Activision: "Inga storspel från Blizzard under 2019"

Permalänk
Melding Plague

Activision: "Inga storspel från Blizzard under 2019"

Utgivaren Activision meddelar att inga stora spellanseringar från Blizzard är att vänta under 2019, vilket grusar förhoppningar om en regelrätt uppföljare i Diablo-serien i år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tur att man har en telefon!

Permalänk
Medlem

Do you guys not have phones developers?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

"Hur man blastar en aktie på en månad - dummies guide"

Permalänk
Medlem

Den här nyheten skapar ju mer frågor än vad den besvarar, att det inte skulle släppas ett nytt Diablo, Warcraft eller Starcraft inom en nära framtid visste vi väl sen tidigare. Dock kan man ju tycka att WoW Classic eller liknande absolut borde vara en "major frontline release", känns ju minst lika stort som en wow xpac, kommer inte det 2019 då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Fast nu blev man ju nästan mer förvirrad, att det inte skulle släppas ett nytt Diablo, Warcraft eller Starcraft inom en nära framtid visste vi väl sen tidigare.

Dock kan man ju tycka att WoW Classic eller liknande absolut borde vara en "major frontline release", känns ju minst lika stort som en wow xpac, kommer inte det 2019 då eller?

De har piffat till en gammal revision av WoW, räknas inte som en "ny" titel strikt taget. Kommer under sommaren 2019.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

De har piffat till en gammal revision av WoW, räknas inte som en "ny" titel strikt taget. Kommer under sommaren 2019.

Ordvalet lämnar ju rätt mycket åt fantasin... Ser dock ut som det inte gäller Classic https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/no-classic-in-2019/10...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Dock kan man ju tycka att WoW Classic eller liknande absolut borde vara en "major frontline release", känns ju minst lika stort som en wow xpac, kommer inte det 2019 då eller?

Hade dom ansett att Classic var en major frontline release så hade ju nuvarande VDn, Mr You Think You Do But You Dont, blivit tvunget att äta upp sina ord big time. Och Activision Blizzard har ju förstås fläckfri styrelse.

Och jo, det är planerat denna sommaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inga spel för tablets alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

År 2020 kommer bomben: World of Starcraft

Permalänk
Medlem

@Zipparn: som är ett mobilspel

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Hade dom ansett att Classic var en major frontline release så hade ju nuvarande VDn, Mr You Think You Do But You Dont, blivit tvunget att äta upp sina ord big time. Och Activision Blizzard har ju förstås fläckfri styrelse.

Och jo, det är planerat denna sommaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ingen stortitel av en enda anledning. De kommer inte kunna mjölka spelarna med micro transactions. I deras ögon är WoW Classic något helt annat. En liten patch för sitt varumärke.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Activision kväver Blizzard, är intrycket jag får.

Gällande omröstningen så hänger det på när en SweC-träff blir av.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Lite tjatigt att man alltid ska behöva se "dont you guys have phones"-referenser i varenda tråd som rör Blizzard.

För övrigt ingen nyhet direkt. Eftersom inget visats upp på Blizzcon sedan tidigare så vore det ytterst märkligt om det plötsligt skulle släppas redan i år.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Det är ingen stortitel av en enda anledning. De kommer inte kunna mjölka spelarna med micro transactions. I deras ögon är WoW Classic något helt annat. En liten patch för sitt varumärke.

Nu vet jag inte va de har för estimeringar kring spelarantal, men personligen tror jag att de kommer se en väsentlig ökning i aktiva subs. Det är ju inge free2play vi snackar om. Det blir snabbt en hacka för blizzard med månadskonstnad även om de flesta kanske inte spelar mer än några månader. Oavsett så kommer classic ge avtryck i intäkter under 2019. Är faktiskt så synisk att jag inte tror blizzard sysslar med passion projects (även det säkert är så av de devs som jobbar med det), classic hände för att de till slut insåg att det finns en spelarbas, alltså folk med pengar.

Permalänk
Medlem

Allt negativt åsido, ser fram emot Diablo 4, sjukt taggad faktiskt eftersom rykten som sagt indikerar att det kanske blir mörkare osv eftersom många tyckte D3 blev lite mesigt pga dess grafiska stil. Hoppas detta blir verklighet!

Haft mycket skoj i D3 så blir nog köp oavsett om de inte misslyckas fullständigt. Men iaf. Gör mig ju lite extra sugen

Skrivet av Derix:

Lite tjatigt att man alltid ska behöva se "dont you guys have phones"-referenser i varenda tråd som rör Blizzard.

För övrigt ingen nyhet direkt. Eftersom inget visats upp på Blizzcon sedan tidigare så vore det ytterst märkligt om det plötsligt skulle släppas redan i år.

