Permalänk
Medlem

@ Tar längre tid att skriva? Fördröjning?

Har ett bara några månader gammalt Ducky One tagentbord men just tecknet @ tar väldigt lång tid att få fram om man jämför med resten av bokstäverna. Vad kan detta bero på tror inte att det är tangentbordet. Tar kanske tre sekunder efter jag har gjort tecknet @ att komma fram då har jag redan skrivit färdigt meningen.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Har för mig att det är något kortkommando i ASUS gpu tweak. Kolla inställningarna där!

Permalänk
Medlem

testat tangentbordet med en annan dator? Låter OS/mjukvaru relaterat tycker jag..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@crew seven: Du använder dig inte av Asus GPU Tweak? Har för mig att det fanns någon bugg med just @, kommer inte ihåg om den blev seg eller inte gick att skriva alls.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Sitter på ett Shine 3 själv, den har funktionen för att öka eller sänka hastigheten mellan repeterande knapptryck (repeat rate tror jag de själva kallar det för) med FN + F1 och FN +F5 (sänka/öka), på fullstora tangentbord så är FN = "Menu", bredvid höger ctrl. Det låter ju som ditt problem är i alla fall besläktat med den funktionen? Dålig firmware kanske? Kan ju också bara vara en trasig brytare eller ASUS bugg nämnd ovan.

Permalänk
Medlem

@immutable sitter faktiskt på GPU tweak men förstår inte hur det skulle påverka mitt tangentbord?

@Poptart Enligt mitt bord så finns det ingen firmware.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

@Basse sitter faktiskt på GPU tweak men förstår inte hur det skulle påverka mitt tangentbord?

@Poptart Enligt mitt bord så finns det ingen firmware.

Därav kallad bugg. Som folk verka vara med om just med GPU Tweak.

Permalänk
Medlem

@crew seven: Om det är en tangentbordsgenväg i GPU tweak så kan den ju overrida '@' signalen. Det är väl bara vi i norden (nordeuropa kanske?) som använder Alt Gr + 2 för @? ASUS har säkert tänkt att det är ingen kombination folk ofta kör annars. Testa byta till engelskt tangentbordslayout, där är det shift + 2. Funkar @ då så kan du utesluta fel på brytaren.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av crew seven:

@immutable sitter faktiskt på GPU tweak men förstår inte hur det skulle påverka mitt tangentbord?

Nä, det kan verka konstigt, men jag tror faktiskt att @Copperlord och @immutable har rätt. Detta problem har funnits i åtminstone sju år.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

@crew seven: Du använder dig inte av Asus GPU Tweak? Har för mig att det fanns någon bugg med just @, kommer inte ihåg om den blev seg eller inte gick att skriva alls.

Sjukt stängde av Tweak nu funkar @ klockrent.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

har haft samma problem själv med GPU tweak,

stäng av keyboard shortcuts i programmet så funkar det snabbt , testa precis och de funkar

Permalänk
Medlem

@crew seven: Vad bra att det löste sig. Kan rekommendera MSI Afterburner istället för Asus GPU Tweak

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Great Games Archive:

har haft samma problem själv med GPU tweak,

stäng av keyboard shortcuts i programmet så funkar det snabbt , testa precis och de funkar

Var hittar jag att man kan stänga av shortcuts?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata