Permalänk
Medlem

G4me Zero Strul

Som titeln lyder så har jag haft lite problem med Sennheisers g4me zero jag införskaffat tidigare i veckan. När jag snackar med vänner i discord så blir jag tillsagd att micen spikar och tar upp mycket ljud ibland. Men det kanske är jag som är okunnig och inte vet hur man ska konfigurera. Sen tycker jag även att ljudet i t,ex CS:GO är ganska dåligt. Men återigen kan vara settings, Har svårt att höra fotsteg tycker jag. Då jag även hör brus och läst i en tråd tidigare så kanske man ska fixa extern ljudkort eller någon förstärkare. Har ni någon erfarenhet med mic som tar spikar? Finns det någon som kan rekomendera en uppgradering att göra utan att det kostar för mycket. Tänkte mig väl max 750 men kanske inte går.

Permalänk
Medlem

@Bissam: Prova att försöka sänka ditt mick ljud i windows eller det program du använder för att snacka med dina kompisar. Ett ljudkort är en bra ide att skaffa. Kör ett själv till mina två Sennheiser lurar. Det blir en rejäl boost i ljud. Detta är det ända kortet som passar din budget https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1619351.
Jag kör själv den här https://www.komplett.se/product/1100749/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem

@Axel95: Ja budgeten var lite på lågkanten. Funderat på att skaffa en DAC/AMP combo just nu om det hjälper och kanske skaffa ett ljudkort när jag har sparat upp lite.

Permalänk
Medlem

@Bissam: ett ljudkort har både en dac och amp i sig.

Permalänk
Medlem

@Axel95: Aha. Har inte så bra koll på allt med ljud. Såg att detta ljudkort var på rea. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3441554 de verkar som en lite äldre verision av ditt. Det kanske kan vara något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bissam:

Som titeln lyder så har jag haft lite problem med Sennheisers g4me zero jag införskaffat tidigare i veckan. När jag snackar med vänner i discord så blir jag tillsagd att micen spikar och tar upp mycket ljud ibland. Men det kanske är jag som är okunnig och inte vet hur man ska konfigurera. Sen tycker jag även att ljudet i t,ex CS:GO är ganska dåligt. Men återigen kan vara settings, Har svårt att höra fotsteg tycker jag. Då jag även hör brus och läst i en tråd tidigare så kanske man ska fixa extern ljudkort eller någon förstärkare. Har ni någon erfarenhet med mic som tar spikar? Finns det någon som kan rekomendera en uppgradering att göra utan att det kostar för mycket. Tänkte mig väl max 750 men kanske inte går.

Du bör kolla alla din inställningar först, något är fel tbh.
Det är oftast väldigt enkelt att höra fotsteg med de lurarna.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@Bissam: Det kortet har jag haft. Det var riktigt bra. Men den strulade mycket för mig. Det den gjorde var att disconecta från datorn och slutade fungera när jag byte mellan högtalare och hörlurar. Har även hört andra som har klagat på den modellen.

Permalänk
Medlem

@BergEr: Det kan lika väl vara något med inställningarn. Problemet är att när jag inte vet vilka settings som ska vara igång för bäst upplever i windows,cs med mera så är det svårt att veta om några settings är fel. Ska kolla lite till och se om jag kan lösa det innan man spendera i onödan. Tack

Permalänk
Medlem

Har kört både PC360 och nu PC37X, så något är fel.
Börja med att kolla ljudinställningarna i Windows.
Sounds -> Mikrofon-> properties -> Levels -> 100% på ljud, 0.0dB på boost.
Använder enbart Echo Cancellation för min.
Utöver det så finns det inget annat du behöver, inga fancy effekter eller något.

Utöver det ser jag ingen anledning med varken ljudkort eller DAC för ett par G4me zero.
Justera volym och activation i discord.

Vad har du för dator, inställningar, ljuddrivare mm.?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bissam:

@BergHa: Det kan lika väl vara något med inställningarn. Problemet är att när jag inte vet vilka settings som ska vara igång för bäst upplever i windows,cs med mera så är det svårt att veta om några settings är fel. Ska kolla lite till och se om jag kan lösa det innan man spendera i onödan. Tack

Typ inställt på hörlurar överallt osv.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Har likadana hörlurar och det fungerar utmärkt i äldre dator. Det enda jag har ändrat är ett litet usb-ljudkort. Dom kostar inte många kronor. Deltaco USB ljudkort 7.1 tror jag det heter. Enkel lösning för låg peng.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade själv det här headsetet, låter väldigt konstigt inne i CS som du säger. Personligen bytte jag ut mitt mot ett Corsair Void i stället.

Folk slutade även klaga på mikrofonen.