Permalänk
Medlem

Far Cry New Dawn

https://store.steampowered.com/app/939960/Far_Cry_New_Dawn/

Spoiler alert Far Cry 5 nedan:

9 Thing You Need To Know About Far Cry New Dawn

Släpps ju snart. Någon som skall köpa?

Personligen så känner jag inget sug nu. Har spelat för mycket Far Cry känner jag. Det är ju inte så länge sedan man spelade ut Far Cry 5 och denna New Dawn är ju rätt lik. Ser ganska kul ut ändå om man kollar länken ovan. Kan vara skönt med en single player kampanj om man spelat mycket hektisk multi- player.

Jag kommer köpa spelet det är klart men inte för 45 EUR. Det blir väl om något halvår när det kostar 20 EUR istället. Nu känner jag att Insurgency Sandstorm är mer lockande.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Kommer nog skaffa det ganska omgående om recensionerna är positiva och co-op funkar.

Gillade 5:an, även om det inte är min favorit i serien (3:an) och får lite Blood Dragon-vibbar av New Dawn.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Kommer nog skaffa det ganska omgående om recensionerna är positiva och co-op funkar.

Gillade 5:an, även om det inte är min favorit i serien (3:an) och får lite Blood Dragon-vibbar av New Dawn.

Har du köpt det? Det har fått väldigt positiva omdömen på Steam tycker jag.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Om någon provat coop-läget så berätta gärna.

Permalänk
Medlem

Har köpt det och börjat köra lite. Dock för lite för några bestående intryck än så länge.
Det första jag tänker på att det ändå är rätt snyggt för att vara postapokalyptiskt, samt att landskapet känns väldigt mycket mer öde är i FC5.

Verkar vara lite annorlunda stil än FC5 med en massa samlande av råvaror för att kunna krafta vapen och annat och hjälpa sin hembas. Såhär långt känns spelet bra. Gillar att slakta folk med saw-gun :-).

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat 12 timmar nu och måste säga att jag gillar New Dawn mer än Far cry 5.
Gillar grindingen för att kunna uppgradera Hembasen/vapnen med mera. Tråkigt att de förstörde Falls End samt Fängelset, gillade att vistas där i Far cry 5 xd
Dock så hoppas jag att man kunde fått springa runt över hela kartan och slakta highwaymen men en bit av kartan är ju avstängd pga radioaktivitet
Har varit nästan överallt och tagit över baser samt att jag har hälsat på The Father. " Gjort en bit av storyn men ville ha låst upp sakerna till level 3 innan jag fortsatte"
Roligaste vapnet att slatka spelare är ju som ovan säger Saw-Gun enligt mig hehe XD
Men för övrigt är det ju Far cry 5 i en ny kostym men de har ju även förbättrat hur karakäterna springer med sina vapen mot va de gjorde i FC5. Men vapnen har Level 1-2-3-4 samt att de man möter har det får mig att tänka på The Division/2 samt Wildlands.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Har köpt det och börjat köra lite. Dock för lite för några bestående intryck än så länge.
Det första jag tänker på att det ändå är rätt snyggt för att vara postapokalyptiskt, samt att landskapet känns väldigt mycket mer öde är i FC5.

Verkar vara lite annorlunda stil än FC5 med en massa samlande av råvaror för att kunna krafta vapen och annat och hjälpa sin hembas. Såhär långt känns spelet bra. Gillar att slakta folk med saw-gun :-).

Låter som samma upplägg som Primal?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fan vad jag ogillar craftingläget i dessa spel, så trött på det:)

Är New Dawn ett helt nytt spel? Kom inte 5an förra året?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av tcntad:

Fan vad jag ogillar craftingläget i dessa spel, så trött på det:)

Är New Dawn ett helt nytt spel? Kom inte 5an förra året?

Se det som en standalone expansion

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Har köpt det och börjat köra lite. Dock för lite för några bestående intryck än så länge.
Det första jag tänker på att det ändå är rätt snyggt för att vara postapokalyptiskt, samt att landskapet känns väldigt mycket mer öde är i FC5.

Verkar vara lite annorlunda stil än FC5 med en massa samlande av råvaror för att kunna krafta vapen och annat och hjälpa sin hembas. Såhär långt känns spelet bra. Gillar att slakta folk med saw-gun :-).

Skrivet av ExcZist:

Jag har spelat 12 timmar nu och måste säga att jag gillar New Dawn mer än Far cry 5.
Gillar grindingen för att kunna uppgradera Hembasen/vapnen med mera. Tråkigt att de förstörde Falls End samt Fängelset, gillade att vistas där i Far cry 5 xd
Dock så hoppas jag att man kunde fått springa runt över hela kartan och slakta highwaymen men en bit av kartan är ju avstängd pga radioaktivitet
Har varit nästan överallt och tagit över baser samt att jag har hälsat på The Father. " Gjort en bit av storyn men ville ha låst upp sakerna till level 3 innan jag fortsatte"
Roligaste vapnet att slatka spelare är ju som ovan säger Saw-Gun enligt mig hehe XD
Men för övrigt är det ju Far cry 5 i en ny kostym men de har ju även förbättrat hur karakäterna springer med sina vapen mot va de gjorde i FC5. Men vapnen har Level 1-2-3-4 samt att de man möter har det får mig att tänka på The Division/2 samt Wildlands.

