Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Arkadspel i Ek

Någon gång om året får jag ett plötsligt sug efter och spela gamla retrospel. Då jag har slängt gamla trotjänare som c64 och amiga för länge sedan så får jag vackert rota fram någon gammal emulator på datorn o sätta i gång och jaga några gamla roliga spel. En process som inte alltid är helt problemfri och som brukar leda till att det blir mer trixande än spelande så man tröttnar på halva vägen. Känns det igen? Jag köpte hem en raspberry pi och gjorde en retropie av den och blev nöjd med utförandet och prestanda. Då föddes en ide om att bygga en arkad och då jag har mestadels av möblemanget i ek så var kravet att den skulle vara väggupphängd och givetvis i ek. Dom allra flesta inspirationer är fullsize, bartop eller i mdf så jag fick helt enkelt rita ihop något själv. Hoppas någon kan se detta som en inspirationskälla då jag har kombinerat två varianter som inte är så vanliga på nätet...

Besök galleriet här

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma i hörnan
Registrerad
Aug 2008

Fy satans så coolt och snyggt! Jag vill ha en sån på väggen hemma!
5/5

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX 850W Gold+ | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Corsair H115i | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Tack snälla! Hoppas du får inspiration att skapa något roligt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma i hörnan
Registrerad
Aug 2008

@Pettzoon:

Har dessvärre lite platsbrist som boendet ser ut nu, men jag ska helt klart ha detta i huvudet för ett framtida, förhoppningsvis, större boende!

P.s. Du skulle byggt dit två st "mugghållare", en på varje sida. För det är ju viktigt att tänka på vätskebalansen

en post scriptum

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX 850W Gold+ | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Corsair H115i | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Haha... Redan beställt två vikbara mugghållare tillsammans med ett handtag till lådan... Men ett bra tips ändå... 😁

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borensberg
Registrerad
Aug 2013

Vackert, är allt skruvat i väggen eller hänger den löst? Har gått i samma tankar men vill ha den mobil ifall man vill plocka med sig den till någon polare.

if it sound good, it´s good

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019
Skrivet av magvall:

Vackert, är allt skruvat i väggen eller hänger den löst? Har gått i samma tankar men vill ha den mobil ifall man vill plocka med sig den till någon polare.

Den hänger på ett vanligt vesafäste för en större tv just för att kunna plockas ner för service....

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Kul, snyggt arbete också!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2001

Snyggt!

Vad kör du med för controllers?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019
Skrivet av riche:

Snyggt!

Vad kör du med för controllers?

Sanwaknappar o spakar från arcadeworld uk....

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2013

Detta var häftigt. Väl utfört.

I7 8700k
MSI RTX 2080Ti
Corsair 16GB LPX DDR4 8X2
Fractal Design Define C
Nick: Saman1820

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018

Jag slutar aldrig att bli förvånad över hur duktiga och kreativa många på forumet är. Kanonsnyggt!

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Världen
Registrerad
Feb 2009

Snyggt! Spana in @lovehulten på instagram. Hans bygge har fått mig sugen på att bygga nåt liknande. Tänker dock inte köra pie, tänkte gömma en laptop i bygget, för att ha schans att kunna spela lite mer krävande spel. Detta är dock ett långtidsprojekt. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
zoyadog 🥐
SweClockers
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Imponeras alltid av folk som har både hantverksmässiga och tekniska skills, brukar alltid bra en bra kombo!

“Do you feel it? Do you feel the power of the dark side? The only real power! The only thing worth living for!”

-Darth Bane

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004

Sånt här gillar jag.
Snyggt och nostalgi på samma gång.
Grymt jobbat.

Dator - Eizo S2431W, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 4970K, CM Hyper EVO 212, Asus Z97, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 16 gb Kingston DDR 3 1833Mhz, Gigabyte Geforce Windforce 970, Asus Zonar DG, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80!