FZ testar Metro Exodus – grafiskt imponerande men når inte hela vägen fram

Permalänk
Medlem

@oqvist: Finns ju en väldigt konkret anledning till att folk kritiserar Epic Store och en klar anledning till varför de kan erbjuda spelpublicerare mer pengar. Du kan inte spela spel offline, de bryter mot EU-lagar, 80 miljoner konton kapades förra veckan(värdelös säkerhet), en snabb sökning på google avslöjar även att deras kundtjänst är katastrofal, inga cloud saves, inga reviews, ingen Linux support, ingen kontroll support, regional prissättning (650:-+ för Metro), du själv får stå för transaktionskostnader vid spelköp, de kan och har nekat återbetalningar trots att kunder fyller alla kriterier de satt upp. Ska jag fortsätta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floskel:

@oqvist: Finns ju en väldigt konkret anledning till att folk kritiserar Epic Store och en klar anledning till varför de kan erbjuda spelpublicerare mer pengar. Du kan inte spela spel offline, de bryter mot EU-lagar, 80 miljoner konton kapades förra veckan(värdelös säkerhet), en snabb sökning på google avslöjar även att deras kundtjänst är katastrofal, inga cloud saves, inga reviews, ingen Linux support, ingen kontroll support, regional prissättning (650:-+ för Metro), du själv får stå för transaktionskostnader vid spelköp, de kan och har nekat återbetalningar trots att kunder fyller alla kriterier de satt upp. Ska jag fortsätta?

Ja fortsätt gärna. Ser dock fortfarande inte logiken i att spel som metro 2033 som ligger på steam ska betygdumpas. De kanske skulle betygdumpa epic store istället?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@oqvist: De ägs av Tencent som bevisligen säljer användardata till Kinesiska regeringen, anti-konsumenten, BETALAR för exklusiva rättigheter till titlar, inga spelforum för ex. troubleshooting där Steams forum fick användas när t.ex. Subnautica släpptes gratis hos dem, inga achievements.

Kan ju delvis se vart du kommer ifrån men tycker att det borde ha en direkt inverkan på deras marketing-team då det i princip utlovat spelet till alla Steam användare i förhand för att sedan undanröja det där och gå exklusivt hos Epic i.e. sellouta efter utlovad release på plattformen. Håller dock med dig i att nya spelares uppfattning kring de äldre titlarna inte ska påverkas av "recent" recensionerna men en snabb titt i de dåliga recensionerna löser det.

Permalänk
Medlem

Laddas ner just nu. Denna helgen blir grym!!! Skiter i FZs åsikter här. Jag ska tvinga mig igenom det. Har längtat för länge. Älskar allt Metro.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Skrivet av serverfel:

Laddas ner just nu. Denna helgen blir grym!!! Skiter i FZs åsikter här. Jag ska tvinga mig igenom det. Har längtat för länge. Älskar allt Metro.

Antar du köpte på steam ? Gick in och kolla Epic Store men verkar iaf inte gå där ännu.
Dom måste väl ha lite preladdning annars kommer servrarna krasha sen när alla ska ladda exakt samtidigt... Får se hur det går..

Lirar Last Light Redux nu och det är om något ännu bättre än jag minns det så jag är sjukt pepp !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Antar du köpte på steam ? Gick in och kolla Epic Store men verkar iaf inte gå där ännu.
Dom måste väl ha lite preladdning annars kommer servrarna krasha sen när alla ska ladda exakt samtidigt... Får se hur det går..

Lirar Last Light Redux nu och det är om något ännu bättre än jag minns det så jag är sjukt pepp !

Jepp! Steam.

LL är ett kanonspel. Grafiken håller än!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Arghh. Mitt spel krashar var 10min som en del andra på Steam forum.
Spelar ingen roll om jag tar bort OC, byter drivare osv. Inget annat spel krashar, 3DMark fungar galant osv.

Minns att Wolfenstein II hade liknande problem med just 1080ti vid release. Dom fixade med patch eller om det var nvnida som släppte nya drivare.

Bara lägga på hyllan tillsvidare, synd.
Hoppas det funkar bättre för er andra !

Permalänk
Medlem

Är det alltid dålig med ammo i metro spel? Jag testade detta och har lirat ca 3 timmar in i story men jag börjar tröttna för jag får slut på skott och sen blir jag dödad. Kan man få mer ammo genom någon inställning?

Skickades från m.sweclockers.com