Hjälp mig hitta spelet jag tänker på? Läskig Krigsherre

Permalänk
Medlem

Hjälp mig hitta spelet jag tänker på? Läskig Krigsherre

Jo, för andra natten i rad så blev det så att så fort jag somnar(instant) så kommer det en TUNGT utrustad och beväpnad skitläskig soldat/krigsherre(?) och springer rakt mot mig och tänker döda mig - det är så läskigt att jag direkt vaknar. TVÅ nätter i rad! Inte bara det. Så fort jag somnar igen så är jag där på krigsfältet igen. Och det tar inte lång tid innan han ser mig igen, och kommer rusandes mot mig. Vaknar direkt igen!

Jag är helt säker på att jag sett denna läskiga krigsherre på framsidan av Steam affären flera gånger, på ett cover som liknar Total War coverserna. Typ Såhär.. Men det är ingen Samurai. Det är inte heller en vanlig soldat. Utan det påminner mer om en Uruk Hai fast med hjälm för halva(?)(Undersidan?) av huvudet.

Har sökt igenom Steam men hittar inte spelet igen. Någon som vet vad det är för spel och gubbe jag tänker på? Det driver mig halvt till vansinne

Permalänk
Medlem

Inte WC3 då?

Permalänk
Medlem

Tack, men nej, tyvärr. Han är mer mänsklig. Inte grön.

Permalänk
Medlem

Säker att han inte är grön?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Vad är det för typ av genre? Hur är spelstilen, fps, rts etc?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Om vi snackar Uruk Hai låter det ju väldigt mycket som någon trailer för Shadow of Mordor eller Shadow of War.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Vad är det för typ av genre? Hur är spelstilen, fps, rts etc?

Jag vet inte helt 100, men jag tror det liknar Turn based Strategy.

Skrivet av CFSsss:

Om vi snackar Uruk Hai låter det ju väldigt mycket som någon trailer för Shadow of Mordor eller Shadow of War.

Nej, inte vad jag kan döma av bilderna från de spelen. Det är nog inte en Uruk Hai, men de liknar varandra.