls..

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Själv så stör jag mig inte på annonserna då de är såpass få av dem plus att dem inte är så långa så folk kan gott lyssna på dem.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Tycker de har tillräckligt med pengar att de kan skippa såna här saker.
Vad är det som säger att ett företag ska tjäna miljarder i vinst?
Räckte inte miljonerna?

När en vinsttak sätts för företagen så kommer nog miljön och andra problemområden att lösa sig.
Innan dess händer inget.

Då dödar du allt incitament att driva företag från Sverige. En av de stora anledningarna varför planekonomi är en idiotisk implementation. Resultatet skulle bli mindre pengar i skatteintäkter och göra det sämre för de svaga etc.

Prova starta ett företag och försök gå i miljardvinst Det är busenkelt och helt utan risker!

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av CopperS:

Klart att dom måste få sätta gränser.
Men jag undrar varför dom inte bara stänger av lyssnandet, tills man stänger av sin blockerare. Som många hemsidor gör.

Riktigt bra synpunkt, ja varför inte? användaren finns kvar som potentiell kund.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tumvanten:

Tycker de har tillräckligt med pengar att de kan skippa såna här saker.
Vad är det som säger att ett företag ska tjäna miljarder i vinst?
Räckte inte miljonerna?

När en vinsttak sätts för företagen så kommer nog miljön och andra problemområden att lösa sig.
Innan dess händer inget.

Det är entreprenörerna med sina vinster som räddar miljön. Inga miljöpartister eller andra politiker som kan lösa det, det är innovation och teknik som löser det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag föredrar att betala för tjänster som jag tycker är bra. Spotify är en av dom. Om de sedan tar åtgärder emot folk som anser att gratis med reklam inte är billigt nog, tja.. det är inget jag berörs av.

Visa signatur

Happy Face!