Tips om delar till begagnat datorbygge!

Permalänk

Tips om delar till begagnat datorbygge!

Hej Sweclockers!

Tänkte jag skulle ta och sätta ihop en hyffsad begagnad dator och behöver därmed lite hjälp med värdering samt rekommendationer angående bra delar att köpa second-hand.

Anledningen till varför jag kör det mesta begagnat (Kan eventuellt komma och köpa något helt nytt så som Nätagg) är för att jag redan har en bärbar dator som fungerar till det mesta samt att jag snart troligtvis kommer sälja den igen när jag reser iväg, men vill ha en temporär dator som klarar lite kraftfullare spel tills jag åker.

Spel jag kör är det mesta inom fps (PUBG, CS, Overwatch, Apex etc) Moba spel, Mmorpg osv.. och datorn behöver absolut inte klara av 4k eller något sådant, utan så länge med/high fungerar på stabila 144hz är jag nöjd.

Min budget är runt 4000-5000kr och har inte jättebråttom att bygga ihop. Så kan hitta kap med tiden förhoppningsvis.

Så kom med förslag vad ni tror är prisvärda grejer att försöka få tag på second-hand här på marknaden, tradera samt privat.

Har möjligtvis fått tag på en billig, fungerande Intel® Core™ i7-4930K Processor 12M FCLGA2011 och tänkte höra vad ni skulle värdesätta den?