Nya hörlurar, vilka för gaming?

Permalänk
Medlem

Nya hörlurar, vilka för gaming?

Hej,

Sitter på ett par Logitech G633 Artemis Spectrum.

Dessa gav jag 990:- för nya, och nu glappar micro-usb kabeln.

Hur som så hade jag gärna skaffat mig ett par nya, och har tittat lite på Asus.

Kan någon rekommendera dessa? Eller har ni andra alternativ?

https://www.inet.se/produkt/6301815/asus-rog-delta

Budget: Ca 1500:-

OBS! Ett märke ni direkt kan utesluta är Astro.
Hade ett par A40 + Mixamp Pro som var det absolut värsta jag haft någonsin.
2500:- för sånt skräp!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Köp vanliga hörlurar och sedan en lös mic typ, jag kör med HE-350 och har bättre ljud än gaminglurar men de är öppna dock.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Helst inga öppna.
Jag har en extern mic med iofs, en Blue Snowball med arm och hela kittet.
Men känner att jag vill ha ett par bra lurar med bra mic ändå.

Tack för svar, hoppas på fler förslag

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Drasteroid:

Helst inga öppna.
Jag har en extern mic med iofs, en Blue Snowball med arm och hela kittet.
Men känner att jag vill ha ett par bra lurar med bra mic ändå.

Tack för svar, hoppas på fler förslag

Ljud är subjektivt men Sennheiser är ett välkänt märke inom ljud och ger väldigt bra ljud enligt många.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Ljud är subjektivt men Sennheiser är ett välkänt märke inom ljud och ger väldigt bra ljud enligt många.

Tycker dem verkar lite tråkiga. För 1500kr får man inte mycket ifrån dem.
Vill ha lite nytt. Tackar dock för tipset.

Ingen annan som kan säga något om de Asus lurarna jag tittat på?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Jag är jättenöjd med Audio Technica ATH-M50X + ModMic.
Ska du på resa eller vad som och du inte vill ha micken tar du bara bort den, funkar hur bra som helst!

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem

Många lurar är ju lämpade för olika grejer, jag slutade med headset och köpte han som ova svarade en ModMic och monterade fast på min hörlurar men jag ska ändå nu skaffa detta ModMic istället, så man slipper kabeltrassel som jag ser som problem med ModMic.

https://www.maxgaming.se/mikrofoner/modmic-wireless?gclid=Cjw...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Om du nu tvunget måste ha ett headset med den här budgeten så kan jag rekommendera HyperX Cloud Revolver. Ljudet i den är relativt bra, mikrofonen är som de flesta andra headset totalt skit jämfört med en riktig mikrofon.
Dock kan jag rekommendera att inte koppla den till moderkortets inbyggda ljudkrets, det kommer att låta skit oavsett vad du kopplar in där.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Om du nu tvunget måste ha ett headset med den här budgeten så kan jag rekommendera HyperX Cloud Revolver. Ljudet i den är relativt bra, mikrofonen är som de flesta andra headset totalt skit jämfört med en riktig mikrofon.
Dock kan jag rekommendera att inte koppla den till moderkortets inbyggda ljudkrets, det kommer att låta skit oavsett vad du kopplar in där.

Det var inte mycket positivt om dessa lurar. Varför vill du rekommendera dessa?
Audio Technica ATH-M50X verkade lite smått intressanta, men kändes lite för non gaming.

Tar tacksamt emot fler tips

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Om du nu tvunget måste ha ett headset med den här budgeten så kan jag rekommendera HyperX Cloud Revolver. Ljudet i den är relativt bra, mikrofonen är som de flesta andra headset totalt skit jämfört med en riktig mikrofon.
Dock kan jag rekommendera att inte koppla den till moderkortets inbyggda ljudkrets, det kommer att låta skit oavsett vad du kopplar in där.

Revolvers är mycket sämre än Cloud 2s och Cloud Alphas.
Testat från 2s DAC/AMP och GSX 1000.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Drasteroid:

Det var inte mycket positivt om dessa lurar. Varför vill du rekommendera dessa?
Audio Technica ATH-M50X verkade lite smått intressanta, men kändes lite för non gaming.

Tar tacksamt emot fler tips

Därför ljudet i dem är relativt bra. Vanligtvis är headsets verkligen helt bedrövliga men dessa är faktiskt helt okej.
Jämför med riktiga lurar som t ex Beyerdynamic DT 770 och Philips Fidelio X2.
Är "non gaming" någonting negativt? Gaming är synonymt med högre pris och sämre kvalité. Yta framför prestanda.

Skrivet av Sinery:

Revolvers är mycket sämre än Cloud 2s och Cloud Alphas.
Testat från 2s DAC/AMP och GSX 1000.

Vet inte om du syftar på ljudet, byggkvalitén eller mikrofonen. Ljudet i Cloud Revolver är bra, i stort sätt likvärdigt DT 770 från beyerdynamic.
Jag har inte testat de DAC/AMPs du nämner med jag vet att GSX 1000's behandling utav mikrofonen är ett skämt, så det ligger inte långt ifrån att anta att ljudutgången inte är något vidare heller.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Steelserie Arctis 7 har fått bra kritik av vad jag kan förstå.
Lite över din budget men du får ett trådlöst headset.

