Tips på 144hz skärm som är g-sync compatible

Permalänk
Medlem

Tips på 144hz skärm som är g-sync compatible

Tja, beställt en ny dator och tänkte köpa en 144hz skärm till gärna som funkar med g sync. Har hört att dom nya drivrutinerna från nivida gör att vissa skärmar som har freesync funkar med g-sync. Kanske har fel?

Mina speccs i datan är:
Gpu: msi 2060 gaming z
Cpu: i5 9600k
Ram: 16gb 2666mhz

Har en budget på 3000kr

Föredrar nog TN skärm för jag spelar en hel del fps.

Permalänk
Inaktiv

Nvidia klarar numera freesync, jepp. (På grafikkort från 1000- och 2000-serien)
Du får kolla upp så att skärmen du tänkt dig fungerar bra med nvidia då det bara är (eller iaf var) 12 skärmar certifierade för det, även om många andra skärmar fungerar bra också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Nvidia klarar numera freesync, jepp. (På grafikkort från 1000- och 2000-serien)
Du får kolla upp så att skärmen du tänkt dig fungerar bra med nvidia då det bara är (eller iaf var) 12 skärmar certifierade för det, även om många andra skärmar fungerar bra också.

Har du några tips på någon skärm under 3000?

Någon av dom här kanske?
https://www.inet.se/jamfor?compare=2214398&compare=2212682

Permalänk

Jag ska nog köpa ASUS VG278Q för 3,3k, inväntar klartecken från webhallen den ä G-sync kompatibel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kelly007x:

Jag ska nog köpa ASUS VG278Q för 3,3k, inväntar klartecken från webhallen den ä G-sync kompatibel

Skickades från m.sweclockers.com

Behöver du väl inte klartecken därifrån för eller?
https://www.asus.com/se/Monitors/VG278Q/
"Certified as G-SYNC Compatible, delivering a seamless, tear-free gaming experience by enabling VRR (variable refresh rate) by default."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelly007x:

Jag ska nog köpa ASUS VG278Q för 3,3k, inväntar klartecken från webhallen den ä G-sync kompatibel

Skickades från m.sweclockers.com

Den såg najs ut, dock lästa jag någonstans förut att i stort sätt alla skärmar som har freesync funkar med g-sync nu även fast dom bara släppte till 12 st.

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Behöver du väl inte klartecken därifrån för eller?

Jag är noob! Tycker om att ha nån att skylla på utifall det skulle gå åt helvetet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur får man gsync att fungera, är det bara att koppla in en kompatibel skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roberrt:

Hur får man gsync att fungera, är det bara att koppla in en kompatibel skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Med certifierade skärmar ska det fungera automatiskt. Med andra skärmar får man slå igång det själv i inställningarna.