Permalänk
Medlem

Dator fryser till

Hej!
Har nyligen köpt en ny dator, detta i form av delar jag själv köpt och monterat ihop. Efter några veckors användning har jag börjar märka att datorn fryser till i 1-2 sekunder ibland och ljudet tystnar. Detta kan vara under surfande eller spelande. Hör även att datorn låter som den jobbar just i det tillfället. Har någon haft ett liknande problem eller vet orsaken? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har sett många trådar om liknande här på forumet. 😊
Du kan börja med att delge vad du har för komponenter och OS. Även om du installerat något antivirus, någon brandvägg eller annan specifik mjukvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Moderator
Testpilot

* Raderat inlägg på grund av bumpning *

@GustavB9: Jag har raderat ditt inlägg på grund av att du har "bumpat" vilket inte är tillåtet eftersom vi vill se till att alla får samma förutsättningar att få svar på sina frågor.

När du skapar en tråd och vill ha hjälp så är det bra att se till att ge så mycket fakta om din hårdvara och mjukvara som möjligt, då kommer du garanterat få bättre hjälp i framtiden.

När du har mer information så kan vi även titta över din rubrik som är extremt generisk och behöver förbättras.

MVH
Dinoman

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt