ingen produktnyckel CDON?

Permalänk
Medlem

ingen produktnyckel CDON?

Tjena,

Köpte Civilization 6 Gathering Storm via cdon.se nyss. Spelet släpptes idag men jag får ingen produktnyckel. CDON har ju generösa telefonsupporttider mellan 10-15 vardagar så någon hjälp därifrån får man ju inte... Någon som vet/har erfarenhet av liknade?

Permalänk

Har du loggat in på cdon och gått in på digitala produkter på ditt konto?

Permalänk

Inte gått på niten att köpa av något annat företag via cdon? De har ju typ blivit ebay för företag.

Annars som sagt kolla digitala produkter.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunkovic:

Tjena,

Köpte Civilization 6 Gathering Storm via cdon.se nyss. Spelet släpptes idag men jag får ingen produktnyckel. CDON har ju generösa telefonsupporttider mellan 10-15 vardagar så någon hjälp därifrån får man ju inte... Någon som vet/har erfarenhet av liknade?

Samma sak för mig. Finns ingrn kod under digitala produkter. Jag kan se koder till spel som jag har köpt tidigare.

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness:

Nja, i så fall är det väldigt dolt vem som är säljare, tycker det verkar vara direkt från dem själva. Går jag in på digitala produkter hittar jag spelet och att det är levererat men endast en länk till hur man blir kund på Steam samt hur man ska registrera det där. Under rubriken produktnyckel är det blankt.

Permalänk
Medlem

@dunkovic:
Hörde nu av en polare som också köpt på CDON att han inte fått någon kod. Verkar vara pajasar där som sköter det hela. Jäkligt irriterande vid ett spelsläpp att pynta 350 spänn och inte få produkten.

Permalänk
Medlem

@dunkovic: det har fortfarande inte dykt upp någon kod hos mig.

Permalänk
Medlem

Slutade handla av CDON för flera år sedan, bl.a. just pga. uteblivna leveranser, felpacketeringar och annullerade beställningar utan utskickad info.

En gång i tiden var dom rätt bra, hade t.om. Sweclockers-rabatter och en hjälpsam support här på forumet.
Det företaget har verkligen gått ner sig och är idag den överlägset mest oseriösa av våra större återförsäljare i Sverige.

Edit: Eller ja, dom kanske har bättrat på sig, har inte köpt något av större värde där sedan 2015.
Får inte det intrycket av denna tråden dock, låter mest som buisness as usual.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Yes jag har exakt samma problem, köpte igår ikväll och la ett ärendet till dem... något störande. Fixar de inte idag köper jag det via Steam. Vägrar vänta tills efter helgen

Permalänk
Cdon.com

Hej @dunkovic,

Jag beklagar verkligen att du inte har fått din produktnyckel för din beställning, det var inte kul alls.

Du får gärna skicka ett PM med ditt case-id för ditt ärende hos oss så kommer jag ta action på detta direkt för att se vad som blivit fel och hjälpa dig vidare.

Ha det bra!

Mvh André
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej @dunkovic,

Jag beklagar verkligen att du inte har fått din produktnyckel för din beställning, det var inte kul alls.

Du får gärna skicka ett PM med ditt case-id för ditt ärende hos oss så kommer jag ta action på detta direkt för att se vad som blivit fel och hjälpa dig vidare.

Ha det bra!

Mvh André
CDON.COM

Jag har inte heller fått min. Jag skickar mitt case-id i ett PM.

Permalänk
Medlem

@CDON.COM:
Hej, skickat ärendenr i PM. Hoppas på en snabb lösning.

Mvh

Permalänk
Medlem

@CDON.COM: tack för att ni löste det såpass snabbt. jag ser koden nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Inte gått på niten att köpa av något annat företag via cdon? De har ju typ blivit ebay för företag.

Annars som sagt kolla digitala produkter.

Eller som Amazon

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu syns koden, trist att det blev en dag försent men bra att det löste sig!

Permalänk
Medlem

Kapar denna tråd lite Köpte mig wildlands via CDON idag, men det går inte och koppla kontot till Ubisoft som man tydligen måste. Mitt Ubisoft-konto funkar prima o logga in på via deras Uplay, någon som varit med om samma problem?