Permalänk
Medlem

Lämplig ultrabred skärm till PS4?

Hej, jag undrar om ni vet någon bra skärm till bra pris som är en wide screen monitor i 4k. Ska användas till Ps4a pro. (därav 4k).

Har kollat runt själv men de ligger runt 10k vilket jag tycker är saftigt.

Har ni några tips på bra medän prisvärda wide screen?

Budget: 6-7K.

MVH
WEUR

Förtydligade rubriken från "Wide screen idéer"/Thomas Y
Permalänk
Medlem
Skrivet av Weur:

Hej, jag undrar om ni vet någon bra skärm till bra pris som är en wide screen monitor i 4k. Ska användas till Ps4a pro. (därav 4k).

Har kollat runt själv men de ligger runt 10k vilket jag tycker är saftigt.

Har ni några tips på bra medän prisvärda wide screen?

Budget: 6-7K.

MVH
WEUR

Bara för att förtydliga.... Du vill exempel på valfri 4K monitor 16:9? Och inte freesync/g-sync då du ska använda PS4?

Jag skulle satsa på en VA för svärta!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Bildexpert 📺

@Weur: Widescreen eller 16:9 är dagens normala format och det som en PS4 är anpassad för. Du tänker inte på Ultrawide-skärmar? Dess har du ingen förtjänst av ifall ditt primära intresse är en PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Bara för att förtydliga.... Du vill exempel på valfri 4K monitor 16:9? Och inte freesync/g-sync då du ska använda PS4?

Jag skulle satsa på en VA för svärta!

Jag är inte så insatt men om jag ska förtydliga så vill jag ha en skärm som är väldigt bred, i 4k. De jag hade kollat på var tillexempel:

https://www.komplett.se/product/943797/gaming/gamingskarmar/s...

Men den kostar ju lite mer än min budget på 6-7k. Jag kan gå ner i storlek. VA vill jag ha som du skrev

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@Weur: PS4-spelen anpassas inte för den typen av skärmar. Så i fallet med 49-tummaren får du en 1920x1080-bild i mitten på skärmen och lämnar halva skärmen svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Weur: Widescreen eller 16:9 är dagens normala format och det som en PS4 är anpassad för. Du tänker inte på Ultrawide-skärmar? Dess har du ingen förtjänst av ifall ditt primära intresse är en PS4.

Det var precis en sån jag menade! Ultrawide skärm. Okej, då får jag köra med min 28tums 4k då! trodde man kunde få mer spelupplevelse med en ultrawide skärm!

Ja precis, skulle enbart användas till ps4. Då förstår jag bättre.

Väldigt tacksam för alla svar jag fått av er!

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com