Permalänk
Medlem

@Jackeswe:
Det är 32-tummaren som jag lagt en beställning på.
Var du tvungen att justera färgiställningarna eller fungerade de förinställda bra?
Hur ser videos ut?
Sitter idag på en Asus TN 27 skärm och är inte direkt imponerad av något alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bornrich:

@Jackeswe:
Det är 32-tummaren som jag lagt en beställning på.
Var du tvungen att justera färgiställningarna eller fungerade de förinställda bra?
Hur ser videos ut?
Sitter idag på en Asus TN 27 skärm och är inte direkt imponerad av något alls.

Jag justerade färginställningarna då de kom med 100% ljus på vilket är väldigt ljust enligt mig men kör 100% (FPS mode) när jag spelar CS om jag kommer ihåg att ändra. Annars har jag inte testat så mycket men mina inställningar är:
Brigthness 48
Contrast 71
Sharpness 60
Färg vanligt
Gamma mode2

Gick från Acer XF240H och tyckte det är ett sjukt lyft, mycket goare färger o.s.v. enligt mig.

Permalänk

Ni som "missade" att köpa denna när EG körde "Mellandagsrea", har ni tillgång till Benify-portalen genom Er arbetsgivare så går C32JG50 att köpa vi Benify direkt från SAMSUNG för 3 771 kr, ngra hundralappar mer än EG's 3 495 kr.

EK

Permalänk
Medlem

Bara undrar, ni som köpt och fått hem den. Har ni upptäckt bågra döda pixlar eller andra defekter?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt av något, är riktigt nöjd på alla sätt förutom att foten är extremt stor men hängt upp den på bordsstativ nu. Plus att den är curved gör så att den känns mindre på något sätt? Men endå riktigt schysst skärm! Är supernöjd! Värd pengarna absolut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KÖPES:MINIMUM 24 TUMS SKÄRM MED MINST 144HZ

Permalänk
Medlem

har 27" men kan skriva mina synpunkter då dom troligen återspeglas på storebrorn med.

-Inga döda pixlar.
-Clouding på helsvart bakgrund men ej störande under normal användning.
-Okej färger men definitivt inte lika bra som dyrare skärmar.
-Okej kontrast, inte som dom bättre VA-panelerna men slår ips/tn-paneler som jag sett.
-Stor skillnad i flyt mellan 144/120. Känns inte som det borde vara så stor skillnad (upplever nästan 120Hz som 60Hz när det kommer till flyt. Kan vara individuellt.). 144Hz är dock silkeslent!
-"buggig" mjukvara. Du måste tex välja custom preset för att det ska sparas (oavsett om du ändrat färgerna och det står custom så måste du ändra till custom för att inställningen ska sparas).
-"RGB Full" buggar om du ändrar profilerna i skärmen. Så vill du växla mellan olika preset så "måste" du köra "RGB limited" eller ycbcr 444 annars "mörkas" bilden ner mycket. Eller starta om datorn/byta Hz/upplösning för att "fixa" bilden.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Beställde också 32" som landar den 13e februari, känns lovande för 3.5k efter att ha läst här och tittat på reviews!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hämtade ut 32jg50 för någon timme sen.
Första intrycken är att det är härligt med 32, curved och 144Hz. Däremot tycker jag färgerna är lite matta och gråade. Behöver väl fippla med inställningarna. Återkommer med mer detaljer när det är gjort.
-btw inte sett några döda pixlar, linjer, clouding eller annat än så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av bornrich:

Hämtade ut 32jg50 för någon timme sen.
Första intrycken är att det är härligt med 32, curved och 144Hz. Däremot tycker jag färgerna är lite matta och gråade. Behöver väl fippla med inställningarna. Återkommer med mer detaljer när det är gjort.
-btw inte sett några döda pixlar, linjer, clouding eller annat än så länge

Tänk nu bara på att när du ändrat färgerna så sparas den ändringen i custom profilen, oavsett vilken profil du har inställd när du ändrar.
Så nästa gång du startar skärmen kan det verka som dina inställningar är borta, gå då in och ändra till custom färgprofil så kommer dom tillbaka.