Låter bra! Jag är mer och mer sugen på att köpa det. Hade varit fin fint att köra det på 108- tummaren. Traska omkring där i den vackra post apokalyptiska världen.....

Skall försöka hålla mig ett par veckor till i alla fall.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Lirat ett par timmar och jag gillar det, väldigt mysig och snygg miljö att utforska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Ska precis till att köpa det! Lite dyrt kan jag tycka, speciellt då dom återanvänt kartan. Men jag gillar FC5 skarpt, har nött säkert 100 timmar i dess arkadläge Så det blir kul med en ny story. Hoppas på mer spejsade vapen!

Kanske slänger in en update senare hur spelet känns.. om jag kommer ihåg.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Får ni hd texturepack att fungera? Benchmark bara krashar för mig när jag vill testa...

Permalänk
Medlem

@beejac: vad är detta hd texture pack för någe? Är högst okunnig.. Men sett folk typ hela kvällen som eftersökt just detta

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Får ni hd texturepack att fungera? Benchmark bara krashar för mig när jag vill testa...

Köpte du det via steam, läste att folk inte fick spelet att funka där.
Jag förbokade spelet via Uplay och det funkade smidigt direkt utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

@beejac: vad är detta hd texture pack för någe? Är högst okunnig.. Men sett folk typ hela kvällen som eftersökt just detta

HD Texture pack ger väl högre grafik inställningar etc = Spelet blir snyggare och kräver mer hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Får ni hd texturepack att fungera? Benchmark bara krashar för mig när jag vill testa...

Kör det på steam och har hd pack aktiverat i spelet, benchmark fungerar bra och spelet också.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

@ExcZist: ah ok, det jag misstänkte Har då inte haft något sådant i FC5 så tvivlar att jag behöver det i detta. Har ändå ingen värstingpc.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

@ExcZist: ah ok, det jag misstänkte Har då inte haft något sådant i FC5 så tvivlar att jag behöver det i detta. Har ändå ingen värstingpc.

Nej det borde inte vara någon större skillnad.
Precis sålt mitt 1080Ti så sitter med 2 1070i Sli dock körs 1 i spelet och får cirka 60-80fps i max settings 1080p.

Permalänk

är alla outposts kvar på samma ställe?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Ska precis till att köpa det! Lite dyrt kan jag tycka, speciellt då dom återanvänt kartan. Men jag gillar FC5 skarpt, har nött säkert 100 timmar i dess arkadläge Så det blir kul med en ny story. Hoppas på mer spejsade vapen!

Kanske slänger in en update senare hur spelet känns.. om jag kommer ihåg.

Inte så farligt dyrt tycker jag. Går att få för 300kr på g2a

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Inte så farligt dyrt tycker jag. Går att få för 300kr på g2a

Får man dess kod i mailen som sedan aktiveras i uplay sedan eller hur funkar de?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

är alla outposts kvar på samma ställe?

Mjo det är samma karta och outposts dock är vissa förstörda och en del av kartan går inte att gå till pga radioaktivitet... Blir väl en framtida DLC

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

Mjo det är samma karta och outposts dock är vissa förstörda och en del av kartan går inte att gå till pga radioaktivitet... Blir väl en framtida DLC

tack för svar. Dom kunde ju flyttat runt lite iaf.

Går det besöka huset i norr nu då?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Får man dess kod i mailen som sedan aktiveras i uplay sedan eller hur funkar de?

Ungefär så fast koden ploppar upp direkt på sidan när man betalat.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

tack för svar. Dom kunde ju flyttat runt lite iaf.

Går det besöka huset i norr nu då?

Allt ovan för den blå ön dör du av typ i spelet då det är låst pga radioaktivitet. om det var det du menade med Norr
Far cry 5 karta dock hittade ingen i en bra storlek för att kunna visa så blev en fiske variant men samma karta som i New Dawn .
Edit: Blir väl en framtida DLC eller något liknande med Super dräkter XD

Permalänk
Medlem

Sådärja, köpt, installerat samt spelat en kortare stund. Betalade 479 kr, sved lite såhär i slutet av lönen haha.

Har precis tagit mig till vad jag antar är ens hembas, så något fördjupande av spelet kan jag än inte ge någon vidare åsikt till. Coolt att man kan crafta (dessutom nya) vapen. Är en massa rosa nyanser i spelet iallafall.. Dom där två tvillingarna verkar brutala iallafall, ska bli kul att möta dom i ett senare skede.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

480 spänn för en tredjedel av FC 5???

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

Har du köpt det? Det har fått väldigt positiva omdömen på Steam tycker jag.

Skrivet av thekrull:

Om någon provat coop-läget så berätta gärna.

Kört Co-op några timmar nu.

Spelet är kul och inte lika "tecknat" som jag var rädd att det skulle vara.
Har man spelat FC5 kommer man stundtals att känna igen vissa ställen, men i det stora hela så är miljön väldigt annorlunda.

Många tydliga refrenser till Far Cry Blood Dragon, inklusive bilar och vapen.
Co-op funkar bättre än i 5:an, men skulle behöva lite ytterliggare polering. (Den som inte är host går miste om vissa features, men kan iallafall köpa alla vapen till skillnad från 5:an).

Jag gillar hur mats används som valuta för att uppgradera ens bas, bygga vapen, etc. Ggör att man vill utforska varje point of interest.
Perksystemet är rätt trist dock, inte lika utvecklat som det i FC5.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.