Är ju som nyheter kring BF5. "if you don't like it don't buy it" kommer ju standard. Extremt tjatigt och tröttsamt. Precis som om det inte alltid gäller med alla spel och dylikt som någonsin släppts....men nu sa en anställd det och alla tappar hakan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

De senaste Diablo spelen har väl varit i beta mot slutet av åren och kommit ut under 1a eller 2a kvartalet?
Så finns kanske hopp ännu angående det men tvivlar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

År 2020 kommer bomben: World of Starcraft

Craft of StarWorld?
Star of WorldCraft

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Lugnt om det inte kommer något mer så länge de fortsätter med seasons i Diablo 3. Som någon sade häromdagen.. Hur dåligt det än går för Blizzard så kommer hela spelarbasen alltid tillbaks för nästa season som vanligt.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Nu vet jag inte va de har för estimeringar kring spelarantal, men personligen tror jag att de kommer se en väsentlig ökning i aktiva subs. Det är ju inge free2play vi snackar om. Det blir snabbt en hacka för blizzard med månadskonstnad även om de flesta kanske inte spelar mer än några månader. Oavsett så kommer classic ge avtryck i intäkter under 2019. Är faktiskt så synisk att jag inte tror blizzard sysslar med passion projects (även det säkert är så av de devs som jobbar med det), classic hände för att de till slut insåg att det finns en spelarbas, alltså folk med pengar.

Jag tror också att det på sitt sätt blir en succé. Privatservrar har lockat hundratusentals spelare för Vanilla, så att Classic WoW skulle kunna locka ett par miljoner i början är inte alls omöjligt. Kanske blir det en större succé än alla förväntar sig. Det hade nog varit ett bra uppvaknande om Classic tog spelarantalet mycket högre än någon expansion tidigare gjort.

Men jag är övertygad om att Activision Blizzard precis som många andra stora företag lyckats ruttna till den grad att det inte längre är de innovativa spelutvecklarna med stora ambitioner som driver företaget. Istället vill man tjäna så mycket pengar som möjligt den närmsta tiden och då har t.ex. mounts och andra mikrotransaktioner varit det som drivit dem.

När företag slutar att förbättra sina produkter för att få nöjda kunder och istället jobbar för att tjäna så mycket pengar dör själen i bolaget. Ur det perspektivet är WoW Classic inget hett för pamparna högt upp i bolaget. Bara det att så många Vanilla spelare har fått kämpa för att Blizzard ska göra Classic är ju ett bevis på det.

Steve Jobs förklarar ju problemet med många företag idag.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Inga storspel? Wow Classic och Warcraft 3 Reforged kommer ju! Två bästa spelen genom tiderna!

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Skrivet av Zipparn:

År 2020 kommer bomben: World of Starcraft

Det hade jag börjat spela! <3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte förvånad, det känns som att de lite panikartat började rekrytera till D4-projektet efter mottagandet som Immortal fick.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag är fövånad.
Blizzard har ju inte direkt något bra track-record på att släppa nya "storspel" särksilt ofta. (Räknar inte med expansions och remasters/revamps som "nya storspel".)

Diablo 2 2000.
Warcraft 3 2002.
World of Warcraft 2005.
Starcraft 2 2010.
Diablo 3 2012.
Heroes of the Storm 2015.
Overwatch 2016.

Dom senaste 15 åren har dom släppt 5 storspel, dvs. ett per tredje år...
Utan nytt spel 2019 så blir det en treårs-period utan nytt spel, vilket nästan är normalt.

Är förvånad att det går så bra som det gör för Blizzard faktiskt, dom drunkar inte direkt i good-will som kompenserar bristen på nya speltitlar heller. Tur dom har en fanbase som älskar microtransactions.

Nåja det kunde varit värre, dom kunde ju varit som...

Dold text
Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Craft of StarWorld?

"Skapa din egna stjärnvärld i detta storslagna spel!"

Skrivet av bobbeyblade:

Star of WorldCraft?

"Spela som en stjärna från din stjärnvärld!"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm.. jag tror ändå det finns någon slags chans att WoW Classic i populäritet bara exploderar helt galet. Däremot kanske de inte satt upp det för maximal vinst åt deras håll då folk som i nuläged subbar WoW får det utan merkostnad.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Lite tjatigt att man alltid ska behöva se "dont you guys have phones"-referenser i varenda tråd som rör Blizzard.

För övrigt ingen nyhet direkt. Eftersom inget visats upp på Blizzcon sedan tidigare så vore det ytterst märkligt om det plötsligt skulle släppas redan i år.

Visst är det lite tjatigt men samtidigt är det ett av decenniets dummaste citat så det blir nog väldigt seglivat.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Lugnt om det inte kommer något mer så länge de fortsätter med seasons i Diablo 3. Som någon sade häromdagen.. Hur dåligt det än går för Blizzard så kommer hela spelarbasen alltid tillbaks för nästa season som vanligt.

Nej, delar av spelarbasen kommer tillbaks, bevisligen inte "hela" då t ex jag inte kommer återvända
Måhända har jag blivit utbytt, hmmm.

Hur definierar man ens spelarbas?

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Nej, delar av spelarbasen kommer tillbaks, bevisligen inte "hela" då t ex jag inte kommer återvända
Måhända har jag blivit utbytt, hmmm.

Hur definierar man ens spelarbas?

Mm håller med.. En viss del av spelardatabasen men knappast hela ..
Jag har också tröttnat för länge sen.. Same shit om och om igen.. Det är roligt första dagarna tills man når punkten där man har nästan allt så bra man vill ha och man bara ska.. Vet inte.. Fortsätta grindar varje dag för att nå högre i nån lista..
De borde göra spelet mycket svårare och öka items med typ det trippla.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Zipparn:

År 2020 kommer bomben: World of Starcraft

Det har varit rykten om det i 10 år nu. Jag tror det kommer.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none