Budget, gaming dator 4500kr utan GPU

Permalänk
Medlem

Budget, gaming dator 4500kr utan GPU

Hej som rubriken lyder så ska ja köpa ny dator men har redan ett 780ti 3GB grafikkort så söker den bästa gaming prestanda för 4500kr. Lagring kan ja alltid köpa mer i efterhand så satte ihop en burk på komplett med en billigare 120GB m.2, har ingen erfarenhet av m.2 men har hört att dem ska vara bra.
Uppskattar alla synpunkter på min lista här

https://www.komplett.se/wishlist/shared/3885c46c-23be-476c-a1...

Tack på förhand!

Edit: jag ska inte spela några värstingspel på högsta eller något, utan kommer använda den till CS:go, WoW kanske Fortnite och kanske som mediaspelare när ja inte spelar.
Min budget är 4500 och har redan grafikkort, tycker inte de verkar överdrivet optimistiskt men tycker ni de får ni gärna säga till.

Permalänk
Medlem

Har du kollat på vad som ligger ute begagnat? Du får otroligt mycket mer för pengarna om du är villig att köra på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Har du kollat på vad som ligger ute begagnat? Du får otroligt mycket mer för pengarna om du är villig att köra på det.

Kommer kunna dra av moms osv så kommer inte bli så mycket endå. Begagnat är inte ett alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spara mer pengar! köp sedan det du behöver 4500kr får du ingenting för!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Spara mer pengar! köp sedan det du behöver 4500kr får du ingenting för!

Hade föredragit om någon kollat på listan som ja gjort och fått synpunkter på den. Ja är mest intresserad av att spela CS:go, Fortnite och kanske WoW typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Bra och prisvärd dator.
Jag hade kört på Fractal Design Core 1000 då den har lite bättre luftflöde i fronten med meshen och är snyggare IMO, men det är hugget som stucket.
Välj en Ryzen 3 2200G istället, en megahertz högre klockfrekvens och inbyggd grafik för samma kostnad.
Tänk över om du inte skall köpa ett B350 moderkort också så att du kan överklocka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Bra och prisvärd dator.
Jag hade kört på Fractal Design Core 1000 då den har lite bättre luftflöde i fronten med meshen och är snyggare IMO, men det är hugget som stucket.
Välj en Ryzen 3 2200G istället, en megahertz högre klockfrekvens och inbyggd grafik för samma kostnad.
Tänk över om du inte skall köpa ett B350 moderkort också så att du kan överklocka.

Skickades från m.sweclockers.com

Hittade Ryzen 5 1400 för bara en hundring mer på Netonnet så kör nog på den istället. Ska kolla på de chassit.
Tack så mycket!

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Kalesa:

Hittade Ryzen 5 1400 för bara en hundring mer på Netonnet så kör nog på den istället.

Nämnvärt är att Ryzen 5 1400 har lägre klockfrekvens än Ryzen 3 2200G.
Den nyare Ryzen 3 slår därmed den äldre Ryzen 5 i vissa speltitlar som drar stor nytta av hög klockfrekvens.
Totalt sett är nog Ryzen 5 1400 ett bättre val, men ändå värt att ta i beaktning.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Försäljning tas i marknaden, ingen annan stans.

Permalänk
Medlem

@Kalesa: Jag hade kört på detta. Snabbare minnen, bättre moderkort, bättre psu, mer lagring på SSD för samma pris än din lista.
Sen överklockar du processorn, om du vill göra det enkelt för dig kan du använda AMDs egna verktyg i software.

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |