Com hem wifi hub L1 - stänga av en funktion

Permalänk

Com hem wifi hub L1 - stänga av en funktion

Hej! Idag skulle com hem hjälpa mig med att stänga av en viss funktion som min router använder sig utav. Denna funktionen gör så att routern bestämmer ifall man ska använda 2.4 eller 5ghz bandet, något som inte är bra eftersom det förstör för mig när jag spelar. Då min mobil gjorde så att jag inte hann svara så blev det inget samtal eftersom denne på com hem inte ringde upp mig igen. (Jag kan heller inte ringa direkt till honom). Därför vänder jag mig hit. Finns det någon manual online som visar hur man gör detta? Jag vill kunna välja mellan 2.4 och 5ghz! Tack på förhand!

Visa signatur

Main PC: Ryzen 7 7700X * RX 6950XT.
Backup PC: Ryzen 5 1600X * Vega 64 Liquid Cooled.
Laptop: ROG Flow X13 (Ryzen 9 5900HS * RTX 3050 (35W)).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterPlow2:

Hej! Idag skulle com hem hjälpa mig med att stänga av en viss funktion som min router använder sig utav. Denna funktionen gör så att routern bestämmer ifall man ska använda 2.4 eller 5ghz bandet, något som inte är bra eftersom det förstör för mig när jag spelar. Då min mobil gjorde så att jag inte hann svara så blev det inget samtal eftersom denne på com hem inte ringde upp mig igen. (Jag kan heller inte ringa direkt till honom). Därför vänder jag mig hit. Finns det någon manual online som visar hur man gör detta? Jag vill kunna välja mellan 2.4 och 5ghz! Tack på förhand!

Det ni letar efter är Bandsteering.
Finns i gränssnittet för WiFi-inställningarna.

Logga in på 192.168.1.1, uppgifter står på baksidan av routern. Det grå fältet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Alliz89: Tack så mycket!

Visa signatur

Main PC: Ryzen 7 7700X * RX 6950XT.
Backup PC: Ryzen 5 1600X * Vega 64 Liquid Cooled.
Laptop: ROG Flow X13 (Ryzen 9 5900HS * RTX 3050 (35W)).