Permalänk
Medlem

@MacAllan:
Tack för tipset! :).
Har du några custom inställningar att dela med dig av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bornrich:

@MacAllan:
Tack för tipset! :).
Har du några custom inställningar att dela med dig av?

Inte direkt, tycker min 27" variant är ok i grundinställningen, jag har endast ändrat lite på ljus, kontrast och sharpness.

Permalänk
Medlem

Har en c27jg50 och upplever stora problem med ghosting.... Hur ser era ut? Märks väldigt tydligt om man kör www.testufo.com/ghosting

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4N73:

Har en c27jg50 och upplever stora problem med ghosting.... Hur ser era ut? Märks väldigt tydligt om man kör www.testufo.com/ghosting

Visst är där lite eftersläpning när man kör den sidan, men jag har inte märkt av något i spel eller andra situationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iqser:

Jag har inte märkt av något, är riktigt nöjd på alla sätt förutom att foten är extremt stor men hängt upp den på bordsstativ nu. Plus att den är curved gör så att den känns mindre på något sätt? Men endå riktigt schysst skärm! Är supernöjd! Värd pengarna absolut!

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket bordsstativ kör du med? Funderar på införskaffa 32" men hittar inget "bra" stativ/arm. Spelar ingen roll egentligen om det är bord elelr väggstativ bara man slipper den gigantiska originalfoten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pincett:

Vilket bordsstativ kör du med? Funderar på införskaffa 32" men hittar inget "bra" stativ/arm. Spelar ingen roll egentligen om det är bord elelr väggstativ bara man slipper den gigantiska originalfoten.

https://www.inet.se/produkt/2205314/m-vesa-gas-lift-arm-singl...
Detta kan jag varmt rekommendera, mycket hög kvalité på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Använt skärmen ett tag nu och är supernöjd!

Permalänk
Medlem

@bornrich:

Jag kör Picturemode custom.
Brightnes 75
Contrast 80
Sharpness 72
Eye saver mode off
Black eq 13
Response time faster
low input lag on
Power led on working

Permalänk
Medlem
Skrivet av bornrich:

@bornrich:

Jag kör Picturemode custom.
Brightnes 75
Contrast 80
Sharpness 72
Eye saver mode off
Black eq 13
Response time faster
low input lag on
Power led on working

75 i ljusstyrka? Herregud måste vara som att titta rakt in i solen. Ligger mellan 10-15.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

https://www.inet.se/produkt/2205314/m-vesa-gas-lift-arm-singl...
Detta kan jag varmt rekommendera, mycket hög kvalité på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Blev ju alldeles förträffligt bra
Skaffade mig armen du rekommenderade samt en Samsung32c32hg70 curved144hz-hdr

Permalänk
Medlem

Någon annan som har haft problem med skärmen? Fick min för ungefär exakt en månad sedan av elgiganten. Den har fungerat utan problem, inge döda pixlar och inget annat nämnvärt. Tills idag.
Satt och spelade så blev det helt svart, kom till slut fram till att det var skärmen som felade. Kopplade ur strömmen och väntade en stund, när "adaptern" svalnat så gick den igång igen, men enbart efter 1 minut så dog den igen.

Har även testat den i ett annat rum med ett xbox one istället, lät den stå i 3 timmar nu och skulle testa. Fungerade i cirka 1 minut igen sen bara slocknade den.

Någon som haft liknande problem? Är inte så sugen på att lämna iväg den redan och av erfarenhet så tar ju det rätt lång tid...

Permalänk
Medlem

Hur är det at tköra 1440 på 32"? Ser det pixligt ut eller är det rimligt? I dagsläget har jag har en 10 år gammal 24" 1080 tn som behövs bytas ut. På jobbet har jag 2st 27" 1440 vilket ser skarpt ut.

