Möbel/ställ för att kunna ha datorn på/nära golvet.

Permalänk
Medlem

Möbel/ställ för att kunna ha datorn på/nära golvet.

Hej
Som rubriken lyder. Någon som har nå bra tips på diverse lösningar? Försökt hitta något stilrent sådan länge utan resultat.
MVH

Permalänk
Medlem

Du får nog beskriva ditt problem tydligare.
Vill du ha den på golvet så är det ju bara att ställa den där, eller?

Är du ute efter någon lösning att få upp den från golvet något, så är du nog tvungen till att göra något själv, men man kommer långt med lite träbitar, sandpapper, spackel och färg.

Permalänk
Medlem

4 hjul/låga ben samt en skiva...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Du får nog beskriva ditt problem tydligare.

Vill ha en liten plattform som datorn kan stå något högre från golvet och direkt på det.

Permalänk
Medlem

några tegelstenar? betong-stenar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dack3:

några tegelstenar? betong-stenar?

Tanken har slagit mej men skulle hellre vilja ha en möbel faktiskt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd

ställ den på 4 oöppnade coca cola burkar, borde se ballt ut

Permalänk
Hedersknyffel

+1, utan tvekan den bästa lösningen..!

Permalänk

- För en stabilare och mer balanserad dator.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köp en vit träskiva i lagom storlek och sätt på fyra fötter på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Datorställ på Kjell. Första träffen på Google typ, så du kanske redan har uteslutit det?

Permalänk
Skrivet av employed:

Hej
Som rubriken lyder. Någon som har nå bra tips på diverse lösningar? Försökt hitta något stilrent sådan länge utan resultat.
MVH

Jag gjorde en själv.

Du behöver 2 reglar (typ 4x4 cm), en tjockare skiva, 4 hjul, ett gäng skruvar samt en skruvdragare.
Det kan dock även behövas lite träolja eller träfärg.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Det lösningen verkar bra. Du råkar inte ha en bild på hur det blev?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Jag gjorde en själv.

Du behöver 2 reglar (typ 4x4 cm), en tjockare skiva, 4 hjul, ett gäng skruvar samt en skruvdragare.
Det kan dock även behövas lite träolja eller träfärg.

Låter som du överdimensionerade rätt rejält om du inte är killen som skulle bygga eget chassi i typ 10mm plåt.

Förövrigt någon som hittar tillbaka till den tråden? Skulle vilja veta hur det gick tillslut!

EDIT: Hittad! Han verkade lägga ner planerna efter 13 sidor, eller @Esseboy ?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1065356-metall-chassi-...

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Skrivet av Litenskit:

Låter som du överdimensionerade rätt rejält om du inte är killen som skulle bygga eget chassi i typ 10mm plåt.

Reglarna är så klart överdimensionerade men jag har för mig att de inte hade klenare dimensioner än så och
kostnadsskillnaden hade ändå varit minimal.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Det lösningen verkar bra. Du råkar inte ha en bild på hur det blev?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte mycket att ta bild på, en platta med fyra hjul

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Reglarna är så klart överdimensionerade men jag har för mig att de inte hade klenare dimensioner än så och
kostnadsskillnaden hade ändå varit minimal.

Menade mer att det borde ha räckt med en tjock skiva utan reglar. Typ 12mm plywood hade lätt hållit en dator.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/datorchassi/chas...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless