Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Slidern för att justera höjden på grunden finns bara inte, den dyker inte upp heller över huvud taget hur jag än gör?

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

är det inte bara att köpa den största tomma tomtytan som finns och sen börja bygga från scratch? eller vill du ha större tomtyta än vad spelet tillåter? isf vet jag inte om det finns något fusk, kanske någon modd eller liknande?

keep your friends close but your enemies even closer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av mangemani:

är det inte bara att köpa den största tomma tomtytan som finns och sen börja bygga från scratch? eller vill du ha större tomtyta än vad spelet tillåter? isf vet jag inte om det finns något fusk, kanske någon modd eller liknande?

Jag skulle vilja ha en 60 x65 tomt, men det finns ingen i den världen...

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Jo, saken är den att jag i mitt bibliotek har ett ganska stort hus, men jag kan inte komma in i det för att:
A: det går inte att bygga en trappa från gatan då tomten precis inte räcker till.

B. Huset har av någon anledning jag inte kan förklara hamnat på en hög kulle som inte går att riva eller sänka.

Hur får jag ned huset till normal marknivå?

Vet inte varför det ser ut sådär...

Det finns som sagt ingen slider i byggläget för att ändra det, inte heller när jag trycker på markeringen för husgrund i byggläget, ej heller i ändra marknivå, det går inte heller att riva bort den med hammaren...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009

@Mizzarrogh:
Precis som i Sims 3, så finns det konsol kommands man kan skriva för att bl.a kunna placera saker där det egentligen inte går.
The Sims 4 Cheat codes

Det bör ge dig möjlighet att placera en trappa (om din/a sim/s sen kan använda den är en helt annan femma).

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.