Permalänk
Bildexpert 📺

@Baxtex: 2560x1440 på 32 tum är samma pixeltäthet som 1920x1080 på 24 tum, så skalan är exakt densamma. Bara mer arbetsyta.

Däremot kan pixlestrukturen skilja sig en hel del beroende på vad du jämför och detta kan mycket väl vara både bättre, sämre eller ungefär likadant jämfört med din gamla TN-panel

Jag går igenom sådant i denna artikel: https://www.sweclockers.com/artikel/26730

Permalänk
Medlem

Finns igen för 3495 på EG för de som är intresserade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Baxtex: 2560x1440 på 32 tum är samma pixeltäthet som 1920x1080 på 24 tum, så skalan är exakt densamma. Bara mer arbetsyta.

Däremot kan pixlestrukturen skilja sig en hel del beroende på vad du jämför och detta kan mycket väl vara både bättre, sämre eller ungefär likadant jämfört med din gamla TN-panel

Jag går igenom sådant i denna artikel: https://www.sweclockers.com/artikel/26730

Alright..lite sugen är man ju men ändå rädd att det inte blir mycket av en upgrade för min del. Kanske får vänta på 4k 32" skärmar.

Permalänk
Medlem

Packade upp min idag. Verkar som jag fått ett bra ex. Ej testat i absolut svärta men ser faktiskt ingen clouding.

Kurvan ter sig inte alls lika naturlig som min 35" ultrawide. Den skulle vart platt Men redan med extremt grov kalibrering så har denna bättre bild än z35. Dock lika mycket screendoor.

Den högre upplösningen är trevlig men för de mesta föredrar jag ultrawide skärmen.

Black equalizer var väldigt effektfull. Frågan är vad man ska sikta på. 20 gav mycket black crush så ligger kvar på 13.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@oqvist: Jag kör själv på 14, kändes "naturligast".

Uppdaterade även skärmen till v1.2 lite osäkert vad det gör. Men man kan växla mellan 1.1 och 1.2 på OSD menyerna.

https://www.samsung.com/se/support/model/LC32JG50QQUXEN/

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Världshistoriens sämsta nätadapter. Vet inte hur länge den här kommer hålla jag måste rucka med den konstant för att få ström till monitorn... Vet aldrig när jag lämnar stolen om monitorn kommer ha ström nästa gång jag sätter mig. Minsta vibration i golvet verkar orsaka glapp. Känns suspekt i båda ändar men det är uk till eu plug adaptern som strular främst.

Kommer nog aldrig gilla den här nära lika mycket min 35" ultrawide men panelen är mycket bättre rent objektivt men formatet faller platt. Upplösningen gör skillnad men även på x 1080ti det känns inte riktigt som man får samma flyt. Trots då att Z35 VA panelen är slöare men blir ju några ms extra laddningstider här och där. 4K hacken i miniformat.

Färgerna känns lite kalla på normal. Testar warm 1 som preset nu känns lite som nattläge med mindre blått ljus så lär ju va snällare mot ögat.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Då min gamla skärm bara har 144 via dvi så funderar jag på o köpa denna skärmen i tråden då jag precis beställt nya saker och graffet inte har dvi ut... Så är ni fortfarande nöjda ni som har den och kört ett tag, trevligt pris på den ju

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av Fahrd:

Då min gamla skärm bara har 144 via dvi så funderar jag på o köpa denna skärmen i tråden då jag precis beställt nya saker och graffet inte har dvi ut... Så är ni fortfarande nöjda ni som har den och kört ett tag, trevligt pris på den ju

Jag har 27" varianten och är nöjd med den. Om du klarar av att leva utan G-Sync/Freesync kan jag rekommendera den.

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Finns det inga adaptrar för dvi? Jag är nöjd mycket bra bild för pengen. Ännu inte sett någon noterbar clouding heller. Försöker hitta något bra stativ till den så jag kan montera framför rattbas.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x