Permalänk
Medlem

Jag har Asus ROG Delta och det är rätt bra för att vara headset.
Bra mikrofon och bra ljud.
Däremot är passformen inte den bästa. Men det beror på hur ditt huvud är format. Kanske passar dig bra

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Därför ljudet i dem är relativt bra. Vanligtvis är headsets verkligen helt bedrövliga men dessa är faktiskt helt okej.
Jämför med riktiga lurar som t ex Beyerdynamic DT 770 och Philips Fidelio X2.
Är "non gaming" någonting negativt? Gaming är synonymt med högre pris och sämre kvalité. Yta framför prestanda.

Vet inte om du syftar på ljudet, byggkvalitén eller mikrofonen. Ljudet i Cloud Revolver är bra, i stort sätt likvärdigt DT 770 från beyerdynamic.
Jag har inte testat de DAC/AMPs du nämner med jag vet att GSX 1000's behandling utav mikrofonen är ett skämt, så det ligger inte långt ifrån att anta att ljudutgången inte är något vidare heller.

Jag vet att Gaming oftast är skit, och en stämpel där design och gaming loggan kostar mer än själva kvaliten.
Dock så är det just gaming jag skall inrikta mig på just nu, och när jag kollat lite recensioner på dessa "Asus ROG Delta"
så verkar de väldigt bra.

Fördelen är att dessa har Quad DAC och USB-C, samt en mic som tydligen skall låta ganska bra.
Då får jag ett komplett kit.

Givetvis förstår jag att jag inte kan jämföra mot Beyerdynamic etc..

Jag ville se om någon på Swec hade testat ett par ROG Delta och kunde lämna ett omdömme.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Jag vet att Gaming oftast är skit, och en stämpel där design och gaming loggan kostar mer än själva kvaliten.
Dock så är det just gaming jag skall inrikta mig på just nu, och när jag kollat lite recensioner på dessa "Asus ROG Delta"
så verkar de väldigt bra.

Fördelen är att dessa har Quad DAC och USB-C, samt en mic som tydligen skall låta ganska bra.
Då får jag ett komplett kit.

Givetvis förstår jag att jag inte kan jämföra mot Beyerdynamic etc..

Jag ville se om någon på Swec hade testat ett par ROG Delta och kunde lämna ett omdömme.

Jag har tidigare använt Philips Fidelio X2 med ODAC/O2 och en Samson Meteor Mic.
Att gå från det till Asus ROG Delta trodde jag skulle vara omöjligt. Men det var faktiskt rätt OK.
Andra headsets jag provat låter sämre.

*Om Asus ROG Delta inte passar ditt huvud (för mig var dom för stora och hängde ner från öronen) så gjorde denna kombo susen;
https://sv-se.sennheiser.com/accessories--headband-cushion---...
+
https://www.clasohlson.com/se/Super-Pads-8-pack/34-3796
Och det ser faktiskt rätt bra ut. Passade perfekt. Det gick även att fästa ändorna av huvudbandet inuti headsetet om man skruvade upp dom.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Jag vet att Gaming oftast är skit, och en stämpel där design och gaming loggan kostar mer än själva kvaliten.
Dock så är det just gaming jag skall inrikta mig på just nu, och när jag kollat lite recensioner på dessa "Asus ROG Delta"
så verkar de väldigt bra.

Fördelen är att dessa har Quad DAC och USB-C, samt en mic som tydligen skall låta ganska bra.
Då får jag ett komplett kit.

Givetvis förstår jag att jag inte kan jämföra mot Beyerdynamic etc..

Jag ville se om någon på Swec hade testat ett par ROG Delta och kunde lämna ett omdömme.

Bara för att du ska game:a måste det inte stå gaming på hörlurarna/headsetet. Ett par riktiga stereolurar är bättre i spel än vanliga "gaming"-lurar. Det gäller hela ljudupplevelsen, komfort, kvalitet, lokalisera ljud(skottsalvor, fotsteg etc) också i min mening. Dom vassaste gaming headsets jag testat är Steelseries Arctis Pro+ game dac och Audio Technica ATH-ADG1X. Dock är pris/prestanda på dessa väldigt låg enligt mig.
Finns ett gaming headset som levererar bra pris/prestanda, det är cloud alpha (700 pengar på utförsäljning). Bättre än föregångaren cloud II tycker jag.
Har inte testat Asus ROG Delta som du kikar närmare på, finns väldigt många andra hörlurar och headsets på marknaden som jag inte testat heller ska tilläggas. Finns oändligt med alternativ känns det som.

Permalänk
Medlem

Sennheiser G4me zero är ok lurar med bra mic för att vara headset. Utan låtsas surround och annat skräp.
Efterföljaren Sennheiser GSP 600 skall också vara bra eller bättre. (Ej provat själv).
Vill du ha trådlöst så är Hyper-x cloud flight helt ok med. (Rea på komplett nu).

I övrigt står jag i kören om att köpa riktiga hörlurar istället.
Lyssna inte allt för mycket på folk dock. Testa själv och värdera vad du vill ha.
Vill du pinpointa fotsteg? Vill du ha bra ljud till musik? Vill du ha neutralt ljud eller boostat?

Permalänk
Medlem

Jag har precis beställt mig ett par Beyerdynamic MMX300 (gen.2) går från ett par Sennheiser Game Zero.
Ville ha ett par riktiga hörlurar o tänkte köpa en modmic till men efter jag hitta dessa så börja jag kolla på recensioner och vart tillslut tork på dem så vi får se hur de blir när jag får dem!

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.