Permalänk
Medlem

UNRAID

Gjorde ett tappert försök att gå från vmware/freenas vm till unraid men vilken besvikelse

Helt utan förvarning så ligger den 100% cpu utan att jag har något tungt igång min 2650v2 16core helt på max
gav det en chans under en vecka med lite dockers och vm men det e va inte ens i närheten så snärtigt och rappt som vmware.

Så det blev att jag tillbaka till det som känns tryggt och stabilt

Permalänk
Medlem

Skönt att jag aldrig valde det spåret när jag valde plattform för något år sedan.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Jahapp, och här sitter min Unraid burk med 1700X på 3% CPU Load med väldigt många dockers och VMs igång och 43 dagars uptime (senaste uppdateringen).

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

Suttit med unRaid ett bra tag, några dockers, 2 VM för spelande (varsin GPU tangentbord etc) och de enda problem jag stött på hittills är Windows10-uppdateringar som krånglat... men det har det gjort för väldigt många så kan knappast peka på unRaid som problemet. Nu när jag tänker på det så har faktiskt unRaid funkat från dag ett medan de flesta problem har varit jag som orsakat.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

men för mina ändamål va det inget vidare

Möjligt att det e smidigt osv.

men rent resursmässigt katastrof

jag gjorde en vm win7 den kändes inte alls så snabbt och fin respons som i vmware med exakt samma conf
Plexmedia server fungerade också söligare och filmerna startar inte alls lika snabbt och spola va trögt

Ja det va mina upplevelser

Permalänk
Medlem

Hmm mycket knepigt. Servern jag har sitter på dubbla E3-2670 och delar ut 8 kärnor + 32GB till vardera Win10 VM. Med GPU passthrough så funkar det finfint att spela på och när jag testade benchmarks sist var det inte många procent som skiljde.

Tråkigt att du inte fick det att funka OK för unRaid är det smidigaste jag använt hittills.

Edit: Kan ju flika in hur min belastning ser ut nu på CPU:erna och 20 av 32 kärnor ligger runt 0-5%. Resterande är en Rust-server (4 kärnor) och min Win10 (8 kärnor), ligger runt 20-30% till och från.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701