Permalänk
Avstängd

Streamlabs paybal

Jag försöker att hjälpa min son som är 13 som har börjat med streaming, han använder
obs streamlabs Jag vet inte riktigt hur man ställer in kontot ifall han skulle få några pengar:) har markerat i paypal men han måste skaffa ett konto där hur kopplas det till streamlabs , går det också att koppla kontot till sin bank som pengarna går till.
Vi gör det som en rolig grej
Hjälpsam pappa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joelboy:

Jag försöker att hjälpa min son som är 13 som har börjat med streaming, han använder
obs streamlabs Jag vet inte riktigt hur man ställer in kontot ifall han skulle få några pengar:) har markerat i paypal men han måste skaffa ett konto där hur kopplas det till streamlabs , går det också att koppla kontot till sin bank som pengarna går till.
Vi gör det som en rolig grej
Hjälpsam pappa

Hejsan, du kan koppla streamlabs direkt till din twitch med nyckel som du får i twitch kontrollpanelen.
PayPal som du har lagt in i twitch kommer automatiskt att kopplas till PayPal du använder i twitch.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Avstängd

Jag har gjort det men han måste öppna ett konto på paypal och hur kopplas det till Twitch. Kan man koppla så det går till vanlig bankkonto.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

PayPal kan banna om man är under 18 år. Är det inte bättre att registera ett PayPal konto på dig själv?

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Avstängd

Jo det är klart det tänkte jag inte på hur gör jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Har varit inne i paypal hur gör jag för att twitch kopplas till kontot.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Är det någon nyckel på paybal som jag ska kopiera och klistra in på twitch.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Glöm inte att registrera skatt på pengarna skatteverket kan bli griniga annars.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joelboy:

Är det någon nyckel på paybal som jag ska kopiera och klistra in på twitch.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej.

I streamlabs så väljer du"Donation settings" sedan väljer du Paypal och använder samma mail ni länkande med paypalen.
Under "my donations" så finns det en länk längst upp (https://streamlabs.com/användarnamn) som din grabbs tittare använder när dom vill donera

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Glöm inte att registrera skatt på pengarna skatteverket kan bli griniga annars.

Stämmer bra.
Har man dock inga widgets för att visa donationer inkl. eventuellt meddelande på streamen så kan man betrakta det som en "riktig" donation i lagens ögon och man skall inte behöva registrera detta (Fick det mycket finare förklarat när jag sökte upp detta för ett par år sedan då jag hade fått endonation på $1000+)

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem

Slänger en bump/hijack istället för att skapa ny tråd.

Jag försöker koppla mitt PayPal-konto till mitt Twitch-konto via Streamlabs hemsida. Men Paypal säger att man måste ha ett företagskonto för att kunna ta emot betalningar. Kruxet blir ju då att jag inte har ett företag. Vad händer om jag skriver in t ex "Zomgies Stream & Videotjänst AB" som företagsnamn och går vidare därifrån?

Eller frågan är väl snarare, är det en big deal att skapa företagskonto med företagsnamn utan att ha ett registrerat företag?

Edit: Om Mod blir ledsen över bump kan jag göra ny tråd <3

Permalänk

tippar på att Twitch måste mergas med ett Företagskonto då denna inkomst ska skattedeklareras som inkomst så svenska staten får sin beskärda del.

däremot borde det gå att skapa ett företag för "hobbyverksamhet" då har jag för mig att du inte behöver inkomstdeklarera förrän du överskrider en viss summa men kolla upp vad som gäller väldigt surt att åka på hög restskatt och ev böter bara för att man inte deklarerat rätt för nånting man håller på med som hobby.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

tippar på att Twitch måste mergas med ett Företagskonto då denna inkomst ska skattedeklareras som inkomst så svenska staten får sin beskärda del.

däremot borde det gå att skapa ett företag för "hobbyverksamhet" då har jag för mig att du inte behöver inkomstdeklarera förrän du överskrider en viss summa men kolla upp vad som gäller väldigt surt att åka på hög restskatt och ev böter bara för att man inte deklarerat rätt för nånting man håller på med som hobby.

Deklaration har jag koll på, läste två bra artiklar om detta nyligen.

https://www.momsens.se/twitch-och-skatt
https://www.momsens.se/hur-mycket-far-man-tjana-pa-sin-hobbyv...

Hur mergar jag twitchkontot med ett företagskonto om jag inte har ett företag? Ska jag skapa ett företag som är registrerat som hobbyverksamhet?

https://vismaspcs.se/ditt-foretagande/starta-eget-foretag/hob...

Förvirringen är total!

Permalänk
Medlem

Lite kul att TS avslutar med "Hjälpsam pappa". Kollar vi profilen är det knappast tal om en hjälpsam pappa.

@zOMGIE
Uppgradera ditt PP konto till ett "Business" konto för att dölja ditt riktiga namn och efternamn.
Alternativt gör du ett nytt Businesskonto.

"Eller frågan är väl snarare, är det en big deal att skapa företagskonto med företagsnamn utan att ha ett registrerat företag?"
- Nej. Inte till en början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flipper:

Lite kul att TS avslutar med "Hjälpsam pappa". Kollar vi profilen är det knappast tal om en hjälpsam pappa.

@zOMGIE
Uppgradera ditt PP konto till ett "Business" konto för att dölja ditt riktiga namn och efternamn.
Alternativt gör du ett nytt Businesskonto.

"Eller frågan är väl snarare, är det en big deal att skapa företagskonto med företagsnamn utan att ha ett registrerat företag?"
- Nej. Inte till en början.

När börjar det bli en big deal? När man börjar närma sig gränser som klassas som vinstdrivande företag (~30k.)? Nu tror jag inte att det kommer bli så ändå, men OM det skulle bli så vad gör man då? Registrerar nytt företag och gör ett nytt konto?

Många frågor nu