Jag använder Hyper Backup på min Synology NAS. Ska med denna "app" köra backup mot Google Drive (G Suite Business).
Sakerna som ska "backupas" behöver inte massor av versioner. Jag är nöjd om det finns en version av allt. Så om jag förlorar de lokala filerna (t.ex diskarna exploderar i sann hollywood-anda), så ska jag kunna köra en restore på den backupen mot Google Drive och få tillbaka alla mina filer.
Filerna jag ska köra backup av kommer i princip inte att editeras/ändras eller göras någon sorts av modifiering av. De kommer bara att "tittas på". Dvs öppnas, men ej editeras. Att jag säger "i princip" är för att det säkerligen kommer bli någon/några filer som ändras av någon form (kanske byter namn, eller gör någon småändring i filen) som gör att det blir en ny version. Men det kommer alltså inte bli många filer att hålla "backupade" versioner på.
Och ja, det är en jäkla massa data (många många TB)
Hur skulle du sätta upp detta i Hyper Backup?
* Rotation på eller av?
* Smart recycle aktiverat eller ej?
* Hur många "max antal version"? Om några alls?
*Manuella inställningar istället? I så fall, vilka?
Skulle verkligen uppskatta hjälp!