Kan inte logga in på Origin idag

Permalänk
Medlem

Kan inte logga in på Origin idag

"Online login is currently unavailable."

Fungerade igår, men nu nada, och det verkar ju inte vara så många andra som har problem?

Permalänk
Medlem

Jo jag hade mysko problem via Orgin och Battlefield V och den korta versionen var att av någon anledning så försvann problemen med att gå tillbaka till 417.71-desktop-win10-64bit-international-whql för att jag kom bara på att detta var det enda jag själv hade gjort innan det hela börja bråka.
Inloggnings problem och nått felmedelande I nyllet jag inte sparat.
Men hoppas det funkar för dig även om vi inte förstår den tekniska biten om vad det är frågan om, bara det funkar.

Permalänk
Medlem

Fick avinstallera Origin och sen installera det igen.

Permalänk
Medlem

Och det funkade sen för dig med att Bara ominstallera Orgin?
jag hoppa på bade Orgin och Nvidia, men iaf, det funkar nu.
Kan ju testa uppdatera Nvidias drivers igen och se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Juopp, löste sig genom att avinstallera och sen installera Origin igen.

Permalänk
Medlem

Testa uppdatera Nvidia drivrutinerna igen och jovisst funkar Orgin än, så-att-eh, jupp.

Permalänk
Medlem

Origin är en värdelös launcher, jämfört med Steam, Blizzard, Epic games så är Origin den enda jag haft problem med flera gånger och behövt avinstallera och installera igen. Ingen av deras "fixar" på forum har löst något problem!

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Steam själv då ja men har senaste månaden lagt märke till att det finns Gott om Åsikter med olika perspektiv att ta hänsyn till men, jupp.
Litar mer på dig om Orgin efter som du har nog andvänt det mer aktivt än mig, jag börja just I och med nyköp av grafikkort då man fick välja spel på köpet.
Där emot så har jag testat deras support en gång, och då rrråka jag få rätt människa på andra sidan tråden.
Detta felet var ju att man Kunde logga in på Orgin, men att starta spelet var lite besvärligt.