Moderkortsdistans skruvar till Aorus Master Z390

Permalänk
Medlem

Moderkortsdistans skruvar till Aorus Master Z390

Hej ska precis montera in mitt moderkort i chassit när jag märker att jag enbart har 3 st skruvar till moderkortsdistanser. Har jag fått för få eller är det meningen?

Har ett Aorus Master Z390 och Corsair Obsidian 500D RGB.

Behöver hjälp.

https://imgur.com/a/ALvv0zW

Permalänk
Medlem

3 är för lite, ska vara fler.

Går att köpa extra:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/installationmodd...

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Hedersmedlem

3st kanske var de som var förmonterade i chassit men du bör ha fått en liten påse med fler i med chassit när du köpte det. Det är tänkt att du ska ha 8-9 stycken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

3st kanske var de som var förmonterade i chassit men du bör ha fått en liten påse med fler i med chassit när du köpte det. Det är tänkt att du ska ha 8-9 stycken.

Problemet är att jag köpte både moderkortet o chassit som fynd fick bara med 3 st med moderkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Distanser följer med chassit, det på bilden ser ut som m.2 fäste.

/// Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Southy:

Problemet är att jag köpte både moderkortet o chassit som fynd fick bara med 3 st med moderkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ser då 8+1 distanser i ditt chassie på bilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik:

Distanser följer med chassit, det på bilden ser ut som m.2 fäste.

/// Erik

Som sagt köpte jag mitt chassi som fyndvara, fick inte med några distanser utan fick skruvar för att fästa SSD o HDD.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xp1ratex:

Jag ser då 8+1 distanser i ditt chassie på bilden?

Ja stämmer, behöver själva "skruvarna" man sätter i. De kallas väl för moderkortsdistanser eller har jag missuppfattat det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Southy:

Ja stämmer, behöver själva "skruvarna" man sätter i. De kallas väl för moderkortsdistanser eller har jag missuppfattat det?

Skickades från m.sweclockers.com

Distanserna är dom som sitter i chassiet, det du saknar är skruvarna du behöver för att fästa moderkortet i distanserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xp1ratex:

Distanserna är dom som sitter i chassiet, det du saknar är skruvarna du behöver för att fästa moderkortet i distanserna.

Yes. Fått för få helt enkelt.
Annan fråga har en cpu vattenkylare. Bör den monteras innan jag fäster moderkortet lr efter?

Skickades från m.sweclockers.com